خودروهای آینده بازار

پورشه 911 توربو زیر تیغ تست

این روزها پورشه 911 توربو در حال تست و آزمایش فنی و عملکردی در پیست نوربورگ رینگ دیده می شود. پورشه 911 توربو بعد از سری توربو S به عنوان قوی ترین نسخه در سری 911 شناخته می شود که در این نسل با کد 992 شناخته می شود.

پیشرانه پورشه 911

این خودرو از همان موتور 3.8 لیتری پورشه که در حال حاضر بر روی خودروهای این شرکت نصب است، استفاده می کند با این تفاوت که دچار بهینه سازی هایی شده است به نحوی که در نسخه توربو دارای قدرت 600 اسب بخار است که در سری S قدرت خروجی موتور به 640 اسب می رسد.

911 توربو
911 توربو

اما در حالی که در نمونه های فعلی از گیربکس دوکلاچه 7 سرعته استفاده می شود، در نسخه جدید از گیربکس فعلی پورشه 911 کررا یعنی نمونه دوکلاچه 8 سرعته استفاده خواهد شد تا هم شتاب یگری این خودرو سریع تر باشد و هم کشش پیشرانه در دور های مختلف، بالاتر برود.

مثل سری های قبلی، پورشه های 911 توربو و توربو S به صورت دو دیفرانسیل یعنی AWD خواهند بود تا جدا از چسبندگی بهتر به مسیر جاده و افزایش ایمنی، شتاب یگری بهتری خصوصا از حالت سکون داشته باشند.پورشه 911 توربو در مسابقات درگ غیر قابل شکست می باشد.

911 توربو
911 توربو

مهم ترین اختلاف 911 توربو با مدل کررا در بخش عقب آن هاست به این معنی که در حالی که در کررا یک پنل شبکه ای شکل با حرکت رو به بالا نقش هواکش و اسپویلر این خودرو را بازی می کند، در توربو یک باله نصب است که بخش عقب آن را تهاجمی تر نیز می کندو ضمن این که ورودی های هوا بر روی سپر نیز تفاوت هایی با کررا دارد.911 توربو امسال در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد و انتظار می رود که تا اواخر سال جاری به بازار آید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا