بازگشت سوپراسپرت های دوکاتی

SuperSport نامی بسیار مهم در تاریخچه کمپانی دوکاتی
SuperSport نامی بسیار مهم در تاریخچه کمپانی دوکاتی است.سوپراسپرت های دوکاتی اولین با در نمایشگاه موتورسیکلت میلان 1973و برای یادبود کانسپت فاتح رقابت ایمولا 200 سال 1972 بود که دوکاتی ساختهای بنام 750 SuperSport Desmo را به عنوان اولین مدل سری تولیدی خود با موتور دو سیلندر خورجینی L-شکل (L-Twin) مجهز به سیستم سوپاپ desmodromic پرده برداری کرد؛ نحوه ساخت پیشرانه و سوپاپی که امروز به امضای دوکاتی مبدل شده است.

SuperSport های اولیه دوکاتی
SuperSport های اولیه دوکاتی، بیشتر مخصوص مسابقه بودند و کاربری شهری چندانی نداشتند اما از اوایل دهه 1980، این خصوصیت به رده سوپربایک های دوکاتی از جمله 851، 916 و 996 تزریق شد و SuperSport ها، ماهیتی شهریتر به خود گرفتند. دوکاتی در گذر سالها، نسخههای متعددی از سری SuperSport تولید کرد اما به خاطر فروش پایین، مجبور به قطع تولید آن در سال 2007 شد. حال پس از 12 سال، شاهد بازگشت سوپراسپرت های دوکاتی هستیم.
پیشرانه سوپراسپرت های دوکاتی
در قلب این شاسی الهام گرفته شده از هیولاهای نسخه سوپربایک دوکاتی یعنی 959 پانیگاله و 1299 پانیگاله، همان موتور L-Twin تستااسترِتای 937 سیسی مدل هایپرموتوراد 939 نیروبخش سوپربایک های جدید قرار گرفته است.
توان خروجی این پیشرانه یورو4 که با 113 اسببخار قدرت در دور 9.000 حداکثر گشتاور خروجی معادل 97.6 نیوتنمتر در دور موتور 6.500 دور در دقیقه تولید میکند، در سه حالت سواری متفاوت اسپرت، سفری و شهری تعریف شده عملکرد ABS و کنترل هرزگردی نیز با توجه به آنها تنظیم میشود.
سری سوپراسپرت، به نسبت سوپربایک های دوکاتی، دارای موقعیت نشیمن راحتتری برای سواری در شهر و جاده بوده، دارای شیشه بادگیر قابل تنظیم، باک 16 لیتری، ارتفاع زین 810 میلیمتری و وزن خالصی معادل 210 کیلوگرم است.

سیستم تعلیق تماماً قابل تنظیم آن هم در مدل استاندارد از نوع دوشاخه جلو مارزوچی و فنربندی عقب ساشز است که در مدل پرفورمانس S، به چیدمان ساخت Öhlins (جلو و عقب) تغییر میکند. مدل S همچنین دارای کوئیکشیفت دوکاتی با قابلیت تغییر دنده بدون کلاچ است. برای SuperSport و SuperSport S به ترتیب قیمت 12.995 و 14.795 دلاری در نظر گرفته شده است.