اخبار روز دنیای خودرو

رونمایی کیا از کراس اوور اسپرت XCeed در اروپا

شرکت کیا این روزها محصولات مختلفی تحت توسعه داشته که تاکنون چند مدلی را با ویژگی های قابل توجه و طراحی برجسته مشاهده کردیم. حال طبق گزارش ها پس از رونمایی کراس اوور اسپرت XCeed در کره جنوبی ، نوبت به معرفی در اروپا رسید. در ادامه با موتوراویل همراه باشید.

مدت ها قبل شایعاتی درباره کراس اوور اسپرت XCeed به گوش می رسید و درنهایت این شرکت کره ای تصمیم خود را برای معرفی محصول موردبحث گرفت. این کراس اوور به دنبال سلتوس اخیرا رونمایی شده، در اروپا پس از کره جنوبی معرفی گشته و باید آن را محصولی برجسته دانست.

نسل اول کیا Ceed سال 2006 رونمایی شد و توانست در اروپا فروش خوبی داشته باشد. در بحث پلتفرم کیا برای Ceed همان پلتفرم i30 هیوندا و سراتو را به کار گرفت. سپس سال ها بعد مدل پروسید معرفی شد و در نهایت نوبت به XCeed نسل جدید رسیده است.

کراس اوور اسپرت XCeed

متاسفانه قرار نیست کیا ایکس سید را در سایر مناطق به جز اروپا عرضه کند. اگرچه کیا فورته و سراتو را در بحث پلتفرم با سید مشترک ساخته، اما این دو مدل در اروپا به فروش نمی رسند و کیا برای فروش جذاب تر، XCeed را هدف قرار داده است.

البته کراس اوورهای کیا متعدد هستند و از جمله می توان به سول اشاره کرد. این خودرو در اروپا با محبوبیت خاصی رو به رو نشد اما در ایالات متحده برای کیا سودآوری خوبی داشته است. اما کیا با مشاهده وضعیت تصمیم گرفت تا یک مدل مناسب برای اروپا در نظر گیرد و آن چیزی نبود جز XCeed که مدت ها اطلاعاتی درباره آن فاش شد.

خبر مرتبط: بروزرسانی: کراس اوور کاملا جدید کیا سلتوس معرفی شد

در زمینه طراحی XCeed را چندان نمی توان کراس اوور دانست و بیشت مینی کراس مایل به هاچ بک است. طراحی تهاجمی که شباهتی به سایر محصولات کیا دارد، ظاهر ایکس سید را جالب توجه ساخته است.

کراس اوور اسپرت XCeed

به گفته کیا در سیستم تعلیق XCeed نسبت به نمونه استاندارد سید شاهد نرم تر شدن عملکرد هستیم. به کارگیری آپشن های متعدد در بحث فناوری رفاهی و ایمنی، ایکس سید را به کراس اوور جذاب در بازار اروپا تبدیل کرده است. در کابین داخلی صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی قرار گرفته که سیستم سرگرمی را نشان می دهد و در بخش سرعت سنج نیز صفحه نمایش رنگی را مشاهده می کنیم. در زمینه تریم داخل کابین، کیا سعی کرده XCeed را به خودرویی استاندارد و باکیفیت تبدیل کند و موفق هم بوده است.

در قسمت پیشرانه XCeed از موتور سه سیلندر توربوشارژ 120 اسب بخاری بهره می برد و نسخه GT با توان 140 اسب بخار همراست. البته یکی از نسخه های جی تی موتور (پیشرانه) 204 اسب بخاری دارد و قدرتمندترین مدل محسوب می شود. در کنار این پیشرانه ها گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته خودکار قرار می گیرد که بسته به سفارش مشتریان است.

ایکس سید علاوه بر نمونه احتراقی، مدل های هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم خواهد داشت. جزئیات عرضه و قیمت نامشخص باقی ماند اما انتظار داریم مشابه نسخه پایه کیا اسپورتیج در مدل جی تی قیمت 25 هزار دلاری مشاهده شود.

گرد آورنده
motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا