
در صورتی که با مشکل نگارشی، دستوری و یا مفهومی در این محتوا برخورد کردید، از شما دوست عزیز و گرامی، صمیمانه تقاضا میکنم که ما را مطلع کرده، تا نسبت به تصحیح و تکمیل آن، در اسرع وقت اقدام نماییم.
رینگ خودرو
رینگ خودرو علاوه بر ابعاد روی عملکرد خودرو نیز تاثیر دارد. رینگ ها در نوع و سایز های مختلف در بازار عرضه می گردد؛ رینگ روی کاسه چرخ و همچنین محور خودرو می نشیند.
رینگ علاوه بر زیبایی بر قدرت و شتاب خودرو می گردد. لازم بذکر است هر چه قدر رینگ بزرگ تر باشد، ارتفاع دیواره تایر ها باید کاهش پیدا کند، از نکات دیگر که باید به آن باید توجه شود، وزن رینگ است که می بایست سبک باشد زیرا سبکی باعث شتاب بالاتر می شود .
آیا رینگ بر روی تایرها آسیب می رساند؟
اولین ضرری که رینگ بر روی خودرو وارد می کند افزایش مصرف سوخت می باشد!
زیرا هر چه رینگ سایز و نوع مناسبی داشته باشد سرعت و شتاب خودرو افزایش پیدا کرده، بنابراین مصرف سوخت افزایش می یابد.
همان طور که گفته شد، رینگ های بزرگتر نیاز به لاستیک های دیواره کوتاه دارند.
حال هر چه دیواره کوتاه تر باشد اکثر ضربات وارده شده به خودرو را جذب نکرده
بنابراین ضربات به اتاق خودرو وارد می گردد که سطح سر نشینان را کاهش می دهد، همچنین به سیستم تعلیق می گردد که باید در دوره های مختلف تعمیر شود.
هر چه قدر رینگ سنگین تر باشد باعث توان سیستم تعلیق کاهش می یابد، البته به جز رینگ های منییزیمی که بسیار گران است و آسیبی به سیستم تعلیق وارد نمی کند.
همن طور که می دانیم وزن خودرو بر روی سیستم تعلیق قرار دارد، بنابراین هر چه رینگ سنگین تر باشد توانایی سیستم تعلیق کاهش یافته و دیگر نمی تواند به طور مناسب خودرو را روی زمین نگه دارد.
هر چه رینگ ها پهن تر باشد، به دلیل اصطحکاک تایر با زمین فرمان خودرو سفت تر می شود لازم بذکر است سرنشین باید فشار بیشتری را به خودرو وارد نماید.
زمانی که رینگ سبک تر باشد، خودرو با شتاب بیشتری به حرکت در می آید، پس بهتر است هنگام خرید از رینگ های استاندارد استفاده شود زیراکه رینگ های سنگین در دست انداز ها مشکلاتی را برای خودرو به وجود می آورند.
از مشکلات دیگری که با رینگ اسپرت کردن به وجود می آید، این است که برای چرخاندن فرمان به نیروی بیشتری نیازمند هستید ، به علت اینکه سطح تماس تایر ها با سطح زمین افزایش پیدا می کند، لازم بذکر است که این موضوع برای خودرو هایی که با سیستم فرمان هیدرولیک عمل می کنند به مراتب کمتر است.
از دیگر موذل هایی که رینگ ها به خودرو وارد می کنند، گیر کردن تایر ها به لبه گلگیر اتومبیل می باشد زیرا که در موقع عبور از سرعتگیر ها به دلیل وجود داشتن رینگ ها درون تایر و همچنین کاهش ارتفاع اتومبیل به وجود می آید.
همچنین بخوانید : اگر قصد خرید رینگ اسپرت را دارید این مطلب برای شماست!
ازدیگر معایب رینگ می توان به ابعاد بزرگ برای خودرو ها یی با تایر های کوچک استفاده کرد. اندازه استاندارد خودرو باید همان باشد که سایز خودرو می باشد. زیراکه کوچک یا بزرگ بودن رینگ آسیب جدی به خود رو وارد می کند.
مزیت رینگهای اسپرت
مزیت رینگهای اسپرت فقط زیبایی خودرو میباشد و اگر سایز آن سایز استاندارد پیشنهادیه کارخانه باشد تقریبا به سیستم تعلیق و فنربندی و مطعلقات آن آسیب نمیرساند .در غیر اینصورت اگر سایز آن غیر استاندارد باشد حتما به سیستمهای یاد شده آسیب وارد میکند . از نرمی و راحتیه سواریه ماشین به شدت میکاهد و فرمانپذیریه اتومبیل دچار مشکل میشود.
و اگر از رینگ های بالای 16 استفاده میکنید حتما باید سیستم تعلیق و فنر بندی سیبک ومتعلقات تقویت شود در ضمن استرس بار به دوام قطعات و پایداریه خودرو کمک می کند.
انواع رینگ :
رینگ پهن
این رینگ به پایداری خودرو کمک کرده و توانایی فرمان در هنگام پیچش افزایش می یابد.
رینگ باریک
این رینگ که باعث کیفیت سواری می شود البته در برخی مواقع باعث افت اعمال می شود.
رینگ متوسط
این رینگ باعث کنترل و پایداری خودرو می گردد همچنین باعث کیفیت سواری را افزایش می دهد.
تهیه شده توسط : رسانه صنعت خودرو
سلام ببخشید لینک زیر کار نمیکنه
همچنین بخوانید : اگر قصد خرید رینگ اسپرت را دارید این مطلب برای شماست!
link اصلاح شد