نمونه اولیه BMW سری 7 2023

نمونه اولیه BMW سری 7 2023 سواری مخملی و کابین بیصدا عالی دارد، اما ویژگیهای فنآوری هوشمندانه یکپارچه آن چیزی است که مدلهای i7 سری ۷ و برقی را چشمگیر میکند.
پایگاه هوایی Fürstenfeldbruck که تا حدی از رده خارج شده است، در فاصله کوتاهی از غرب مونیخ قرار دارد. این مدرسه در طول جنگ جهانی دوم به عنوان خانه مدرسه آموزشی برای نیروی هوایی آلمان عمل می کرد و مکانی مناسب برای BMW است که به عنوان یک شرکت مهندسی هوانوردی شروع به کار کرد تا یک آکادمی رانندگی راه اندازی کند.
ما اینجا هستیم تا نسل بعدی BMW سری 7 را نمونه برداری کنیم. در پسزمینه آشیانههای هواپیما و نوارهای هوایی بازنشسته، پیشرفتهترین و مجللترین سدان این شرکت از داستانهای علمی تخیلی ساخته شده است.
سری 7 جدید تا قبل از پایان سال به عنوان مدل 2023 وارد بازار خواهد شد و خط تولید شامل یک نوع جدید تمام الکتریکی به نام i7 خواهد بود. ما نمونههای اولیه استتار شده از هر دو مدل گازی و برقی را در برخی از جادههای روستایی باواریا و همچنین چندین مایل اتوبان بدون محدودیت رانندگی کردیم.




علاوه بر نوع جدید الکتریکی، سری 7 به موتورهای 8 سیلندر 4.4 لیتری توربوشارژ 3.0 خطی و 4.4 لیتری توربوشارژر ادامه خواهد داد که هر دو از سیستم هیبریدی 48 ولتی بهره می برند.
همچنین یک پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز وجود خواهد داشت. از بین مدلهای احتراق داخلی، ما فقط V-8 را سوار کردیم، و ثابت شد که هم نرم و هم قدرتمند است، بهاندازه کافی حباب موتور خاموش به داخل کابین نفوذ میکند تا به شما یادآوری کند که در خودروی برقی نیستید.
ب ام و ارقام اسب بخاری را منتشر نکرده است، اما با قضاوت از روی صندلی شلوار ما، حداقل به اندازه مدل فعلی 750 i 523 اسب بخاری است.
پیشرانه الکتریکی در i7 سرعت مشابهی را ارائه می دهد. بامو هنوز رتبهبندی قدرت یا ظرفیت باتری خاصی را به اشتراک نگذاشته است، اما گفته میشود که انتظار چیزی نزدیک به 516 اسب بخار قدرت و بسته باتری 105.2 کیلووات ساعتی SUV iX xDrive50 داشته باشیم.
ارقام برد نیز ناشناخته است، اگرچه طبق گفته EPA، iXتا 324 مایل رانندگی در هر شارژ ارائه میکند.
تیونینگ هیچکدام از خودروها کاملاً به پایان نرسیده است، بنابراین تا زمانی که بتوانیم نسخه تولیدی هر کدام را نمونه برداری کنیم، قضاوت خواهیم کرد، اما امیدواریم که سکته هایی که متوجه آن شده ایم- تغییرات گاه و بیگاهی شدید از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و ترمز خودروی V-8 پدالی که حرکت اولیه بسیار نرمی را در i7 نشان میدهد، قبل از عرضه خودروها کار میشود.
همه مدلها بهصورت استاندارد با فنرهای بادی عرضه میشوند و خودروی جدید در مسیر جلو و عقب عریضتری نسبت به مدل قبلی خود حرکت میکند.
با این حال، کسانی که امیدوار به بازگشت هندلینگ سدان های اسپرت هستند، از اینکه سری 7 جدید دوباره بر لوکس بودن، راحتی سواری و ایزوله بودن کابین تمرکز می کند، ناامید خواهند شد.
اما به لطف سیستم جدید فرمان چرخهای عقب و دمپرهای تطبیقی، این خودروی نسل بعدی چابکتر از مدل فعلی است. حالت رانندگی اسپرت همه چیز را سختتر میکند و کنترل بدنه بیشتری نسبت به تنظیمات پیشفرض دریافت میکند، که به طور عجیبی با وجود نداشتن گزینههای شخصیسازی، حالت شخصی نامیده میشود.
حرکت این سدان بزرگ در بخشهای پرپیچ و خم جادههای روستایی دو بانده که روستاهای سرپوشیده با کاشی منطقه را به هم متصل میکند ثابت کرد که سری 7 میتواند خود را حفظ کند، اما کروز آرام جایی است که سری 7 بیش از همه میدرخشد. بهویژه i7 در سرعتهای بزرگراه آرام است و صدای کمی از باد یا جاده به داخل کابین نفوذ میکند.
هنگامی که به دستیار بزرگراه اختیاری مجهز شود، سری 7 جدید حتی بهتر برای مقابله با شلوغی های مسافت های طولانی تنظیم می شود. این فناوری هندزفری به راننده این امکان را میدهد که در طول توقف در بزرگراه به سری 7 اجازه دهد خودش را خلبان کند.
این سیستم مشابه سوپر کروز جنرال موتورز عمل میکند، زیرا از یک دوربین رو به رو راننده استفاده میکند تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که پشت فرمان است به جاده توجه میکند در حالی که فرمان، ترمز و شتاب گیری خودکار را کنترل میکند. با این حال، به جاده های از پیش نقشه برداری شده محدود نمی شود.
دستیار بزرگراه به خوبی کار می کند و امکان انتقال آسان بین رانندگی خودکار و سنتی را فراهم می کند. به عنوان مثال، اگر راننده برای به دست گرفتن کنترل موقتاً روی ترمز ضربه بزند، نیازی به فعال کردن مجدد سیستم نیست.
در عوض، لمس یک دکمه روی فرمان، سیستم را به تنظیمات قبلی برمیگرداند و آن را به وظیفه رانندگی برمیگرداند. دستیار بزرگراه با سرعت 85 مایل در ساعت کار می کند و در ابتدا منحصر به آمریکای شمالی خواهد بود.
BMW همچنین ویژگی پارک خودکار خودرو به نام Parking Assistant Professional را اصلاح کرده است. برنامه My BMW گوشی هوشمند این ویژگی را کنترل می کند و اکنون به راننده اجازه می دهد تا از راه دور ماشین را از بیرون خودرو پارک کند.
این سیستم همچنین میتواند ماشین را از فضاهای تنگ به عقب برگرداند و اگر خودتان زحمت پارک کردن آن را ندارید، حتی میتوان آن را طوری برنامهریزی کرد که در آن حرکت کند.
منبع: caranddrive و درو دوریان