پیشرانه M139 قوی ترین چهارسیلندر 2 لیتری دنیا

کاهش حجم پیشرانه ها که امروز خیلی مورد توجه خودروسازان قرار گرفته است امری نبوده که موجب کاهش قدرت پیشرانه شود. چون افزودن سیستم توربو به کمک آمده و افزایش قدرت و گشتاور خروجی را در پی دارد.مرسدس بنز با عرضه سری A45 AMG که با نسل دوم A کلاس صورت گرفت، قوی ترین پیشرانه M139 چهارسیلندر 2لیتری تولید انبوه دنیا را معرفی کرد که از رقبای خود به مقدار قابل توجهی، توان و راندمان بالاتری داشت. با قوی ترین پیشرانه چهارسیلندر دنیا آشنا شوید . با MOTOROIL همراه باشید.
پیشرانه M139 مرسدس بنز

حال دوباره این بخش از شرکت مرسدس بنز که متخصص در ارائه خودروهای تقویت شده است، با پیشرانه M139 رقبای خود را به چالش کشیده است تا همچنان عنوان قوی ترین پیشرانه چهارسیلندر 2 لیتری تولید سری دنیا را در اختیار داشته باشد.
پیشرانه توربو

این موتور توربو با قدرت 415 اسب بخار در سری های A45 و CLA45 و GLA45 از خودروهای بخش AMG نصب می شود، اشتراک کمی با پیشرانه 2 لیتری توربو قبلی دارد و در حالی که موتور قبلی که با کد M133 در حدود 355 اسب بخار نیرو تولید می کرد، این پیشرانه در مدل های استاندارد قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت است که در مدل های S این توان به 415 اسب بخار افزایش پیدا می کند که گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز در این وضعیت به مرز 500 نیوتن متر می رسد.
پیشنهاد سردبیر: مروری بر انواع پیشرانه ها از نظر آرایش سیلندری
پیشرانه 16 سوپاپه

در این پیشرانه 16 سوپاپه، سوپاپ های دود بزرگ تر شده اند و محل نشستن آن ها بر روی سرسیلندر نیز بهینه تر شده است. ضمن این که بخش های روانکاری و خنک کاری موتور نیز بازنگری شده اند و برای خنک کردن سیلندر و سرسیلندر نیز، سیستم خنک کاری مجزا در نظر گرفته شده است تا هم راندمان کاری موتور در زمانی که تحت فشار است، کاسته نشود و هم موتور همیشه در یک دمای نرمال قرار داشته باشد.

این پیشرانه همچنین دارای سیستم زمان بندی سوپاپ های دود و هواست و برای هر سیلندر نیز دو نازل انژکتور قرار گرفته است.