بهترین آفرودهای سال 2019 کدامند؟ (بخش اول)

با ورود به سال 2019، سگمنت آفرود بسیار قدرتمندتر از سالهای پیش ظاهر شده است. دیگر در این بخش تنها شاهد شاسیبلندهای سنتی نیستیم. در حالی که اتومبیلهای فولسایز همچنان در حال بزرگتر شدن هستند، سگمنت آفرودهای با سایز متوسط بیش از پیش گسترش یافته تا به افرادی که نیاز به خودرویی غولپیکر ندارند و هدفشان از خرید این خودرو تنها استفادههای تفریحی است، شانس دستیابی به خودروی دلخواهشان را بدهد. قابلیتهای آفرودی نکته کلیدی در اتومبیلهای تفریحی است که خودروسازان به آن توجه نشان دادهاند. ماحصل این استراتژی این است که گزینههای انتخابی افراد علاقهمند به این سگمنت، گسترش یافته است؛ چه به هیجان رانندگی در تپهها و دریاچهها علاقه داشته باشید و چه ترجیح دهید سفرهای تفریحی با آفرود را تجربه کنید، در سال 2019 برای شما انتخابهای گوناگونی وجود دارد.
1- مرسدس بنز کلاس G
مرسدس بنز کلاس G از حدود سال 1979 در بازار حضور داشته و در اواخر دهه نود و اوایل 2000 به عنوان نمادی از شاسیبلندها شناخته میشد. اخیرا کمپانی مرسدس، کلاس G خود را کاملا از نو بازسازی کرده و به آن قابلیتهای یک آفرود افسانهای و ظاهری جعبه مانند نمادین، بخشیدهاست. مرسدس، خودروی کلاس G خود را در عین بهبود فاکتورهای لوکس آن، با همان قیمت بالای 100 هزار دلار به فروش میرساند. برای افرادی که به خودرویی برای طی مسیرهای طولانی، هم در جادههای آسفالت و هم در مسیرهای ناهموار نیاز دارند، مرسدس بنز G کلاس محل مناسبی برای سرمایهگذاری است.
2- جیپ رانگلر
هنگامی که سخن از آفرود به میان میآید، اولین خودرویی که در ذهن مجسم میشود، جیپ رانگلر است. کمپانی جیپ در سیر تکاملی آفرودهای خود در سال 2019، در عین بهبود کامل کیفیت مدل رانگلر خود، در ظاهر آن نیز تغییراتی هر چند جزئی اعمال کرده است. درون رانگلر بدون شک هنوز هم با دید کاربردی تولید شده است، اما در مدل 2019 افزایش قدرت صفحه نمایش لمسی و کیفیت بالای مواد بهکار رفته درون آن، که بیشتر در اتومبیلهای لوکس انتظار مواجه با آن را داریم، رانگلر را به خودرویی لوکستر تبدیل کرده است. با این حال قابلیتهای آفرودی قطعا بیشترین موردی است که در رانگلر مدل 2019 بر روی آن سرمایهگذاری شده است.
3- لندرور دیفندر
هنوز موارد زیادی از مدافع جدید برند لندرور مشخص نیست، اما از آنجایی که این شرکت خبر حضور دیفندر جدید در آمریکا را اعلام کرده است، انتظار میرود که در سال جاری در یکی از نمایشگاههای اتومبیل آمریکای شمالی شاهد معرفی آن باشیم. کمپانی لندرور در همین راستا تصاویری از نسل آینده دیفندر را به صورت پوشش داده شده، در نیویورک منتشر کردهاست. گمان میرود عرضه این خودرو در آمریکای شمالی در سال 2019 و همزمان با آفرود جیپ باشد. این دو محصول از بهترین آفرودهای 2019 هستند.
4- جیپ گلادیاتور
کمپانی جیپ پس از گذشت بیش از 25 سال، یکی از پیکاپهای خود را مجددا وارد خط تولید میکند. هنگامی که جیپ در نمایشگاه اتومبیل لسآنجلس در سال 2018، گلادیاتور را با تمامی خصوصیات موجود در روبیکون و در عین حال تریمهای ارزانتر، به نمایش درآورد، این خودرو توجه همه را در این نمایشگاه به خود جلب کرد. ممکن است ظرفیت این خودروی 152 سانتیمتری، با قابلیت حمل 20 صفحه 120×240 سانتیمتری، از دیگر کامیونهای با اندازه متوسط کمتر باشد، اما توانایی باربری آن قطعا از سقف نیاز هر شخصی بیشتر خواهد بود. جیپ گلادیاتور یکی از آفرودهای 2019 محسوب میشود.
5- فورد رنجر
رنجر پس از وقفهای طولانی با پکیجی کامل جهت پاسخ تمامی نیازهای عموم، به آمریکای شمالی بازگشته است. کمپانی فورد در رنجر جدید خود پکیجی از آفرود FX4 شامل سیستم کنترل مسیر، تایرهای برروزرسانی شده، ضربات تنظیم شده آفرود و سسیستم تعلیق و صفحات محافظ کف خودرو با کیفیت بهتر، بهره برده است. فورد اخیرا نسخه رپتور اتومبیل رنجر را در اروپا نمایش داده و طی یک یا دو سال آینده این نسخه به آمریکا خواهد رسید.
6- شورولت کلرادو ZR2 بایسون
کلرادو ZR2 بایسون نسخه تکامل یافته پیکاپ ZR2 شورولت، که آنگونه که باید و شاید شایستگیهای آفرودی آن ستوده نشد، است. اتومبیل ZR2 به خودی خود یک آفرود قابل قبول است، اما در نسخه بایسون آن بهبودهایی از جمله افزایش فاصله بین مرکز چرخهای جلو و مرکز چرخهای عقب و افزایش 5 سانتیمتری ارتفاع از زمین، قفل دیفرانسیلهای جلو و عقب، جعبه انتقال با نسبت انتقال پایین و بازبینی به صورتی که زاویه حمله این خودرو بهبود یابد، صورت گرفته است. علاوه بر این موارد، کمپانی شورولت سپرهای فلزی و 5 صفحه محافظ کف را نیز برای مقابله با تمامی ضربات ناشی از سنگ و صخره در جادههای ناهموار، در کلرادو ZR2 بایسون بهکار برده است.