اخبار روز دنیای خودرو

نگاهی به پورشه پانامرا GTS 2019

پورشه پانامرا GTS ضعیفتر از قبل

چند روزی از معرفی مدل 2019 پورشه پانامرا GTS می گذرد و نشریات مختلف اقدام به تست و بررسی آن کرده اند. در مدل های قبلی پانامرا،  سری GTS معرف یک پورشه با موتور تنفس طبیعی تقویت شده بود اما در این سری برای این خودرو یک نمونه ضعیف تر از همان موتور قرار گرفته بر روی پانامرا توربو استفاده شده است، یعنی پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 4 لیتری تویین توربو که به جای خروجی 542 اسب بخار، قادر است 454 اسب نیرو تولید کند.

پانامرا جی تی اس دارای سیستم تعلیق بادی به همراه برنامه body control است که هم ناهمواری های مسیر حرکت را به خوبی در خود جذب کرده و به راننده و سرنشینان منتقل نمی کند و هم پایداری بسیار خوبی در پیچ و خم های جاده خواهد داشت.

پورشه پانامرا
پورشه پانامرا

همچنین این خودرو در حالت عادی یک نمونه دیفرانسیل عقب است که به محض نیاز مثل ناپایداری خودرو و یا لغزنده بودن مسیر، بدون کم ترین احساس از سوی سرنشینان، محور جلو نیز فعال شده و یک خودرو چهارچرخ محرک خواهد شد. این کار در کسری از ثانیه و به شکل کاملا نامحسوس رخ می دهد.

پیشرانه پورشه پانامرا GTS 2019

پانامرا GTS 2019 با موتور 3996 سی سی هشت سیلندر خود که با دو توربوشارژر پرخوران می شود، خروجی 454 اسب بخار در دور موتور 6000 تا 6500 دور در دقیقه دارد و بالاترین گشتاور آن هم برابر با 620 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 6500 rpm است.

پورشه پانامرا
پورشه پانامرا

گیربکس قرار گرفته روی این خودرو یک نمونه 8 دنده دوکلاچه بوده که این مجموعه می تواند این خودرو 1995 کیلوگرمی را در مدت زمان 4.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساند. بالاترین سرعت این خودرو هم 290 کیلومتر در ساعت اعلام شده و قیمت آن در حدود 106 هزار پاوند است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا