خودروهای رنو وارداتی در ایران چه امکاناتی در اختیار مشتری میگذارند؟

اگرچه رنو این روزها به خوبی توانسته جایگاه خود را در بازار کشورمان پیدا کند، اما همچنان بسیاری از محصولات آن خصوصا مدلهای وارداتی میانرده از همان ابتدای ورود به بازار مورد بیمهری قرار گرفتند. رنو لوگان، مگان نسل دو سدان موفقیت کامل برای آغاز حضور دوباره در ایران بودند و این روزها محصولاتی نظیر تلیسمان، کپچر، داستر و حتی ساندرو در کانون توجهات بیشتر علاقه مندان به این برند قرار دارند. اما برخی خودروهای رنو وارداتی در بازار ایران بعد از گذشت چند سال همچنان ناکام هستند.
مگان نسل سه (اسکالا)، کولئوس نسل اول، فلوئنس و سفران (لتیتود) خودروهایی هستند که به ندرت درخیابانها مشاهده شده و در نوع خود خودروهایی مجهز و باکیفیت هستند که تمامی آنها (بجز کولئوس نسل یک) خودروهایی موفق در بازار جهانی بودهاند. شاید در این میان ناکامترین آنها فلوئنس دندهای باشد که به دلیل حذف عمده تجهیزات آن و اهمیت بالای لیست آپشنهای رنگارنگ برای مشتریان ایرانی، فروش نامناسبی را تجربه کرده است.
در مدل فول آپشن فلوئنس (E4) لیست کاملی از امکانات قابل دسترسی بوده و رنو سفران یکی از سدانهای بسیار مجهز بازار کشورمان به شمار میرود که هنوز هم میتواند انتخابی مناسب نسبت به رقم پرداختی باشد. رنو اسکالا، فلوئنس و کولئوس نسل اول به گیربکسهای CVT مجهز هستند و مواردی نظیر تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیمات برقی صندلیهای جلو، شش ایربگ، کروز و لیمیتر، کارت کلید، سیستم صوتی Bose و سانروف در مدلهای فول آنها دیده میشود. ضمنا مدل سفران ماساژور و تهویه با رایحههای گوناگون را نیز به شما ارائه میکند.
شاید بخشی از علت ناکامی این مدلها، عدم مقبولیت برند رنو برای مردم در ابتدای ورود و عملکرد نامناسب وارد کننده در روزهای ابتدایی بوده است که در بازار متفاوت و عجیب کشورمان همچنان به یادگار مانده و هنوز هم بسیاری ترجیح میدهند به سراغ خودروهای کرهای بازارپسند بروند.