تمایل بیامو به تولید هایپرکاری از نسل M

سالهاست که شایعاتی مبنی بر ساخت یک هایپرکار یا سوپرکار از سری M اتومبیلهای بیامو به گوش میرسد. همچنین برخی از مدیران این کمپانی اتومبیلسازی باواریایی به این موضوع اشاره کردهاند که بیامو تصمیم به تولید خودرویی با جلوپنجره کلیوی شکل مشهور بیامو که موتور آن میان محورهای جلو و عقب قرار گرفته است، دارد؛ اگرچه هیچ خبر رسمی هنوز در این باره منتشر نشده است. ظاهرا این ایده به ذهن طراحان سری M نیز خطور کرده و در انتظار تایید مدیران ارشد به سر میبرد.
مارکوس فلش، مدیر بخش M کمپانی بیامو، اعلام کرد که این بخش به تولید سوپرکاری از این دسته علاقهمند است اما خط تولید اخیر بیامو فاقد اتومبیلی است که بتوان به عنوان پایهای برای این پروژه از آن استفاده کرد. یک کوپه با عملکرد بسیار بالا و آلایندگی کم و احتمالا یک ماشین هیبریدی همچون i8، گزینه مناسبی برای استفاده در این زمینه بوده؛ اما اکنون چنین خودرویی وجود ندارد.
اگر قرار باشد جانشینی برای مدل i8 تولید شود، قطعا این جانشین از بخش i بیامو خواهد بود. با این حال استفاده از بیامو M جهت تغییر مدل جدید به طوری که برای استفاده به عنوان یک هایپرکار مناسب باشد، بسیار با اهمیت است. بخش M بایستی این کمپانی را متقاعد کند که ساخت چنین اتومبیلی یک سرمایهگذاری مناسب بوده و در صورت تولید، بایستی توسعه آن هماهنگ با مدل i کمپانی بیامو باشد.
فلش در طول مصاحبه خبری در توضیح قوانین بخشهای مختلف موجود در این کمپانی بیان کرد که مدلهای M و i موجودیت متفاوتی دارند. وی در ادامه سخنانش گفت که این تمایز به معنی اختلاف نیست؛ زیرا سری M همیشه به دنبال عملکرد بوده در حالی که سری i به دنبال نوآوری و خلاقیت است.
هنگامی که M8 روانه بازار شود، قطعا پرچمداری از بخش M خواهد بود. شایعات بیانگر این هستند که تا سال 2023، یک سوپرکار هیبریدی که توانایی تولید قدرت 700 اسب بخار و قیمت تقریبی 150,000 دلاردارد، عرضه میشود.