اخبار روز دنیای خودرو

وقتی تسلا جایی در چین ندارد

بازار کشور چین روی خوب و خوشی به خودروهای خارجی خصوصا ساخته های آلمانی و آمریکایی نشان داده است و این رویه را می توان در بسیاری از خیابان های شهرهای مختلف این کشور دید به نحوی که پر فروش ترین خودروهای بازار این کشور، برند های غیر چینی هستند که در چین ساخته و مونتاژ می شوند. با این حال و در شرایطی که این شکرو به شسرعت در حال حرکت به سمت خودروهای برقی و هیبریدی است، تسلا که  باید آن را خاص ترین و معروف ترین سازنده خودروهای الکتریکی دنیا بدانیم، نتوانسته چنین جایگاهی را در چین نیز داشته باشد.

تسلا و عدم محبوبیت در چین

در حالی که این شرکت توانسته جایگاه بسیار خوبی در اروپا و آمریکا داشته باشد، اما مشتریان چینی در زمینه خودروهای برقی علاقه دارند تا از برند های داخلی و وطنی خودشان استفاده کنند به نحوی که در جدول بیست خودرو الکتریکی فروخته شده در بازار چین، هیچ اثری از محصولات تسلا دیده نمی شود. برخی از کارشناسان دلیل این وضعیت را ناشی از جنگ و جدل های تجاری آمریکا و چین می دانند چرا که وضعیت فروش تسلا در طی ماه های جاری در حدود 70 درصد کاهش را نشان می دهد.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری کارخانه گیگا فاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر می‌رسد که باوجود تلاش‌های بسیاری که به منظور دور زدن قانون افزایش تعرفه‌های گمرکی و کاهش آثار جنگ تجاری میان چین و آمریکا انجام داده است، نتوانسته است عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود به نمایش بگذارد و فروش محصولاتش در این کشور که یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش در جهان محسوب می‌شود، به بن بست خورده است.

امتیاز مجموع: 0]
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن