موتورسیکلت

نقد و بررسی دو موتورسیکلت طرح ویو بازار با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان

در این مطلب قصد داریم دو موتورسیکلت طرح ویو را در بازار مورد بررسی قرار دهیم که ضمن قیمت مناسب، دارای کیفیت و قدرت لازم هستند. موتورهای انتخابی ما به اسکوترها نیز بی شباهت نیستند، از این رو توصیه می کنیم اگر به این موتورهای شهری علاقه دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گاستو، شیک پوش هندی

این موتورسیکلت توسط کارخانه هندی ماهیندرا تولید می شود و مدتی است توسط شرکت کبیرسیکلت به بازار ورود پیدا کرده و با سایر طرح ویوهای بازار در حال رقابت است. این موتورسیکلت بیشتر عملکردی شبیه به اسکوترها دارد، اما به واسطه استفاده از رینگ های بزرگتر (12 اینچ به جای 10 اینچ) بیشتر شبیه به موتورهای طرح ویو شده است.

گاتسو با رینگ های اسکوتری ولی بزرگ و فلاپ هایی مانند طرح ویو یک وسیله نقلیه اقتصادی بی نظیر است. با لاستیک های بزرگ تر و پهن تر تسلط بیشتری روی جاده خواهید داشت و فرم زین آن به گونه ای است که کمتر احساس خستگی می کنید. در قسمت جلوی زین برآمدگی کوتاهی به چشم می خورد که از سر خوردن راننده جلوگیری می کند و در انتها نیز با افزایش ارتفاع دیده بهتری را در اختیار سرنشین پشتی قرار می دهد، ضمن آن که فضای بیشتر برای صندوق بار در زیر زین فراهم می کند. سوئیچ تاشوی آن مانند خودروهای امروزی به صورت فابریک مجهز به کلیدهای دزدگیر است و ریموت آن نیز برد مناسبی دارد.

پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه و انژکتور این موتورسیکلت جمع و جور و شیک پوش، دارای حجم دقیق 109 سی سی است و می تواند 8 اسب بخار قدرت و 8.5 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. ظرفیت باک کوچک آن 6 لیتر است و مصرف سوخت آن نیز 1.8 لیتر در هر یکصد کیلومتر اعلام شده است. با صرف هزینه ای معادل 10 میلیون تومان می توانید این موتورسیکلت زیبای هندی را با پیشرانه ای به‌روز و کم مصرف خریداری کنید. به عنوان نتیجه گیری باید گفت اگر هزینه تمام شده این موتورسیکلت برای شما مهم نیست، گاستو برای مسافرت های درون شهری، خصوصا در شهرستان ها بهترین گزینه است.

Neo110، مهمانی از مالزی

نئو که توسط کارخانه نام آشنا TVS موتورز در کشور مالزی تولید می شود، یکی از دو دو موتورسیکلت طرح ویو بازار است. در ایران گروه صنعتی نیروموتور وظیفه واردات و همچنین مونتاژ آن را بر عهده گرفته است. در نگاه نخست اولین نکته ای که بسیار جلب توجه می کند، طراحی سنت شکن نئو است. کله چراغ سنتی در این موتورسیکلت جایی نداشته و چراغ آن کمی پایین تر و زیر فرمان قرار گرفته است. نکته بعدی افزایش پهنای کاپ ها در قسمت پا بوده که هم آیرودینامیک موتورسیکلت را بهبود بخشیده و هم در تصادفات رانندگی می تواند به خوبی از پاهای راکب محافظت کند.

موتورسیکلت طرح ویو

سیستم سنت شکن چراغ ها نیز نوردهی عالی داشته و در شب و معابر مختلف، شما هیچ مشکلی برای کاهش دید نخواهید داشت. اما نکته منفی در مورد آن، استفاده از لاستیک های باریک است که در مسیرهای خیس و لغزنده و به ویژه سر پیچ ها، راننده را کمی به زحمت می اندازد. این لاستیک های باریک در صورت سفارش تیوبلس می شوند و با قرار گرفتن در کنار رینگ های 5 پره مشکی مات زیبایی نئو را دو چندان می کنند. در زیر زین فضایی به اندازه قرارگیری یک کلاه کاست وجود دارد که نکته خوبی بوده و همچین می توان از همان قسمت سیستم جرقه زنی پیشرانه را غیر فعال کرد تا درصد سرقت آن به شدت کاهش پیدا کند.

موتورسیکلت طرح ویو

پیشرانه چهار زمانه آن 8.5 اسب بخار قدرت تولید می کند که می توان گفت برای جثه 101 کیلوگرمی آن بسیار مناسب است. نکته دیگری که از ارزش این موتورسیکلت کم می کند، کاربراتوری بودن آن است که با تصویب شدن قانون عدم تولید موتورهای کاربراتوری برای شما در بازار استوک ها مشکل ساز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا