موتورسیکلت

بررسی فنی و سواری موتورسیکلت طرح ویو بهرو کریستال

در حال حاضر بعد از موتورسیکلت های طرح هوندا که طراحی آن ها بسیار قدیمی به نظر می آید و سال ها است که از رده تولید خارج شده است یکی از بهترین و البته به روزترین گزینه های موجود در بازار خرید و فروش موتورسیکلت برای تابستان پیش رو، طرح ویوهای  بازار هستند.

در سال های اخیر علاوه بر شرکت های مشهور ایرانی که سهم عمده‌ای از بازار موتورسیکلت های طرح ویو را از آن خود کرده اند، شرکت های دیگری هستند که از کشورهای دیگر خصوصا هند اقدام به واردات موتورسیکلت های طرح ویو نموده اند.

از همین رو در این مطلب قصد بررسی مشخصات فنی و همچنین کیفیت سواری و دیگر مشخصات طرح ویو بهرو کریستال را داریم، همراه ما باشید.

بهرو کریستال: پر مصرف اما کم استهلاک

این موتورسیکلت یکی از گزینه‌های میان رده در بین موتورسیکلت‌های طرح ویوو موجود در بازار محسوب می‌شود. موتورسیکلتی که گر چه مشخصات فنی و ظاهری چشمگیری ندارد ولی در بازار از استقبال خوبی برخوردار است و این امر ما را مجاب کرد تا در این مطلب از بهرو کریستال نیز برای رقابت با سایر موتورسیکلت‌های طرح ویو موجود در بازار دعوت به عمل بیاوریم.

 موتورسیکلت طرح ویو
موتورسیکلت طرح ویو

کیفیت ساخت قاب‌های پلاستیکی این موتورسیکلت خیلی راضی کننده به نظر نمی‌رسند و حس خوبی به بیننده القا نمی‌کنند. زین بهرو کریستال بسیار ساده طراحی شده است و از اسفنج مناسبی برخوردار هست، هر چند که ضخامت روکش آن نشان می‌دهد که در برابر آسیب‌های محیطی چندان قابل اعتماد نیست. شیشه‌های چراغ جلو و عقب شفافیت خوبی ندارند و احتمالاً در دراز مدت و بعد از آفتاب خوردگی زرد می‌شوند.

لذت سواری

سواری آن اگر چه مانند سایر رقبا بسیار چابک و پر جنب و جوش نیست اما می‌توان آرامش و صدای کم پیشرانه را از نکات برجسته آن قلمداد کرد. لاستیک‌ و رینگ‌های آن  اسپرت نبوده و در نتیجه چسبندگی آن حداقل بیشتر از همتاز جوانان و دیگر طرح ویوهای مطرح بازار است.

پیشرانه تک سیلندر آن که 8 اسب بخار و 9 نیوتن متر گشتاور آن هم در دور موتور 8015 دور در دقیقه  تولید می‌کند چندان بازده خوبی ندارد و با توجه به مصرف سوخت 2.3 لیتری آن در هر یکصد کیلومتر آن هم با باک 2.7 لیتری، به دفعات شما را مهمان پمپ بنزین خواهد کرد.

 موتورسیکلت طرح ویو
موتورسیکلت طرح ویو

این موتورسیکلت 94 کیلوگرم وزن دارد و قادر است به تندی 91 کیلومتر برساعت دست پیدا کند که برای دستیابی به این سرعت زمان زیادی را از شما تلف خواهد کرد چرا که نه شتاب اولیه و نه شتاب ثانویه مناسبی دارد و به نظر راننده این موتورسیکلت را در درگ با سایر طرح ویوهای موجود در این مقایسه سرافکنده خواهد کرد.

ترمزهای کفشکی عقب بهرو کریستال در بین رقبا بهترین عمل کرد را دارد. هم چنین کارایی سیستم ABS ترمزهای جلو نیز بسیار چشمگیر بوده که با توجه به وزن کم، روی هم رفته مسافت کمی برای توقف از راننده طلب می‌کند.

جمع بندی


بهرو کریستال آپشن خیلی خاصی ندارد که جلب توجه کند اما با توجه به قیمت 5.4 میلیونی آن هم برای نمونه های کارکرده آن یکی از ارزان‌ترین طرح ویوهای موجود در بازار تلقی می‌شود که مشتری‌های فراوانی دارد.

این موتورسیکلت اگر چه عاشقان سرعت را ناکام می‌گذارد اما صدای کم، قیمت ارزان در کنار آرامش رانندگی و استهلاک کم قطعات بهرو کریستال را به گزینه‌ای مهم تبدیل کرده است که گذاشتن از آن را کمی سخت می‌کند ضمنا گفتنی است شرکت سازنده این موتورسیکلت نیز مانند اکثر تولیدکننده های داخلی گارانتی یا ضمانت خاصی برای بهروکریستال این موتورسیکلت طرح ویو و ارزان قیمت در نظر نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا