اخبار روز دنیای خودروسدان

خودروی جدید آئودی RS3

آئودی RS3 یک هیولای پهن پیکر استوانه ای با قدرت 401 اسب بخار است

جدیدترین آئودی RS3 مانند همیشه وحشی است.

  • آئودی RS3 2022 از یک موتور 5 سیلندر خطی 2.5 لیتری بهره می برد که 401 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور تولید می کند.
  • RS3 همچنین دارای یک دیفرانسیل عقب ویژه با نام تقسیم گشتاور است که یک بسته کلاچ با کنترل الکترونیکی است و کنترل بیشتری بر روی بردار گشتاور دارد.
  • آئودی می گوید تحویل RS3 جدید ممکن است به محض سقوط اتفاق بیفتد.

حتی اگر موتورهای برقی خودرو به طور مداوم در حال شتاب گرفتن باشند، موتور احتراق داخلی می تواند به پایان خود نزدیک شود، شعار افراد در آئودی، با آخرین RS3 فوق العاده، هیچ مشتی نمی کشند.

این کامپکت پنج سیلندر اسپرت، یک تن از فناوری های توسعه یافته مسابقه ای را به یک سدان جمع و جور تبدیل می کند. اگر این پایان راه توسعه موتور احتراق داخلی آئودی باشد، این شرکت چیز زیادی روی میز نگذاشت. همانطور که قبلا ذکر شد، آئودی RS3 آسیاب پنج سیلندر طبقه را در زیر کاپوت خود بسته بندی می کند.

با جابجایی 2.5 لیتر، این پنج خط داخلی، در تریم آمریکا، 401 اسب بخار و 369 پوند فوت گشتاور ایجاد می کند. این بدان معناست که این آئودی در هر سیلندر حدود 80 اسب بخار قدرت و هر لیتر 160 اسب بخار قدرت تولید می کند، که خوب است.

مدیریت این نیروگاه یک اتوماتیک هفت کلاچه دو کلاچه است که قبل از رفتن به پیاده رو نیرو را به سیستم چهار چرخ متحرک آئودی Quattro می رساند. این خط رانندگی همچنین فناوری پیشرفته و جدیدی را در محور عقب به نام تقسیم گشتاور مشاهده می کند.

این دیفرانسیل عقب تجدید نظر شده از کلاچ های کنترل شده الکترونیکی برای تغذیه نیرو بین دو طرف محور عقب استفاده می کند. این بدان معناست که آئودی RS3 بهتر می تواند نیرویی را به چرخی که دارای بار بیشتر است، برساند تا به کاهش زیر فرمان کمک کند.

این دیفرانسیل نرم و صاف عقب همچنین به این معنی است که آئودی می تواند یک حالت رانندگی سرگرم کننده را به انتخابگر درایو پرتاب کند، که در واقع تمام موتور را در حالی که لاستیک ها را خرد می کنید، فقط به یک چرخ هدایت می کند.

خودروی جدید کامپکت آئودی RS3
خودروی جدید کامپکت آئودی
RS3

کاهش سرعت آئودی RS3 یک مجموعه سخت افزاری کاملاً چشمگیر است. در جلو، آئودی برای بستن روتورهای 14.8 اینچی، کولیس شش پیستون را انتخاب کرد.

در صورت انتخاب روتورهای سرامیکی، این چرخان ها به 15 اینچ افزایش می یابند. با انتخاب ترمزهای گران قیمت، گزینه های بیشتری برای اتمام کولیس باز می شود: خاکستری، قرمز، سیاه و آبی همه در دسترس هستند.

ترمزهای استاندارد گزینه های پایان کولیس را فقط به قرمز یا سیاه محدود می کنند. صرف نظر از بسته ترمز شما، آئودی نیز برای کمک به محو ماندن، میزان خنک سازی ترمز را 20 درصد افزایش داد.

وظیفه نگهداری چرخ های 19 اینچی، 10 پره – یا چرخ های پنج پره اختیاری و تایرهای Pirelli Trofeo R – در تماس با روسازی، سیستم تعلیق عقب چهار پیوندی و سیستم تعلیق عقب MacPherson در جلو است. آئودی زاویه منفی کمبر را افزایش داد تا خودرو در هنگام پیچیدن پایدارتر شود.

میراگرهای جلو استاندارد که مسئول کنترل دست اندازهای جاده هستند RS3، از یک سیستم سوپاپ اختصاصی بهره می برند. در صورت تمایل به صرف هزینه بیشتر، میراگرهای سازگار در دسترس هستند.

آئودی مسیر جلو را 33 میلی متر نسبت به RS3 قبلی گسترش داده است، این بدان معناست که آئودی مجبور بود بدنه را برای جا دادن پهن کند. گلگیرهای بدنه گسترده و سپر جلو باز شده جلوه تهاجمی یک خودروی اسپرت با عملکرد بالا را می دهد. یک اسپویلر روی درب عرشه و لوله های بزرگ بیضی شکل به این شکل اضافه می شود.

اکنون، این هنوز یک آئودی است و این بدان معنی است که هنوز یک فضای داخلی کاملاً قابل زندگی در داخل این کامپکت داغ وجود دارد.

استاندارد یک صفحه نمایش 12.3 اینچی Virtual Cockpit Pro است که مقابل راننده نشسته است. این صفحه اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور موتور، نیروهای جانبی و سایر داده های رانندگی با عملکرد بالا را پخش می کند.

اگر نمی‌خواهید از جاده دور شوید، یک صفحه نمایشگر سر در دسترس نیز وجود دارد. صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی اضافی اطلاعاتی مانند دمای خنک کننده و روغن و فشار تایر را نمایش می دهد.

اگر طرفدار آئودی RS3 هستید و این کامپکت وحشی را می خواهید، خوش شانس هستید: این در حال آمدن است. هنوز قیمت گذاری داخلی مشخص نشده است، اما آئودی می گوید قیمت این سدان از62000 یورو یا حدود 73000 دلار شروع می شود، هر چند که احتمالاً برای بازار ایالات متحده تعدیل قیمت وجود دارد.

آئودی RS3 می تواند هیجان انگیزترین خودروی کامپکت باشد که از کارخانه آئودی خارج شده است.

منبع: autoweek

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا