اخباراخبار روز دنیای خودرو
موضوعات داغ

کاهش 40 تا 50 درصدی نرخ خودرو در آینده

کاهش 40 تا 50 درصدی نرخ خودرو در آینده!

به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، درصورتی که طرح واردات خودروهای دست دوم به کشور صورت بگیرد، نرخ خودرو در بازار به کاهش 40 تا 50 درصدی خواهد رسید.

همانطور که می‌دانید خیلی وقت است که شایعاتی در زمینه واردات خودروهای دست دوم خارجی مطرح شده است و به گونه‌ای که برخی‌ها با این طرح کاملا موافقند و برخی دیگر نیز کاملا مخالفند.

موافقان با طرح واردات خودروهای خارجی دست دوم مدعی هستند که این طرح موجب بهبود کیفیت ساخت خودروهای تولید داخل و کاهش نرخ 40 تا 50 درصدی قیمت خودروها در بازار می‌شود. اما در مقابل مخالفان این طرح معتقد هستند که ابتدا باید منبع ارزی مورد نیاز برای این طرح فراهم شود و بعد از آن به اجرا شدن چنین طرحی فکر کنیم.

نرخ خودرو

مجموع سهم خودرو های خارجی در بازار خودرو کشور چقدر است؟

مجموع سهم خودرو های خارجی در بازار خودرو کشور ما بسیار پایین است بنابراین کاملا منطقی است که با واردات این خودروها، شاهد کاهش نرخ خودرو های داخلی باشیم.

اما وزیر صنعت معتقد است که محدودیت واردات خودروها موجب حمایت از تولید داخلی می‌شود. درصورتی که کارشناسان اقتصادی نظر دیگری دارند و معتقد هستند که واردات خودروهای دست دوم خارجی موجب ایجاد رقابت در بین خودروهای داخلی شده و علاوه‌بر تقویت کیفیت تولیدات داخلی موجب کاهش قیمت‌های گزاف خودروهای داخلی می‌شود.

البته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کاملا با نظر کارشناسان معتقد است و در این زمینه اعلام کرده است که اگر واردات خودروهای خارجی دست دوم به کشور عملی شود در آینده شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی نرخ خودروهای داخلی خواهیم بود.

او در ادامه صحبت‌هایش گفته است که واردات خودروهای خارجی دست دوم موجب تعدیل نرخ خودرو های داخلی می‌شود برای مثال خریداران خودرو هایما می‌توانند این خودرو را با همان نرخ قبلی یعنی 100 میلیون تومان خریداری کنند.

علاوه‌بر این اگر طرح واردات خودروهای دست دوم خارجی عملیاتی شود نرخ چانگان به 70 میلیون تومان باز خواهد گشت. البته خودروهای زیادی به نرخ قبلی خود باز خواهند گشت.

نرخ خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرده است که ما اولین کشوری نیستیم که قرار است از طرح واردات خودروهای دست دوم خارجی استفاده کنیم چراکه قبل از ما کشورهایی نظیر آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، ترکیه و هند نیز از سیاست واردات خودروهای خارجی دست دوم جهت افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل و همچنین کاهش نرخ حبابی آن‌ها استفاده کرده‌اند بنابراین لازم نیست که بترسیم و نسبت به این طرح بدبین باشیم چراکه قبل از ما کشورهای دیگری هم این سیاست را امتحان کرده‌اند و توانسته‌اند در کنار افزایش میزان رضایت‌مندی مشتریان خود، تولیدات داخلی خود را نیز افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا