
پرچمدار جدید سیتروئن C5 X با قدرت بنزینی و پلاگین هیبریدی وارد بازار می شود. به نظر می رسد با ورود به بریتانیا در اوایل سال 2022 این خودرو حدود 27000 پوند هزینه داشته باشد. سیتروئن با تمرکز بر راحتی به حرکت خود ادامه می دهد. پرچمدار جدید سیتروئن C5 X ادعا می کند که دارای آخرین حد آرامش و رفاه است.
کراس اوور جدید سیتروئن C5 X با “نهایت راحتی” ارائه می شود
اول از همه ، اجازه دهید نام این خودرو را توضیح دهیم.به گفته تیم روغن موتور فهمیدن حرف X آسان است. این یک کراس اوور است که ظاهر اتاق، SUV ها و واگن های استیشن را در هم می آمیزد. اما C5؟ با نگاهی به C5 X ، دنیایی دورتر از ماهیت کاربردی و بازیگوش شاسی بلند جمع و جور C5 Aircross ؛ با خطوط بیشتر را می بینید. فضای داخلی مینیمالیستی و باکلاس ، قیمت بالاتری دارد. با این حال ، این پلت فرم مشابه EMP2 ، به همراه پیشرانه های بنزینی و پلاگین هیبریدی است. همچنین با C5 Aircross (و سایر اعضای بزرگتر در طرف PSA گروه جدید Stellantis) مشترک است.
وینسنت کوبی، مدیرعامل سیتروئن ، این نامگذاری را به بهترین نحو توضیح می دهد. او به ما می گوید: “ما در گذشته تعداد زیادی خودروهای گردشگری به نام C5 داشته ایم. ما این را به عنوان یک پیشنهاد لذت بخش و شایسته می دانیم نه یک پیشنهاد لوکس. این یک رویا است که می توانید داشته باشید. “
قیمت احتمالی
این مزایای سیتروئن در قیمت این خودرو منعکس شده است. انتظار می رود از نسخه 2700 پوند شروع شود و تا 35000 پوند برای نسخه پلاگین هیبریدی افزایش یابد. برای این کار شما یک ماشین با طول 4.805 میلی متر دریافت می کنید. بنابراین کمی طولانی تر از پژو 508 SW است. اما با فاصله بین دو محور کمی کوتاهتر و 2.785 میلی متر.
تمرکز سیتروئن C5 X روی جادار بودن است. هر دو در کابین و صندوق عقب 545 لیتری (باز هم کمی بزرگتر از 508 SW) که ظاهراً با تا شدن صندلی ها و حجم کامل 1640 بار را در خود جای می دهد. فضا آشکار می شود.














بررسی بدنه و اتاق سیتروئن جدید
سیتروئن C5 X الهام گرفته از ظاهر طراحی شده از کانسپت C-Xperience است که در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 نشان داده شده است. بینی پهن دارای شورون های دوگانه برجسته در مرکز است. که به سمت بیرون به سمت یک نشان جدید نوری V شکل با DRL های LED باریک بالای واحدهای اصلی چراغ جلو نشسته اند.
کاپوت بلند دارای یک قوز متمایز در مرکز است. در حالی که چرخ های باریک و بلند قوس ها را با روکش های ظریف به سبک SUV پر کرده است. هیچ نشانه ای از ضربه گیر هوا در کنار آن وجود ندارد. فقط چین های ملایمی در قسمت پایین درها وجود دارد. در حالی که یک ضربه گیر برجسته به سمت بالا در خط پنجره بالای چرخ های عقب وجود دارد.
در پشت سپر از پلاستیک مشکی استفاده شده است. اشاره دیگری به طراحی SUV. در حالی که دو اسپویلر وجود دارد. یکی در بالا و یکی در پایین شیشه عقب. چراغ های LED در جلو با آرایش V شکل دنبال می کنند. در حالی که شورون دوگانه و نام سیتروئن روی درب دریچه قرار گرفته اند. این موجب می شود شما در مورد اصالت خودرو شک نکنید. همه اینها به یک کراس اوور فوق العاده شیک و بسیار مدرن می افزاید که هنوز سیتروئن است.
تبلیغات
به گزارش تیم روغن موتور تا زمانی که ما فرصتی برای نشستن در سیتروئن C5 X نداشته باشیم خیلی چیزها را متوجه نمی شویم. نمی توانیم بررسی کنیم که آیا سیتروئن توانسته فضای بیشتری از آنچه تا به حال از یک خودرو در EMP2 دیده ایم را خالی کند یا خیر. اما ادعا می شود که خواهد توانست. “یک اتاق برای مسافر که شایسته یک سالن پذیرایی است و جادار و بی نظیر است “.
ابزار های راحتی
شما روی صندلی های این سیتروئن Advanced Comfort که دارای روکش مخصوصی مانند روکش تشک هستند نشسته اید. در حالی که سیستم تعلیق فعال Advanced Comfort در نسخه پلاگین هیبریدی ظاهر می شود. سه حالت را برای افزایش کارآیی کوسن های Progressive Hydraulic که در بقیه استاندارد هستند ارائه می دهد.
از دیگر موارد برای سیتروئن C5 X یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی 12 اینچی HD است. مانند C4 دارای کنترل های گرمایش و تهویه است که در قسمت تمیز و تمیز نشسته اند. این سرگرمی همچنین دارای به روزرسانی های هوایی است. در حالی که گزینه نمایشگر هدآپ پیشرفته با عرض 21 اینچ وجود دارد.
تشخیص صدا ، فناوری سطح دو مستقل که کروز کنترل تطبیقی را با کمک نگه داشتن خط در کنار هم قرار می دهد. این ها از دیگر ویژگی هاست که بر ایمنی و رفاه راننده و سرنشینان می افزاید. در حالی که شارژ بی سیم تلفن هوشمند و آینه کاری روی صفحه نمایش سرگرمی از جمله ویژگی های دیگر راحتی این سیتروئن است.
این شرکت گفته بود که دیزل در خط تولید C5 X وجود نخواهد داشت. هرچند جزئیات کامل موتور در حال حاضر پنهان است. ما انتظار داریم این سیستم به موتور بنزینی 1.2 سیلندر 1.2 PureTech با قدرت 128 اسب بخار از C5 Aircross مجهز باشد. اگرچه سیستم پلاگین هیبریدی 222 اسب بخاری آن خودرو ، حداکثر مسافت 31 مایل را در صورت شارژ کامل تأیید کرده است.
باتری نسخه هیبریدی
به گفته Cobée ، این احتمال وجود دارد که باتری بزرگتری در نهایت به سیتروئن C5 X PHEV راه پیدا کند. او به ما گفت: “این پیشرفت خواهد کرد.” “بله ، ما قادر خواهیم بود محدوده آلایندگی صفر را در طول عمر خودرو افزایش دهیم.” یک نسخه کاملاً برقی کمتر احتمال دارد. کوبی می گوید: “تمام الکتریکی در ذهن ما است ، اما در برنامه های ما نیست.” “ممکن است یک تکامل بسته به فناوری باتری و زیرساخت شارژ باشد. در سه تا چهار سال دیگر ، می تواند مرتبط تر باشد.” با این حال ، باید مدتی منتظر C5 X در انگلستان باشیم. اگرچه این اتومبیل جدید در فرانسه در پایان سال 2021 عرضه می شود.
منبع: autoexpress