خودروهای آینده بازار

استفاده از تکنولوژی‌های آئودی در پورشه پانامرا مدل 2020

کمپانی پورشه اخیرا دهمین سالگرد حضور مدل پانامرا را جشن گرفت. در حالی که شایعات حول این موضوع می‌گردند که خط تولید این خودرو با ورژن‌های جدید کوپه و کانورتیبل گسترش می‌یابد، نسخه معمولی آن نیز فیس‌لیفت می‌شود. پورشه پانامرا مدل 2020 به عنوان رقیب جدی برای خودروی AMG GT چهار درب مرسدس، پیش از اتمام سال جاری رونمایی خواهد شد. در طراحی خارجی این خودرو تغییرات نافذی چون تعویض طراحی چراغ‌های عقب LED، اعمال شده است. این تغییرات، باعث می‌شود که پانامرا مدل 2020 در مسیر مدل‌های جدیدتر پورشه همچون کاین و نسل 992 از مدل 911، قرار گیرد. با این حال تغییرات اعمالی روی این خودرو تنها محدود به ظاهر آن نخواهد بود.

خبرها حاکی از آن است که کمپانی پورشه در حال برنامه‌ریزی معرفی اولین پیشرانه نیمه هیبریدی برای استفاده در پانامرا است. هر دو مدل‌های S و 4S این خودرو مجهز به موتور توئین توربوی 2.9 لیتری با شش سیلندر خورجینی هستند؛ علاوه بر آن احتمالا این مدل‌ها پیشرانه برقی 48 ولتی نیز داشته باشند. این پیشرانه اخیرا در آئودی S6 و S7 مدل 2020 استفاده شده ‌است.

با این کار یک سیستم نیمه هیبریدی تولید شده که در آن جهت تقویت کارایی و امکان استفاده از سیستم استارت-استاپ برای سرعت بخشیدن به فعال‌سازی موتور، از ژنراتور موتور یکپارچه برای قدرت‌رسانی الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که سیستم توربوشارژ الکتریکی آئودی نیز در این خودرو به‌کار گرفته ‌شود تا پدیده تاخیر توربو حذف گردد. طراحی درونی پانامرا همانند دیگر مدل‌های پورشه بسیار بروز بوده، از این رو احتمالا در بخش درونی این خودرو در مدل 2020 آن بیشتر شاهد بروزرسانی‌هایی در تکنولوژی مانند سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌تر و ویژگی‌های کمکی بیشتر باشیم.

احتمالا در پیشرانه پانامرا مدل 2020 نیز بهبودهایی را شاهد باشیم. نمونه استاندارد پانامرا مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی 2.6 لیتری توربوشارژ بوده که قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر را تولید می‌کند. این در حالی است که پانامرا S مجهز به توئین توربوی 2.9 لیتری شش سیلندر خورجینی بوده و توانایی تولید 434 اسب بخار قدرت و گشتاور 550 نیوتن-متر را دارد. همچنین مدل پیشرفته‌تر این خانواده یعنی GTS، از موتور توربوشارژ 4 لیتری با 8 سیلندر و توانایی تولید قدرت 454 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متر بهره می‌برد.

پانامرا E هیبرید نیز همانند نمونه‌های پلاگین هیبرید این خودرو، دارای موتور شش سیلندر خورجینی توئین‌توربوی 2.9 لیتری بوده و ترکیب آن با موتور برقی، قدرت 456 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را تولید می‌کند؛ این در حالی است که مدل قدرتمندتر آن، پانامرا توربو SE هیبرید مجهز به موتور توئین‌توربوی 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی به همراه موتور برقی بوده که توانایی تولید 671 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا