خودروهای دست دوم و کار کرده

نگاهی مختصر به روند بازسازی مینی بوس O319 مرسدس بنز

در این مطلب یک عدد مینی بوس و یا کاروان مرسدس بنز O319 را در پیش رو داریم که به بهترین شکل ممکن با قطعات فابریک و همچنین سفارشی ساخته شده و در مجموع ترکیب فوق العاده‌ای را پدید آورده است. همراه ما باشید تا ببینیم این جان تازه چطور به جان مینی بوس O319 مرسدس بنز سالخورده دمیده شده است.

مقدمه کار

مینی بوس O319 مرسدس بنز

نکته اول باید یادآور شد دایملر برای مقابله با موفقیت روز افزون میکروباس فولکس واگن این مدل را به بازار عرضه کرد تا این کمپانی هم بتواند شانس خود را در این کلاس امتحان کند. مینی بوس O319 مرسدس بنز با اینکه یک مینی بوس موفق بود اما به هیچ عنوان نتوانست حتی نصف فروش میکروباس های فولکس واگن را هم تجربه کند. تولید این مینی باس در سال 1955 آغاز شد و تا 13 سال بعد از آن نیز ادامه داشت. در حقیقت در کمپانی مرسدس بنز L319 با کارایی متنوع تولید شد و بعد از فروش بسیار بالا مدل O319 نیز به دنبال آن در لیست فروش دایملر قرار گرفت و حالا امروزه همگان به عنوان پدربزرگ ون موفق اسپرینتر از این مینی باس یاد می‌کنند.

مراحل وسیع بازسازی

1959 mercedes benz o 319 camper van is not your average restomod 9

نخست باید یادآور شد این مینی باس در سال 1959 متولد شده است و نمونه اصلی آن با پوسیدگی وسیع و همچنین عدم کارکرد صحیح پیشرانه مواجه بود و جز حفظ اسکلت خارجی و همچنین شاسی دست نخورده، نقاط قوت زیادی برای یک بازسازی کم خرج نداشت؛ به همین منظور در وهله اول تصمیم گرفته شد تا ضمن برطرف کردن پوسیدگی‌های کابین، این مینی باس زیبا با همان ترکیب رنگ اولیه خود یعنی آبی و سفید رنگ آمیزی شود.

 پیشرانه قدیمی و فرسوده آن نیز با یک قلب تپنده جدید مرسدس بنز با سیستم تزریق سوخت انژکتور و همچنین عملکرد بالا تعویض شد. همچنین گیربکس اتوماتیک نیز برای آن درنظر گرفته شد تا مالک با جعبه دنده بزرگ و همچنین بی‌خاصیت نمونه اصلی سر و کار نداشته باشد. ضمنا گفتنی است سیستم تعلیق نیز با نمونه جدید مرسدس بنز و از نوع بادی تعویض شد.

مینی بوس O319 مرسدس بنز

در مرحله بعدی کابین با تودوزی چرم آبی کم رنگ و همچنین چوب با کیفیت تزئین شد تا دوباره شکوه به این مرسدس بنز سالخورده بازگردد. کنسول وسط و ادوات روی داشبورد نیز تماما با نمونه های اصلی تعویض شده و با نهایت سلیقه مالک کنار هم قرار گرفته‌اند. همچنین باید گفت صندلی‌های دستی، اما بسیار با کیفیت و راحت نیز جایگزین صندلی‌های اصلی شده‌اند تا آسایش سرنشینان بیشتر تامین شود. بد نیست بدانید برای بازسازی مینی بوس O319 مرسدس بنز بیش از 15 سال زمان صرف شده است و کاربری آن نیز برای داشتن یک کاروان مجهز تغییر پیدا کرده است. بنابراین در قدم اول صندلی‌های عقبی کاملا برداشته شدند و جای خود را به یک تخت خواب راحت و البته ساخته شده از چوب باکیفیت دادند و در زیر تخت خواب نیز برای جایگذاری ادوات متخلف کشوهای جاداری در نظر گرفته شده است. همچنین باید گفت برای کف کابین و سقف نیز مرغوب‌ترین جیر انتخاب شده تا علاوه بر کارایی مناسب، نمایی لوکس نیز به مرسدس کلاسیک مورد بحث ما ببخشد.

سخن پایانی

1 27

باید گفت مالک اصلی این مینی باس با تجهیز این خودروی قدیمی به نورپردازی داخلی، مخازن آب و لوله‌کشی دقیق، آن‌را کاملا برای سفر و استفاده در فضای باز آماده کرده است. همچنین نورپردازی کابین نیز به لطف شیشه‌های فراوان و البته جدید به همراه درزگیرهای لاستیکی نو شده، بسیار تماشایی‌تر از قبل خواهد بود. فرآیند بازسازی O319 به گونه‌ا‌ی برنامه ریزی شده بود تا به حراجی بزرگ  RM Sothebys در شهر آریزونا برسد و قیمتی در حدود 165 تا 200 هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده بود که در نهایت با پیشنهاد اعجاب انگیزی و به قیمت 230 هزار دلار به فروش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا