فروش 22 میلیون خودرو الکتریکی توسط فولکسواگن طی 10 سال

در حال حاضر فولکسواگن بزرگترین خودروساز جهان شناخته میشود. این کمپانی که مالکیت شرکتهای مطرحی چون بوگاتی، لامبورگینی، آئودی و چندی دیگر را برعهده دارد، خود نیز سعی داشته همراه با زیرمجموعه خود به تولید اتومبیلهای بزرگی بپردازد.
پروژه محصولات الکتریکی یکی از استراتژیهای مهم اخیراً آغاز شده فولکس واگن محسوب میشود. این پروژه به دنبال رسوایی آلودگی هوا ناشی از محصولات سالهای اخیر به صورت جدیتری دنبال شده و حال شرکت آلمانی مشخص کرده که برای آن چه برنامهای در نظر گرفتهاست.
به تازگی فولکس واگن در رویدادی اختصاصی مشخص کرد که میخواهد در طی 10 سال آینده یعنی تا 2028 به فروش 22 میلیون دستگاه اتومبیل الکتریکی دستیابد. با وجود آنکه رقبای سرسخت این شرکت روی چنین پروژهای با محصولات قابل توجه فعالیت دارند، مشخص نیست آیا آلمانیها به هدف نهایی خود دست پیدا خواهند کرد یا خیر.
برنامه بلندمدت فولکسواگن در صنعت خودروهای الکتریکی
فولکس همچنین افزود تا 10 سال آینده بیش از 70 مدل اتومبیل الکتریکی معرفی و عرضه میشود. بنابراین چنین فروشی با عرضه این حجم از مدل خودرو الکتریکی باید انجام گیرد و محدود به چند مدل خاص نمیشود.
در سالهای گذشته شرکتهای زیرمجموعه فولکس نیز با همین راهبرد فعالیتهایی را روی اتومبیلهای الکتریکی آغاز کردند. برای مثال آئودی سال گذشته کانسپت E-Tron را معرفی کرد که مدلی تمام الکتریکی در آینده خواهد بود. در سوی دیگر پورشه با عرضه Taycan الکتریکی نیز قصد دارد یکی از اولین کمپانیهای زیرمجموعه فولکس برای ورود به عصر جدید باشد.
شایان ذکر است برای تولید باتری محصولات فولکس واگن شرکتهای بزرگ تولیدکننده باتری چون LG Chem, SKI, CATL و سامسونگ همکاری خواهند کرد تا این خودروساز بتواند به اهداف بزرگ خود در زمینه تولید اتومبیلهای الکتریکی دست پیدا کند.
به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا آلمانیها به هدف خود میرسند یا خیر.
منبع: thedrive