خودروی مفهومی آئودی Urbansphere

خودروی مفهومی آئودی Urbansphere دارای بزرگترین کابین و فوق مدرن ترین کابین برند است
نمای بیرونی ظاهری مینیمالیستی دارد. با باز کردن درهای انتحاری، کابینی با صندلیهایی که سرنشینان آن را آرایش میکنند، نمایان میشود. با رسانه صنعت خودرو motoroil.ir همراه باشید.
پس از طعنه های فراوان، کانسپت آئودی Urbansphere سرانجام به عنوان آخرین عضو از چشم انداز آینده این برند برای رانندگی خودران به اینجا آمد. برای این مدل، برند تمرکز خود را بر رانندگی در کلان شهرهای پرجمعیت قرار می دهد.
مفهوم Urbansphere
از کار در استودیوهای طراحی آئودی در پکن و اینگولشتات به وجود آمد. این شرکت حتی با مشتریان بالقوه در چین مصاحبه کرد تا بفهمد آنها از خودرویی مانند این چه می خواهند.
آئودی ابتدا فضای داخلی Urbansphere را طراحی کرد و سپس یک نمای بیرونی برای پاسخگویی به تمام درخواستهای مشتریان بالقوه ارائه کرد. هدف این است که وسیله نقلیه یک سالن استراحت روی چرخ ها باشد که در هنگام سفر در شلوغی و شلوغی شهر، فضایی آرام را به سرنشینان می دهد.
در داخل، چهار صندلی در دو ردیف وجود دارد. این اجازه می دهد تا فضای کافی برای صندلی ها وجود داشته باشد که تا 60 درجه کج شوند و پایه های بلندتری برای پا وجود دارد که مستقر می شوند. تکیهگاهها به دور سرنشین میپیچند تا احساس انزوا را به او القا کنند و هر یک بلندگوها را در خود جای داده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی برای سرنشینان عقب روی یک صفحه شفاف است که از سقف به پایین می چرخد. عرض صفحه نمایش تقریباً به اندازه کابین است. اگر سرنشینان میخواهند همان چیزی را تماشا کنند، میتوانند صفحه را به اشتراک بگذارند، یا میتوانند آنچه را که نمایش میدهد تقسیم کنند.
ردیابی چشم و دوربینها
ردیابی چشم و دوربینها سرنشینان را همیشه زیر نظر دارند. حتی زمانی که صندلی کاملاً خوابیده است، افراد فقط باید دستان خود را حرکت دهند تا سیستم را کنترل کنند. حسگرها همچنین می توانند تشخیص دهند که آیا فرد استرس دارد یا خیر، و وسیله نقلیه می تواند فعال کردن یک برنامه مدیتیشن را پیشنهاد دهد.
یکی از ویژگیهای خوب داشبورد این است که ابزارها بر روی یک پانل چوبی قرار میگیرند که تمام عرض خودرو را در بر میگیرد. یک سنسور تشخیص می دهد که یک شخص برای دستکاری آن را لمس می کند.
Urbansphere نیز مانند سایر اعضای این خانواده از کانسپت های آئودی، دارای قابلیت خودکار سطح 4 است. این بدان معناست که اگر شخصی بخواهد رانندگی کند، کنترلهای معمولی وجود دارد، اما وسیله نقلیه میتواند خودش را نیز هدایت کند. آئودی ادعا می کند که این فناوری می تواند تا نیمه دوم این دهه وارد بازار شود.

در عکس های آئودی به راحتی قابل مشاهده نیست، اما Urbansphere در مقایسه با سایر محصولات این برند بسیار بزرگ است. این وسیله نقلیه 216.9 اینچ (5.51 متر) طول دارد که بزرگترین حجم داخلی در تاریخ آئودی را به آن می دهد. برای مرجع، کادیلاک اسکالید 2022 211.9 اینچ (5.382 متر) طول دارد.
بدنه Urbansphere
ظاهر یک ون و یک کراس اوور را در هم می آمیزد. نمای بیرونی زیبایی مینیمالیستی دارد. قسمت جلویی صاف با یک پیشآمدگی کوتاه است. یک شیشه جلو با شیب تند وجود دارد که به یک سقف صاف می ریزد. پهلوها دارای مجسمه سازی ظریفی هستند که جذابیت بصری را بدون زرق و برق دار شدن ارائه می دهد.
دماغه و دم دارای آرایه های بزرگی از چراغ های LED مثلثی هستند که می توانند در الگوهای پیچیده روشن شوند. این المانها علاوه بر عملکرد به عنوان چراغهای جلو و عقب، میتوانند پیامهایی مانند چشمک زدن یک X بزرگ قرمز یا چراغ راهنما بودن را به سایر کاربران جاده نشان دهند.
Urbansphere درهای خودکشی دارد. وقتی باز می شود، یک چراغ قرمز روی زمین پخش می شود و صندلی ها به سمت افرادی که وارد خودرو می شوند می چرخند.
مفاهیم قبلی در این خانواده
اولین کانسپت آئودی grandsphere کانسپت رونمایی شد: یک GT الکتریکی خیره کننده 710 اسب بخاری اولین ویدیوی مفهومی آئودی آسمانکره، نگاه اول مفهومی آسمانکره آئودی: یک رودستر برقی برای ساحل پبل
یک باتری بزرگ
Urbansphere بر روی پلتفرم برقی ممتاز آئودی سوار می شود و دارای باتری با ظرفیت بیش از 120 کیلووات ساعت است. برد تخمینی در هنگام شارژ 466 مایل (750 کیلومتر) است.
Urbansphere قرار است مردم را به اطراف شهرها منتقل کند، بنابراین تمرکز این وسیله نقلیه بر قدرت نیست. یک موتور الکتریکی در هر محور مجموعاً 396 اسب بخار (295 کیلووات) و 509 پوند فوت (690 نیوتن متر) گشتاور را فراهم می کند.
منبع: motor1