اخبار روز دنیای خودرو

اولین نمایش رانندگی با فورد لایتنینگ F-150 سال 2022

اولین نمایش رانندگی با فورد لایتنینگ F-150 سال 2022، یک پیکاپ الکتریکی که فورد می‌دانست، وانت برقی لایتنینگ F-150 یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه تاریخ خواهد بود، و آن را از دست نداد.

وانت بارها طولانی ترین نگهدارنده در انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی بودند و دلیل خوبی هم دارد. موارد استفاده آنها متفاوت، متنوع تر و چالش برانگیزتر از هر چیزی است که یک خودرو یا SUV با آن سروکار دارد. آنها به یدک‌کشی و حمل و نقل و خارج از جاده و همچنین رفت‌وآمد نیاز دارند، و همه آن‌ها مجموعه‌های مهارتی کاملاً متفاوتی دارند. آنها همچنین پرفروش ترین وسایل نقلیه در آمریکا و مراکز سود و وفاداری عظیم برای سازندگان آنها هستند. فورد کاملاً مجبور بود اولین کامیون الکتریکی خود را درست بسازد، و با فورد F-150 لایتنینگ 2022، به خوبی این کار را انجام داد.

شوخی نیست: لایتنینگ یکی از مهم‌ترین وانت‌ها واقعاً وسایل نقلیه – در تاریخ است. پذیرندگان اولیه، طرفداران محیط زیست، و فن دوست را فراموش کنید. این کامیون باید کارگران ساختمانی، کشاورزان، دامداران، نقشه برداران و طرفداران روزمره کامیون را متقاعد کند که پیکاپ های برقی نه تنها مفید، بلکه مطلوب هستند. اینکه یک کامیون برقی نه تنها می تواند کار را انجام دهد، بلکه آن را بهتر انجام می دهد. این کار را انجام می دهد.

برای رسیدن به تکه های برنجی، لایتنینگ بهترین F-150 راندن، سواری و خوش دستی است که می توانید بخرید. تنها دلیلی که برای نخریدن یکی از F-150 گازوئیلی یا گازوئیلی وجود دارد این است که جایی برای شارژ کردن در خانه ندارید، در واقع صدها مایل را به طور منظم در یک زمان یدک می کشید یا به سادگی دوست ندارید. یا به خودتان اجازه نمی دهید از وسایل نقلیه الکتریکی خوشتان بیاید. همه دلایل دیگر نامعتبر است.

روشن کردن برق

مطمئناً نمی توانید از قدرت شکایت کنید. حتی کامیون پایه با باتری کوچک 452 اسب بخار قدرت و 775 پوند فوت گشتاور تولید می کند که آن را به قدرتمندترین F-150 نسبت به مدل باتری بزرگ تبدیل می کند و پخت و پز می کند.

فورد سرعت اواسط پنج ثانیه را تا 60 مایل در ساعت تخمین می زند، و این احساس محافظه کارانه پشت فرمان است. این در حال حاضر به سرعت سریع‌ترین F-150 مجهز به احتراق است، و منتظر چرخش موتور، توربو به قرقره، یا تعویض دنده نیست. شما هر زمان که بخواهید پای خود را پایین می گذارید و به جلو می پرد.

و آن کبودی 580 اسب بخاری با باتری بزرگ؟ فورد می گوید اواسط چهار تا 60 است، اما همچنین سریعتر از تخمین خود احساس می کند. چکش را رها کنید، و حتی گشتاور آن بسیار اندک هدایت می‌شود، مخصوصاً اگر وزنی روی تخت یا روی دسته داشته باشید. در واقع، وزن کافی را در عقب قرار دهید مانند 1500 پوند تخته سه لا که ما حمل کردیم، 67 درصد حداکثر بار – و هر زمان که روی پدال گاز بایستید، لاستیک های جلو را صدا می کند.

به غیر از آن، یدک کشی و حمل و نقل غیرواقعی هستند. حداکثر گشتاور لحظه ای به این معنی است که کامیون آماده است تا هر مقدار وزن را فوراً جابجا کند. از توقف یا از رول، مهم نیست. ما 9500 پوند تجهیزات شراب سازی (500 پوند کمتر از حداکثر کامیون) را در اطراف تگزاس هیل کانتری کشاندیم تا مطمئن شویم، و لایتنینگ به سختی متوجه وزن آن شد.

بله، نصب یک تریلر اساسا برد شما را به نصف کاهش می دهد، اما اجازه دهید در مورد آن صحبت کنیم. برای نمونه، لایتنینگ بسته به اندازه باتری، با شارژ بین 230 تا 320 مایل مسافت طی می کند، بنابراین 115 تا 160 مایل بکسل می کند که هنوز دو تا سه ساعت رانندگی طول می کشد.

دوم، تجربه ما و تست‌های ابزار دقیق فورد نشان می‌دهد که بکسل کردن با یک کامیون احتراقی، برد شما را نیز به نصف کاهش می‌دهد، بنابراین بحث برد نیست، بلکه بحث شارژ است. خبر خوب این است که کامیون از هر داده‌ای که می‌تواند، از آب‌وهوا گرفته تا توپوگرافی گرفته تا مقیاس‌های اختیاری روی هواپیما، برای تعیین برد آنی شما استفاده می‌کند.

در مورد شارژ چطور؟

این یکی از معدود نقاط ضعف آشکار لایتنینگ است. حداکثر نرخ شارژ 150 کیلووات آن به سرعت Rivian R1T و GMC Hummer EV – تنها کامیون‌های الکتریکی دیگر موجود در حال حاضر – که در برخی موارد از 200 کیلووات یا حتی 300 کیلووات فراتر رفته است، نیست. مهندسان فورد مخالفت می‌کنند که زمان زیادی را صرف کار روی منحنی شارژ کرده‌اند تا سرعت شارژ را تا زمانی که ممکن است به‌جای اوج‌شدن و سقوط نگه دارند. به عنوان شواهد، آنها به توانایی کامیون برای شارژ با سرعت بالاتر تا 90 درصد قبل از باریک شدن اشاره می کنند، در حالی که اکثر خودروهای الکتریکی پس از 80 درصد شروع به کاهش می کنند. آنها از گفتن چیزی در مورد به روز رسانی های نرم افزاری احتمالی که می تواند نرخ شارژ را در آینده افزایش دهد، خودداری می کنند.

مشکل واقعی بکسل، در دسترس بودن فعلی ایستگاه های شارژ سریع عمومی است، به ویژه فقدان کامل ایستگاه های کششی که در آن بتوانید بدون انداختن تریلر خود شارژ کنید. این یک مشکل زیرساختی است که هم شرکت‌های خصوصی و هم اقدامات دولتی به آن رسیدگی می‌کنند، اما دردسرهای فزاینده تا زمانی که تمام شارژرهای برنامه‌ریزی شده واقعا ساخته شوند ادامه خواهد داشت.
بسیار نزدیک به کمال اجرا شده است

شایان ذکر است که فورد چقدر با آنچه که داشت خوب عمل کرد. لایتنینگ بزرگتر از Rivian R1T است اما وزن کمتری دارد و با یک بسته باتری قابل مقایسه است. علاوه بر این، فورد حداقل تغییرات آیرودینامیکی را در بدنه F-150 ایجاد کرد و ترجیح داد که ظاهر کامیون را تا حد امکان آشنا و کاربردی نگه دارد. تخت 5.5 فوتی از نظر عملکردی مشابه تخت موجود در سایر F-150 SuperCrew است و همه موارد را می پذیرد.

همان لوازم جانبی بازار فضای ذخیره‌سازی فرنک (تنه جلویی) عظیم است و به راحتی بارگیری می‌شود، و تکه پلاستیکی خاکستری براق ارزان‌قیمتی که به‌عنوان یک توری قرار دارد، هزینه کمی برای این عملکرد است. همینطور برای میله نور شیشه شیر که هرگز نمی توانید مطمئن باشید که در طول روز روشن است.

به لطف سیستم تعلیق کاملاً مستقل، تعادل وزن تقریباً ایده‌آل و مرکز ثقل پایین که همگی ذاتی یک EV بودن آن است، لایتنینگ بدون شک بهترین F-150 سواری و هندلینگ است. ما آنقدر پیش نخواهیم رفت که لایتنینگ را اسپرت بنامیم، اما فرمان آن تیزتر است و خونسردی آن بسیار برتر از کامیون های سری F با موتور احتراقی است.

نه اینکه نتوانید با رعد و برق خوش بگذرانید. اگر می خواهید کنترل کشش و پایداری را خاموش کنید و چند دونات بچرخانید، این کار را انجام دهید. کامپیوتر به شما اجازه می‌دهد که به خوبی و به طرفین حرکت کنید، اگرچه اگر فکر کند کامیون در خطر واژگونی است، درست مانند مدل‌های احتراقی، وارد عمل می‌شود.

سواری کمی پیچیده تر است. در اکثر سطوح، لایتنینگ عالی حرکت می کند. این به ویژه در خارج از جاده آشکار است، جایی که از دست دادن اکسل پشتی زنده سنگین معجزه ای برای راحتی ایجاد کرده است. کامیون احساس آرامش و اطمینان بیشتری می کند. اشکال در میرایی است.

یک شیب بزرگ یا چند برجستگی طولانی و غلتشی بزنید، و کامیون در هنگام بازگشت کاملاً سبک و شناور می شود. به قسمتی از بزرگراه با درزهای انبساط زیادی برخورد کنید و احساس می کنید که کامیون هرگز به طور کامل مستقر نمی شود. ما امیدوار بودیم که وزنه زدن در تخت یا روی گیره راه حلی را ارائه دهد، اما این فقط باعث کاهش مزاحمت شد. مهندسان فورد فنرهای بادی و دمپرهای تطبیقی ​​را مانند کاربردهای رقبا در نظر گرفتند، اما بر اساس بازخورد مشتری و اهداف هزینه تصمیم گرفتند که در برابر آنها تصمیم بگیرند.

همانطور که لایتنینگ در خارج از جاده رانندگی می کند، واضح است که به معنای یک رپتور الکتریکی نیست. با فاصله 8.9 اینچی از زمین، در بهترین حالت معادل یک F-150 4×4 معمولی با پکیج آفرود FX4 است.

آن باتری بزرگ و کم آویزان هیچ لطفی برای زاویه شکستن ندارد. با این حال، کنترل دریچه گاز خوب ارائه شده توسط موتورهای الکتریکی، به ویژه در حالت خارج از جاده، به شما امکان می دهد کشش خود را همیشه به حداکثر برسانید.
همچنین امکان همپوشانی کمی پدال را فراهم می کند که برای خزیدن صاف بسیار مهم است. دیفرانسیل عقب با قابلیت قفل دستی و بردار گشتاور مبتنی بر ترمز شما را از اکثر موقعیت‌هایی که می‌توانید کامیونی با این فاصله و این لاستیک‌های اختیاری همه‌جانبه ملایم انتخاب کنید، خارج می‌کند.

زره باتری

در مورد باتری هم زیاد نگران نباشید. توسط یک صفحه اسکید شش تکه که تقریباً در زیر کل کامیون قرار دارد محافظت می شود. همچنین آب بندی شده است که به کامیون عمق 24 اینچی می دهد. اگر موفق به آسیب رساندن به باتری یا فرسودگی آن در جایی پایین تر از خط شوید، تنها با شل کردن هشت پیچ می توان آن را از پایین کامیون انداخت.

اینکه باتری چقدر شما را به خارج از جاده و هر جای دیگری می برد، البته تابعی از سرعت، زمین، دمای بیرونی، مقدار وزنی که حمل می کنید، سبک رانندگی، و اینکه آیا از ویژگی هایی مانند آن استفاده می کنید، بستگی دارد. حالت رانندگی با پدال ما طرفداران بزرگ رانندگی با یک پدال هستیم، جایی که برداشتن پدال گاز باعث فعال شدن ترمز احیا کننده قابل توجهی می شود.
اگر ترمز احیا کننده لایتنینگ حتی کمی تهاجمی تر باشد، ما بدشان نمی آید. اگر پدال ترمز را ترجیح می دهید، احساس و پاسخ نه خوب است و نه بد. نسبتاً بی حس است، اما بلافاصله گاز می گیرد و مشکلی برای متوقف کردن این کامیون 6200 تا 6600 پوندی ندارد.

ترفندهای بسیار خوبی مانند قدرت خانه

اکنون که به شارژ برگشتیم، باید ویژگی‌های Pro Power Onboard و Charge Station Pro فورد را مورد بحث قرار دهیم، زیرا آنها کاملاً کلاچ هستند. اولین موردی که با آن آشنا هستید زیرا روی سایر F-150 ها عرضه می شود، اما عملکرد آن تکرار می شود. یک سیستم برق 9.6 کیلوواتی با چهار پریز 120 ولت و یک پریز 30 آمپر و 240 ولت در بستر (به علاوه چهار شاخه 120 ولتی دیگر در فرنک و دو شاخه در کابین) یک تغییر دهنده بازی است. تعداد زیاد وسایل برقی، ابزارهای برقی، و دستگاه‌ها (بدون اشاره به دیگر خودروهای برقی الکتریکی) که می‌توانید به جای یک ژنراتور قابل حمل، از طریق کامیون اجرا و/یا شارژ کنید، به خودی خود یک نقطه فروش است. این کامیون یک سایت کار نورد است.

و Charge Station Pro، شارژر سطح 2 که می توانید در خانه یا محل کار خود نصب کنید، در سطح بعدی قرار دارد. سرعت آن 80 آمپر است (بیشتر 30 تا 50 آمپر بسیار کندتر هستند)، و به اینترنت متصل است تا بتواند نرخ برق زمان مصرف شما را ردیابی کند و زمانی که کمترین هزینه را برای شما به همراه داشته باشد، کامیون را شارژ کند. با یک اینورتر از نصب کننده برق خورشیدی Sunrun (که باتری های پشتیبان خانه و پنل های خورشیدی را نیز به شما می فروشد)، Charge Station Pro همچنین می تواند جریان برق را معکوس کند، با استفاده از شارژ ذخیره شده در لایتنینگ برای تامین برق کل خانه شما در طول خاموشی برای مدت زمان طولانی. حداکثر تا سه روز بدون کارکرد یا تا 11 روز در حین اندازه گیری توان خروجی. (شما می توانید حداقل سطح باتری را برای کامیون تنظیم کنید تا محدوده رانندگی خود را حفظ کند.) در یک روز عادی، تنظیم می تواند انرژی را بین کامیون و خانه شما شناور کند، با استفاده از باتری کامیون برای هنگامی که برق شبکه گران است، خانه خود را تکمیل کنید و زمانی که ارزان است شارژ کنید. شارژر و اینورتر فقط 3895 دلار است و اگر باتری بزرگ آن را بخرید، فورد شارژر را رایگان می‌اندازد.

اینجا فقط خانه شماست صاحبان مشاغل می توانند یک مجموعه تجاری کامل به نقل از فورد پرو را دریافت کنند که اندازه ناوگان، شعاع عملیاتی و ساعات کار را در نظر می گیرد. به این ترتیب، کامیون‌ها را می‌توان به‌طور کامل با باتری‌ها و فضای داخلی آن‌ها در صورت نیاز گرم یا سرد کرد، هر زمان که یک شیفت برای به حداکثر رساندن برد و زمان کار شروع شود. فورد تخمین می‌زند که هزینه‌های عملیاتی لایتنینگ پرو ۲۰ درصد کمتر از یک F-150 احتراقی است.
یک معامله عالی، به جز…

با این همه معامله عالی است، قیمت واقعی کامیون بیشتر یک کیسه ترکیبی است. کامیون کاری لایتنینگ پرو با قیمتی کمتر از 42000 دلار قبل از مشوق های دولتی، معامله قرن است.

این همه قدرت و قابلیت و همه این ویژگی ها با آن قیمت، به خصوص زمانی که میانگین قیمت تراکنش یک وسیله نقلیه جدید به 50000 دلار می رسد، یک معامله مطلق است. حتی XLT، پله بعدی با قیمت کمتر از 55000 دلار، یک خرید عالی است. پس از آن است که گزاره متزلزل تر می شود.

مدل‌های Lariat و Platinum ویژگی‌های پیشرفته‌تری را اضافه می‌کنند، اما بازدهی کمتری دارند. فضای داخلی لایتنینگ با قیمت های بالاتر به خوبی تمیز می شود، اما فقط تا حدی. ما با فضای داخلی 93000 دلاری مانند فورد در بخش لینکلن آشنا هستیم.

فضای داخلی لایتنینگ پلاتینیوم تقریباً شش شکل داخلی نیست. کیفیت مواد وجود ندارد و یک صفحه نمایش لمسی از یک موستانگ Mach-E 44000 دلاری برای جبران آن کافی نیست. رام سال‌هاست که فضای داخلی زیباتری می‌سازد، و چیزی نزدیک به این پول برای کامیون‌هایش دریافت نمی‌کند. یا، برای مقایسه مستقیم‌تر، Rivian R1T وجود دارد که فضای داخلی واقعی 90000 دلاری دارد و حتی بهتر از لایتنینگ رانندگی می‌کند.

خبر خوب این است که فورد پشت رعد و برق ایستاده است. قطعات مخصوص EV تحت پوشش گارانتی 8 ساله، 100000 مایلی، سه سال و 20000 مایل بیشتر از ضمانت سیستم انتقال نیرو در F-150 های احتراقی آن هستند.

مهندسان فورد همچنین به ما می گویند که لایتنینگ مانند هر F-150 دیگری آزمایشات شکنجه دوام را انجام داده است. در برخی موارد، آزمایش شدیدتر بود تا مطمئن شود هیچ کس نمی تواند بگوید این وسیله نقلیه کمتری است.

با توجه به محبوبیت بی‌نظیر کامیون‌ها در آمریکا، نمی‌توان درک کرد که برای یک پیشرو در بخش خودرویی مانند فورد تا چه اندازه مهم بود که پیکاپ برقی را کاملاً ثابت کند. اگر رعد و برق وحشتناک بود، می توانست صنعت را سال ها به عقب برگرداند – یا بدتر از آن. در عوض، فورد به این مناسبت قد علم کرده و یک پیکاپ عالی ساخته که اتفاقاً یک خودروی برقی عالی نیز هست، و فقط برای اطمینان، قابلیت‌های شارژ هوشمندانه‌ای را نیز طراحی کرده است. لایتنینگ کامیونی است که ما به آن نیاز داشتیم، درست زمانی که به آن نیاز داشتیم.

منبع: motorterend و اسکات ایوانز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا