آموزش

آشنایی با فرمان خودرو فرمول یک

فرمان خودرو قطعه ای است از خودرو که در این مطلب بیشتر با آن آشنا می شویم. تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی با سرعتی در حدود 240 کیلومتر بر ساعت، چرخ به چرخ سباستین فتل یا لوئیس همیلتون حرکت می‌کنید. زمان با سرعت می‌گذرد و شما به پیچ نزدیک می‌شوید. در چنین شرایطی میزان تمرکز شما به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و سرعت بالا واکنش‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه با موتوراویل همراه باشید.

تعویض دنده

فرمان خودرو

تعویض دنده در چنین وضعیتی عملاً نشدنی است و کنترل در مسیر مستقیم تنها کاری است که مغز از عده آن بر می‌آید. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که چگونه در چنین شرایطی یک راننده فرمول یک می‌تواند این کوه تکنولوژی را تحت کنترل خود داشته باشد؟ و البته در استفاده از این همه دکمه و شیفترهای روی فرمان اشتباه نکند!

سیستم یک خودرو فرمول یک

فرمان خودرو

یک خودروی فرمول یک از سیستم‌های بسیار پیچیده و دقیق الکترونیکی و کامپیوتری بهره می‌برد. تمام این سیستم‌ها به یک پردازنده مرکز متصل می‌شوند و به صورت دکمه‌هایی بر روی فرمان خودرو نمایان می‌گردند. بر طبق قوانین جدید رقابت‌های فرمول یک، تیم‌ها اجازه ایجاد تغییر در خودروها را با توجه به شرایط موجود ندارند و راننده خود باید اقدام به انجام این تغییرات بکند.

فرمان خودرو فرمول یک

پس یک راننده باید ابزار لازم برای تغییر میزان ترمز گیری ، بالانس دیفرانسیل ، وضعیت موتور و … را تحت کنترل داشته باشد. فرمان خودرو فرمول یک در واقع اتاق کنترل این ابرماشین است که بسیاری از تنظیمات حیاتی خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نظم دکمه‌های قرار گرفته بر روی هر فرمان با توجه به خواسته راننده طراحی می‌گردد.

قیمت فرمان خودرو

فرمان خودرو

قیمت این قطعه بسیار مهم چیزی در حدود 5000 دلار ناقابل است که به خوبی ارزش آن را نشان می‌دهد. با این دکمه ها می توان علاوه بر باز و بسته کردن باله عقب مودهای رانندگی را تغییر داد، با کلاچ دکمه‌ای پشت فرمان می توان استارت و لانچ خودرو را تنظیم کرد ضمن اینکه می توان با این دکمه ها وضعیت های ویچرال سیفتی کار، حالت ورود به پیت لین و حداکثر خروجی قدرت پیشرانه را تنظیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا