خودروهای آینده بازار

هوندا به دنبال ادغام محصولات خود با یکدیگر است

مدیر عامل هوندا، تاکاهیرو هاچیگو در یک جلسه سخنرانی درباره اهداف آینده این شرکت در خط تولید آن، عنوان کرد که اولین اقدام هوندا توقف تولید برخی از مدل‌های مشابه و در صورت امکان ادغام آن‌ها و تبدیل به یک مدل واحد خواهد بود.

این کمپانی در نظر دارد دو سیستم هیبریدی مخصوص خود را در خط تولید اتومبیل‌هایش به‌کار برد. در نسل آینده هاچ بک هوندا فیت که در پاییز سال جاری در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش در خواهد آمد؛ ورژن جدید و کوچک‌شده‌تری از این سیستم هیبریدی که پیش از این خودروهای کوچک‌تر این شرکت به آن مجهز شده بودند، استفاده می‌شود.

روش جدید هوندا برای طراحی خودروهایش نیز از سیاست‌های این شرکت برای اشتراک بین قسمت‌های مختلف خودروهای این شرکت جهت بهبود کارایی اتومبیل‌ها، پیروی می‌کند. اولین اتومبیلی که با این استراتژی توسعه پیدا می‌کند، یک “مدل جهانی” بوده که سال آینده عرضه می‌شود.

تا سال 2030 دو سوم خودروهای هوندا برقی خواهند بود. این اتومبیل‌ها در درجه اول هیبریدی هستند اما قطعا خودروهای کاملا برقی نیز بین آن‌ها زیاد یافت می‌شود. هوندا E یکی از این خودروهای کاملا برقی بوده که بردی برابر با 200 کیلومتر دارد.

طبق گفته هاچیکو، این شرکت ژاپنی تصمیم دارد که تا سال 2025 تنوع تریم‌ها و آپشن‌های مدل‌های جهانی خود را به یک سوم کاهش دهد. وی معتقد است که این شرکت تلاش زیادی را برای تنوع محصولاتش به خرج می‌دهد، که این مساله باعث کاهش تمرکز آن بر کارایی اتومبیل می‌شود.

مدیر عامل هوندا بر این باور است که در مدل‌های جهانی این کمپانی تا سال 2025، کاهش ده درصدی قیمت رخ خواهد داد. در همین بازه، توسعه محصولات باعث می‌شود که میزان کار هر یک از کارگران در ساعت تا 30 درصد کاهش یافته و این کمپانی در نظر دارد که سرمایه‌گذاری زمانی و مالی خود را روی تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های جدید بگذارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا