آزمون و بررسی فنیاخبار روز دنیای خودروخودروهای تجاری
موضوعات داغ

بررسی فولکس واگن Arteon R Shooting Brake 2021 انگلستان

نکته مهم: این مطلب به مرور زمان، ویرایش و یا تکمیل می‌شود!
در صورتی که با مشکل نگارشی، دستوری و یا مفهومی در این محتوا برخورد کردید، از شما دوست عزیز و گرامی، صمیمانه تقاضا می‌کنم که ما را مطلع کرده، تا نسبت به تصحیح و تکمیل آن، در اسرع وقت اقدام نماییم.
 تیم تحریریه ” پلتفرم صنعت خودرو motoroil “

فولکس واگن آرتئون آر – Arteon R، چشمگیر و بزرگ با ظاهری عجول و پویایی خوب که به راحتی قابل پیشنهاد است!

آرتئون آر – Arteon R، اصلا چیه؟

فولکس واگن هند اعلام کرد که در حال بررسی و ارائه سدان لوکس Arteon به بازار هند است. انتظار می رود این مدل، به زودی در همین سال، به صورت غیر همسان سازی CBU مانند Tiguan Allspace و T-Roc به سواحل هند برسد.

این یک خودرو با رنگ آبی خارق العاده است. پس از نگاه تعجب آور شما به تصاویر این ماشین، شما قادر خواهید بود بگویید که این یک فولکس واگن پر سرعت است. با این رنگ و با این وضعیت و روی آلیاژهای 20 اینچ (19 سال است در انگلیس استاندارد هستند)، این Arteon R است. حال مجبور بودید حدس بزنید که این حرف ها به چه معناست. این یک VW فولکس واگن بزرگ و سریع است. شما ممکن است یک موتور کوک شده 2.0 EA888 مانند پیشرانه گلف R را که با گیربکس دو کلاچه متصل شده به چهار چرخ، در آن قرار دهید.

فولکس واگن مشخصات موتور Arteon را فاش نکرده است. ما انتظار داریم که سازنده خودروی آلمانی سدان را با موتور 2.0 لیتری توربو بنزین با توان تولید 268 اسب بخار و 350 نیوتن متر از حداکثر گشتاور متصل به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تأمین کند. اما حق با شماست. احتمالا این خودرو دارای یک موتور پیشرانه با 316 اسب بخار قدرت و جعبه هفت سرعته است. اگرچه بیش از 50٪ گشتاور به عقب نمی رود. اما تا 100٪ گشتاور عقب را می توان به چرخ عقب منحرف کرد تا سفت شود. خط اتومبیل مخصوصاً در خروجی از گوشه ای، برای بهتر شدن چرخش و جذابیت بیشتر است.

آرتئون آر – Arteon R، چه شکلی است؟

با همه این اوصاف این یک ماشین کاملاً کاربردی باقی است. موقعیت رانندگی کاملاً مناسب و قابل تنظیم است. ارگونومی در عین حال خوب، نه به اندازه یک گلف 8، اما به اندازه VW کاملاً درخشان و بزرگ است. 565 لیتر فضا برای صندوق عقب وجود دارد که با تاشو صندلی های عقب به 1600 لیتر می رسد. درست است که کمتر از یک Passat (650-1780) است، اما این به چشم نمی آید.

در قسمت بیرونی، Arteon دارای یک حالت پایین تر نسبت به مدل های قبل است. چراغ های جلو LED را با LED DRL یکپارچه تر کرده است. از جلو پنجره مشبک کروم و نشان تجاری که در مرکز قرار دارد، استفاده کرده است. سپر پایینی دارای ورودی های هوای بزرگی است که در هر دو طرف قرار دارد. از دیگر ویژگی های برجسته این خودرو می توان به واحدهای چراغ عقب LED بازسازی شده، سیستم اگزوز اسپرت، اسپویلر لب و تریم کرومی در سپر عقب اشاره کرد.

وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R
وب سایت روغن موتور، رسانه صنعت خودرو Arteon R

فضای داخلی

فضای داخلی سدان برتر مجهز به جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی صفحه لمسی است. جدیدترین رابط VW MIB3 است که از اتصال بی سیم برای Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. همچنین شامل: صفحه نمایش تمام دیجیتال راننده، نور 30 ​​رنگ محیط است. این خودرو سیستم استریو 12 بلندگو، شارژ بی سیم، و یک فرمان چند منظوره با کنترل های لمسی دارد.

داخل Arteon R دارای چند نکته برجسته است که نشان می دهد اسپرت است. مانند درزهای ساختگی کربن، دوخت آبی، تزئین صندلی گریپ. اگر حالت رانندگی خود را شخصی کنید، می توانید 15 حالت مختلف برای خود انتخاب کنید. بله، این خیلی زیاد است.

بررسی اجمالی 

این خودرو در جاده  به طور مطلوبی قابل است است. اگرچه من گمان می کنم این ماشین از 18 آلیاژ استاندارد خارج از کشور نیز بیشتر باشد. اما ما با وجود جاده های حتی خطرناک، آلیاژهای بزرگ در اینجا مطلوب است. خصوصا اگر مجبور باشید تمام روز خود را روی چرخ های یک ماشین بگذرانید (من تقریباً این کار را انجام دادم). این خودرو ناهنجار عجیب و غریب، ساکت، راحت و آسان است، با کنترل های نسبتاً وزنی و پاسخگو.

فولکس واگن ها، حتی سریع ترین آنها، تمایل به داشتن پویایی ایمن، نزدیک و دوستانه دارند. این ویژگی آنها را از اسپرت ترین فورد یا رنو، که در گوشه ای قرار می گیرند و بسیار تحرک دارند، متمایز می کند. بنابراین می توانید تصور کنید که آنها قطعاً در یک ماشین 4.9 متری حضور دارند، که خوب است. به طور دقیق هدایت می شود. این ها کافی است تا همیشه شما را به یاد نوع اتومبیلی که داشتید بیاندازد. دارای قدرت چسبندگی و کشش است. اگر مثلاً با عجله در پیچ جاده ای سریعتر بپیچید، 4wd کاملاً قابل توجه است. بدون لغزش، بدون اتفاق خاصی. فقط سریع، دارای پیشرفت چشمگیر و بسیار لذت بخش نیز هست. که در کل تجربه خوبی است.

آیا باید Arteon R را بخرم یا نه؟

من به شخصه این ماشین را ترجیح می دهم. این خودرو دارای ویژگی های یک ماشین دوست داشتنی است. من فکر می کنم شما می توانید یک واگن Golf R داشته باشید (که صندوق عقب آن بزرگتر است). اما این در صندلی های عقب بیشتر جا افتاده و از نظر من ظاهر بهتری دارد.

با این حال، قیمت آن نیز بسیار ارزان نیست و 52،435 پوند است. این ویژگی قبل از انتخاب گزینه ها در خرید ماشین در نظر گرفته می شود (قیمت هچ نیز 51،615 پوند است). بین گزینه های سریع، مانند Peugeot 508 PSE، Volvo V60 Polestar Engineered و BMW  330e Touring (با داشتن مزیت تولید صفر گازهای گلخانه ای) بسیاری دیگر از واگن های سریع، تقریباً این قیمت را دارند. اما هنوز هم توصیه کردن آنها دور از ذهن نیست.

مشخصات فنی آرتئون آر – Arteon R

مدل تست شده Arteon R Shooting Brake
قیمت 52،535 پوند
موتور 4 سیلندر ، 1984 سی سی ، بنزینی توربوشارژ
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک کلاچ دوتایی
طرح خط حرکت موتور جلو ، چهار چرخ متحرک
قدرت 316 اسب بخار در 5200-6600 دور در دقیقه
گشتاور 310 پوند در 5350 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت 4.9 ثانیه
حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت
محدود کردن وزن (DIN) 1783 کیلوگرم
اقتصاد سوخت 30.6mpg
CO2 209 گرم در کیلومتر
باند مالیاتی BIK 37٪
رقبا BMW 330e,
پژو 508 SW PSE

منبع:  AutoCar – مت پریور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا