عدم استفاده از پلتفرم جدید در فراری F8 Tributo

شرکت فراری یکی از برندهای بزرگ صنعت خودروسازی ایتالیا شناخته میشود که تاکنون توانسته سوپراسپرتهای بینظیری را عرضه دارد. در نمایشگاه ژنو 2019 این کمپانی از سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo رونمایی کرد اما برخلاف تصور، مدل مورد اشاره از پلتفرم جدیدی بهره نمیبرد و با مدلهای اخیر کمپانی پلتفرم مشترکی دارد.
در حقیقت پلتفرم این سوپراسپرت یک مدل بروزرسانی شده 488 GTB محسوب میشود که برگرفته از فراری 458 ایتالیا میباشد. Michael Leiters یکی از مدیران ارشد کمپانی فراری در نمایشگاه ژنو طی مصاحبای با Road & Track، به اظهار نظر درباره F8 Tributo پرداخت. او معتقد است این سوپراسپرت یک اتومبیل لوکس برای کاربری روزانه هم است و نباید صرفا آن را محصولی تجملی دانست.
فراری F8 Tributo یک سوپراسپرت جدید با ساختاری قدیمی
فراری در سال گذشته اعلام کرد که برای هایپرکار آینده خود از پلتفرم جدیدی بهره میگیرد و انتظار میرفت جانشین 488 نیز با همین پلتفرم همراه باشد. فراری برای F8 Tributo پلتفرمی را به کار گرفته که از یک نسخه هشت سیلندر هیبریدی برداشته شده و مورد سفارشیسازی قرار گرفته تا بتوان آن را برای مدلی چون اف 8 تریباتو به کار گرفت.
F8 Tributo نیز همان اتومبیل با چرخه عمر چهار ساله مشابه دیگر محصولات فراری است. هیچ اطلاعاتی پیرامون مدل جانشین آن در اختیار رسانهها قرار نگرفته و پیشبینی میشود با یک مدل هیبریدی روبهرو باشیم. همچنین قرار است از پلتفرم و کابین کاملا جدیدی بهره گرفته شود تا علاقمندان فراری شاهد یک سوپراسپرت بی نظیر باشند.
F8 Tributo اگرچه مدل جدید موردانتظاری نبود، اما فراری وعده داد که در بحث عملکرد باید این خودرو را نسبت به مکلارن 720S یک موشک تصور کرد. در بحث پیشرانه ایتالیاییها از موتور 3.9 لیتری توئین توربو هشت سیلندر با قدرت 788 اسب بخاری بهره گرفتند، این همان پیشرانهای است که روی 488 Pista نیز سوار شد. همچنین محصول جدید 40 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به 488 GTB دارد و از این رو آئرودینامیک بهتر و عملکردی قابل قبول نیز از آن میتوان مشاهده کرد.
منبع: carscoops