فلوت کردن بنزین در کاربراتور موتورسیکلت و دلایل آن

فلوت کردن بنزین در کاربراتور موتورسیکلت از عوامل شایعی است که در بین موتورسیکلتهای نیمه سنگین ساخت هند و موتورهای داخلی به شکل کاملا شایع دیده میشود.
این مشکل به حدی است که مالک در هر بار سوختگیری و در حالتی که تمام باک را پر میکند، در اولین توقف موتورسیکلت از حرکت بازایستاده و تا زمانی که 6 یا 7 لیتر بنزین را از شلنگ تخلیه خالی نکند، سوخترسانی انجام نشده و موتورسیکلت روشن نمیشود.
دلایل فلوت کردن بنزین در کاربراتور موتورسیکلت
فلوت کردن در اغلب موارد مربوط به شناور کاربراتور است که وقتی بالا نیاید و سوخترسانی را قطع نکند، پیشرانه فلوت میکند. دلیل تخلیه بنزین هم این است که فشار بنزین پشت سوپاپ قطع کن زیاده میشود و شناور توانایی قطع کردن سوخت را ندارد.
عمده دلایل فلوت کردن میتواند ناشی از خراب شدن شناور باشد. در صورت بروز این مشکل می توان با پیاده کردن سوزن کاربراتور و تمیز کردن محفظه آن تا حدود بسیار زیادی این مشکل را حل کرد.
همچنین کثیف بودن صافی بنزین نیز می تواند از دیگر علت های فلوت کردن کاربراتور باشد که در صورت تشخیص این مشکل هم می توانید با خریداری صافی بنزین و تعویض آن، مشکل را هم به سرعت حل کنید.
در غیر این صورت ممکن است واشر سوپاپ قطع کن کاربراتور خراب شده و در فشار بالا کارایی مناسب را ارائه ندهد. همچنین ممکن است ورودی بنزین کاربراتور کثیف شده و جرم گرفته شده باشد و به همین منظور از قطع شدن بنزین جلوگیری میکند که با باز کردن کاربراتور و تمیز کردن آن با گازوئیل یا بنزین مشکل برطرف میشود.
در ضمن با توجه به کیفیت بنزین عرضه شده در کشور، بی راه نیست که هر 6 ماه یک بار صافی بنزین تعویض شود. این می تواند در سلامت کاربراتور و سرعت موتورسیکلت شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
سلام من موتور ۱۲۵ دارم ۳ ساعته داره از زیر کار برات بنزین میده هرچی هم هندل می زنم روشن نمی شه شیر بنزین را بستم من ۱۳ سالمه نمی تونم کار برات را باز کنم می ترسم تنضیماتش به هم بریزه لطفا کمک کنید
بچه جون تو الان سوار دوچرخه باید بشی نه موتور
🙂
من یه موتور بیکلاج دارم کاربراتش خیس میشه وقتی بنزین میزنم هندلشم انگار هرز میخوره دلیل چیه اینم در نظر بگیر که موتور ۶ ساله روشن نشده