تایر نرم بخریم یا خشک؟

در این مطلب قصد داریم برای شما از مزیتهای تایرهای نرم و خشک بگوییم. ضمن بازگو کردن ویژگیهای هر کدام از آنها، از تفاوت قیمت هر دو مدل نیز برای شما خواهیم گفت، ضمن اینکه در انتها فهرستی برای شما تهیه کردهایم که به تایر نرم نمره داده شده و توجه شما را به آن جلب میکنیم، همراه ما باشید.
چرا تایر نرم بخریم؟
نرمی لاستیک باعث بهتر کار کردن کمک فنرها میشود که عامل سالم ماندن جلوبندی خودرو است. این عامل در مرور زمان استهلاک کمتر قطعات جلوبندی خودرو و کمک فنرها و در نهایت سالم ماندن اتاق خودرو را به همراه دارد. لاستیک نرم، سواری دلپذیرتر و نرمتری را به سرنشینان هدیه میدهد و از انتقال ضربات و تکانهای شدید به میزان قابل توجهی جلوگیری میکند. نرمی لاستیک باعث چسبندگی بیشتر به سطح آسفالت میشود و علاوه بر فرمانپذیری بهتر، ترمزگیری بهتر و در نتیجه ایمنی بیشتری را به همراه دارد.
چه نوع تایرهایی سواری نرمتری به ما میدهند؟
مواد تشکیل دهنده لاستیکهای خودرو اصولا کائوچو، دوده، نخ، سیم، محافظت کنندهها و سایر عوامل شیمیایی هستند.
ترکیب این مادهها با هم به نسبتهای مختلف و افزودنیهایی که هر برند به عنوان راز، آن را در سینه نگه میدارد، همگی دست به دست هم میدهند تا واژهای به نام کیفیت را در تایر خودرو معنا کنند؛ اینجا فرق تایرهای اروپایی و چینی و ایرانی مشخص میشود. حقیقتا از هر کس که بپرسید، برندهایی همچون میشلن و پیرلی را به عنوان نرمترین لاستیک به شما معرفی میکنند البته اگر این برندها را در بازار پیدا کردید و در مرحله بعدی از پس هزینه آن بر آمدید! ضمنا لاستیکهای کره ای نیز در بازار به تایرهای نرم معروفند و از طرف دیگر تایرهای ژاپنی در نهایت کیفیت تایرهای سرسختتری هستند.
فاق کوتاه یا بلند؟
اولین و مهمترین ویژگی که یک تایر نرم دارد، بلند بودن فاق آن است (ارتفاع کف تایر تا لبه رینگ یا دیواره لاستیک).
هر چقدر که ارتفاع فاق لاستیک کمتر باشد، تایر ضربات بیشتری را به خود جذب میکند و به اصطلاح میکوبد. مناسبترین فاق لاستیک، تایر استانداری است که هر کارخانه برای خودروی تولیدی خود انتخاب میکند، در نتیجه لاستیکهای اسپرت با فاق کم و پهنای زیاد کوبش بیشتری دارند، هر چند که هر چقدر پهنای لاستیک بیشتر باشد، چسبندگی لاستیک به آسفالت بیشتر بوده و سواری نرمتری را ارائه میدهد.
سیمی یا نخی؟
درست است که دیگر لاستیکهای تماما نخی کمتر استفاده میشوند، اما همچنان قدیمیترها معتقدند لاستیکهایی که تماما نخی هستند با این که فرسایش بیشتری دارند، از لاستیکهایی که در ساخت آنها سیم هم بهکار رفته، نرمتر هستند و سواری بهتری را برای سرنشینان خودرو فراهم میآورند.
آج لاستیک در نرم بودن سواری چه تاثیری دارد؟
گل روی کف لاستیک و یا اصطلاحا آج لاستیک، روی کیفیت سواری و نرم بودن آن تاثیر شگرفی ندارد، اما گفته میشود لاستیکهای چهار خط برای خودروهای سواری از لاستیکهای سه خط نرمتر هستند و همچنین لاستیکهایی که دارای آج کامپیوتری هستند، ضربات کمتری را به اتاق منتقل میکنند.
کم باد یا پر باد؟
توصیه میشود همیشه باد لاستیک با توجه به آن چه که در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده، تنظیم شود،اما بهتر است بدانید باد زیاد باعث سفتی تایر و در نتیجه افزایش ضربات وارده به اتاق شده و کم بادی آن باعث ترکیدن و خورده شدن تایر میشود در ضمن برای نرمی بیشتر از معجزات نیتروژن غافل نشوید!
امتیازات برندهای مختلف در نرم بودن لاستیک
نمره از ۱ تا ۱۰ | برند |
۹٫۵ | Nexen |
۸٫۵ | Roadstone |
۹ | Kumho |
۱۰ | Michelin |
۸٫۵ | Falken |
۹٫۵ | Dunlop |
۹ | Yokohama |
۷٫۵ | Bridgestone |
۹ | Toyo |
۸ | Petlas |
۱۰ | Pirelli |
۹٫۵ | Goodyear |
۳٫۵ | یزد تایر |
۳٫۵ | کویر |
۴ | بارز |
بسیار نوشته کاملی بود
از فروشگاه لوازم چرم دوزی علیرضا در ماکرومارکت دیدن فرمایید
فروشگاه لوازم چرم دوزی
سلام وقت بخیر. سپاس از همراهیتون. بله حتما. موفق باشید
بسیار نوشته کاملی بود
از فروشگاه لوازم چرم دوزی علیرضا در ماکرومارکت دیدن فرمایید
http://www.macromarket.ir/shops/alireza
فروش لاستیک انواع خودرو
سلام وقت بخیر. سپاس از همراهیتون. بله حتما. موفق باشید