موتور (پیشرانه) CVVT جدید هیوندای معرفی شد

شرکت هیوندای به تازگی از موتور (پیشرانه) CVVT جدید خود رونمایی کرد که در آن زمان بندی سوپاپ ها به صورت متغیر انجام می شود و قدرت بالایی از خود نشان می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر با رسانه صنعت خودرو موتوراویل همراه باشید.
هیوندای که در صنعت خودروسازی برند مطرحی شناخته می شود، موتورهایی را هم توسعه می دهد تا در روی محصولات خود تعبیه کند.موتور (پیشرانه) تازه معرفی شده CVVT نیز یک گام رو به جلو کمپانی کره ای محسوب شده که ویژگی های مطلوبی دارد.
توان موتور (پیشرانه) CVVT جدید هیوندای
این موتور از نوع 1.6 لیتری توربوشارژ بوده و ساختار سیلندر در آن به صورت V4 است. هیوندا موتور جدید را با کد Smartstream G1.6 T-GDi در روی محصولات خود قرار می دهد. با قدرت 180 اسب بخاری و گشتاور 265 نیوتون متر، این موتور بزودی روی محصولاتی نظیر هیوندا سوناتا جدید و چندی دیگر قرار می گیرد.
در ساخت این موتور (پیشرانه) فناوری جدید CVVT به کار گرفته شده و در این نوع موتور (پیشرانه) زمان بندی دریچه سوپاپ ها متناسب با فشار وارده بر موتور متفاوت است.
در حقیقت زمانی که اتومبیل با سرعتی ثابت در حال حرکت است و نیاز به سطح پایینی از قدرت موتور دارد، سیستم CVVT دریچه سوپاپ را از وسط تا قسمت حد تراکم باز میکند، که این عمل به موتور (پیشرانه) کمک خواهد کرد تا بوسیله کاهش مقاومت ناشی از فشرده سازی مخلوط سوخت و هوا، مصرف سوخت را با کاهش چشمگیر همراه می سازد.
خبر مرتبط:سرمایهگذاری 90 میلیون دلاری هیوندای-کیا روی خودروهای برقی ریماک
در این بین اگر راننده بخواهد قدرت موتور بیشتری را مشاهده کند، دریچه ورودی از ابتدا تا حد تراکم باز شده و در نتیجه بیشترین میزان هوا به درون سیلندر وارد می شود، و در نهایت بیشترین میزان گشتاور را در قسمت خروجی قدرت موتور(پیشرانه) می توان مشاهده کرد.
موتور (پیشرانه) جدید Smartstream G1.6 از سیستم LP EGR بهره می برد که به عنوان گردش مجدد گازهای خروجی اگزوز شناخته می شود. این سیستم کاهش مصرف سوخت اتومبیل را بوسیله موتور به دنبال دارد.