اخبار روز دنیای خودرواخبار

جیپ از موتور جدید 3.0 لیتری شش سیلندر خطی با بیش از 500 اسب بخار رونمایی کرد

کمتر از 24 ساعت پس از اینکه پیکربندی آنلاین جیپ جزئیات اولیه موتور بنزینی شش سیلندر خطی جدید این برند را فاش کرد، موتور توربو دوقلوی Hurricane به طور کامل و رسمی معرفی شد.

طراحی شده برای مطابقت با خروجی واحدهای بزرگتر V8، 3.0 لیتری جدید شش سیلندر مستقیم تا 15 درصد کارآمدتر از یک موتور هشت سیلندر است و جیپ بسته به کاربرد آن را در دو مرحله قدرت به فروش می رساند.

بیایید مستقیماً به اعداد بپردازیم

در فرم استاندارد، موتور جدید 3.0 توئین توربو “بیش از” 400 اسب بخار (294 کیلووات) و 450 پوند فوت (610 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

این نسخه برای بهترین مصرف سوخت بهینه شده است و از گردش گاز اگزوز خنک شده استفاده می کند. نوع High Output به نوبه خود برای «بیش از» 500 اسب بخار (368 کیلووات) و 575 پوند فوت (780 نیوتن متر) خوب است و وعده می دهد که مصرف سوخت «قابل توجه» را در هنگام بارهای سنگین، مانند بکسل، ارائه دهد.

موتور توین توربو جیپ هاریکان

پایه و اساس 3.0 I6 جدید یک بلوک آلومینیومی ریخته‌گری با لبه عمیق با یک تشت روغن آلیاژ آلومینیوم ساختاری است. جیپ دو توربوشارژر کم اینرسی و جریان بالا نصب کرده است که هر کدام سه سیلندر را تغذیه می کنند. سوخت توسط یک سیستم تزریق مستقیم سوخت با فشار بالا با یک دلال محرک برای نسخه استاندارد و دو پمپ برای نمونه قوی‌تر، که توسط یک محور زنجیردار اختصاصی فعال می‌شود، تامین می‌شود. هر دو نسخه به صورت استاندارد مجهز به سیستم start-stop هستند که انتشار گازهای گلخانه ای را در استفاده شهری کاهش می دهد.

در نتیجه راه‌حل‌های سخت‌افزاری، جیپ می‌گوید که موتور جدید منحنی گشتاور مسطح را با موتور حداقل 90 درصد از حداکثر گشتاور خود را از 2350 دور در دقیقه تا خط قرمز خود حفظ می‌کند.

معماری واحد شش خطی آن را برای ادغام پشتیبانی الکتریکی در آینده مناسب می‌سازد، به این معنی که یک موتور هیبریدی Hurricane می‌تواند حتی قدرت بیشتر و انتشار آلاینده‌های مضر کمتری ارائه دهد.

متخصصان و طراحان این موتور توضیح می دهند که اعداد دقیق خروجی بسته به کاربرد با اولین وسایل نقلیه مجهز به موتور Hurricane که انتظار می رود اواخر امسال به نمایندگی ها برسند، متفاوت خواهد بود.

گرند واگنیر یکی از اولین خودروهایی خواهد بود که آن را دریافت می‌کند و شایعاتی در مورد نسل بعدی دوج چلنجر و چارجر نیز به عنوان جایگزینی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست برای V8 امروزی وجود دارد.

منبع: motor1 و آنجل سرگئیف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا