
آیا دوچرخه های الکتریکی جزو برنامه آینده برای حمل و نقل هستند؟
دوچرخه سواری الکترونیکی (آسان) کمک می کند تا دوچرخه سواری عملی تر و سرگرم کننده تر شود. آینده ی حمل و نقل روی دو چرخ؟ انتظار می رود دوچرخه الکترونیکی یا دوچرخه برقی جایگزین تعداد بیشتری از ماشین های ساکنان شهر شود. این همان چیزی است که ما در نمایشگاه بین المللی دوچرخه تورنتو، از 1 تا 3 مارس، در مرکز نمایشگاه های زندگی بهتر مشاهده کردیم. در این نمایشگاه بیش از 175 غرفه دار شرکت کرده اند.
آیا دوچرخه الکترونیکی فقط یک وسیله حمل و نقل دیگر است؟
دوچرخه سواری، رشته ورزشی المپیک است. تمرینات دوچرخه سواری در سال های اخیر با دوچرخه برقی تغییری عظیم به خود گرفته است. برای اکثر غرفه داران در نمایشگاه دوچرخه، توضیحات در مورد دوچرخه الکتریکی ساده است. یکی از غرفه داران می گوید: “دوچرخه های الکترونیکی به راحتی می توانند از ترافیک در خیابان عبور کنند. بنابراین، آنها کمک می کنند تا به طور قابل توجهی در وقت صرفه جویی کنیم. وی افزود: “دوچرخه های الكترونیكی همچنین به معنای آلودگی كمتر ، مصرف سوخت كمتر ، فضای راحت تر و کمتر برای پارکینگ و… است. بنابراین دوچرخه های الكترونیكی نیز به معنای صرفه جویی بسیار زیاد است.”
از آنجا که ما با نیاز شدید به یافتن وسایل حمل و نقل بدون آلودگی روبرو هستیم، به نظر می رسد دوچرخه برقی گزینه مناسبی است. ظاهرا تجار و طراحان این موضوع را درک کرده اند. برای همه سلیقه ها و در همه رنج قیمت در سالن بزرگ نمایشگاه تعداد بیشماری دوچرخه برقی وجود داشت. این دوچرخه ها می تواند همه کاربردها و خواسته ها را برآورده کند.
نظر غرفه داران نمایشگاه دوچرخه
این چیزی است که یک غرفه دار در غرفه بوش توضیح می دهد: “اگر می خواهید یک دوچرخه کوهستان، یک دوچرخه برای استفاده های تفریحی یا حتی یک دوچرخه باری که جایگزین اتومبیل شما شود، داشته باشید، امکان پذیر است. یک دوچرخه برقی برای هر نوع استفاده و تمایلی وجود دارد. مطمئناً 4 یا 5 سال پیش چنین نبود. دوچرخه های الکتریکی قبلاً عمدتاً مخصوص افراد مسن بودند. اکنون، نمایشگاه دوچرخه یک روش برای اطلاع رسانی عمومی راجب به دوچرخه های برقی است. اکنون هر دو پرسنل اداری و همچنین شرکت های تحویل غذای خانگی می توانند به این امکان دست پیدا کنند.”
برای جلب بیشتر نظرمردم، یک مسیر دوچرخه سواری در حدود 700 متر در دسترس بازدیدکنندگانی بود که می خواهند یک دوچرخه الکترونیکی از رویاهای خود را آزمایش کنند.
هنوز آنقدر مقرون به صرفه نیست
هر نوع دوچرخه برقی دارای قیمتی است که برای اکثر افراد نسبتاً بالا است. برای تهیه یک دوچرخه الکترونیکی جدید حداقل 2000 دلار لازم است. در بازاری که پرداخت چنین قیمتی آسان نیست، شرکت ها باید به بازاریابی موثر اعتماد کنند.
اریک آلن، مدیر Ebgo ، متعهد به ارائه “ارزانترین دوچرخه برقی” است. همکار وی کامل می کند: “پیشنهاد دوچرخه برقی به قیمت 8000 دلار، ساده است. فقط بهترین مواد موجود در بازار را بردارید. ساخت دوچرخه الکترونیکی با کمتر از 2500 دلار و کیفیت خوب بسیار دشوارتر است. ” به نظر می رسد این هدف آنها باشد. شرکت های دیگر مانند Gear در طولانی مدت به خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتری با عملکرد بالا اعتماد می کنند.
همچنین بخوانید: نحوه تاثير هندسه بدنه دوچرخه بر حركت آن
با این حال ، دیدگاه های دیگری نیز وجود دارد
در حالی که به نظر می رسد دوچرخه برقی طرفداران بیشتری دارد، بسیاری از دوست داران دوچرخه سنتی دست به شورش می زنند. یک بازدید کننده می گوید: “برای من، گویی در حال تغییر استفاده واقعی از دوچرخه هستیم. این دیگر حتی یک ورزش نیست، بلکه به چیز دیگری تبدیل شده است. ” با این حال ، یک زن و شوهر این نکته را با تفاوت های ظریف نشان می دهند: “از طرف دیگر ، این باعث می شود افراد زیادی به ورزش بپردازند، که چیز خوبی است.”
آیا دوچرخه های الکترونیکی به گشودن مناطق روستایی کمک می کند؟
در Saint-Dié-des-Vosges ، فرانسه، جامعه محلی در حال توسعه شبکه ای از مسیرهای دوچرخه سواری برای تسهیل سفر ساکنان آن است. این در قلمرو عمدتاً روستایی و تپه ای کار آسانی نیست. رونق دوچرخه های الکتریکی (دوچرخه های الکترونیکی) فقط مختص شهرهای بزرگ نیست. در مناطقی که بافت روستایی نیز وجود دارد، فرد به این روند علاقه مند است تا ارتباط کمون ها با یکدیگر بهتر شود. هدف اصلی: ارائه راه حلی برای افرادی که حمل و نقل عمومی منظم برای آنها بسیار دور است یا ممکن است بسیار گران شود.
در شرق فرانسه ، در Saint-Dié-des-Vosges ، چنین پروژه ای در حال انجام است. این جامعه جوان، که فقط در سال 2017 ایجاد شده است، با مشخصات غیر معمولی 78000 نفر در 77 کمون گسترش یافته اند. دولت به پروژه های “تحرک فرانسه” پاسخ داده است. کمون اکنون یکی از بیست و شش نامزد نهایی است.
در این منطقه تپه ای، ما می خواهیم مفهوم “تحرک فعال” را ارتقا دهیم. وینسنت بنوئت، نایب رئیس این جامعه، مسئول تحرک پایدار، می گوید: “همه چیز در مورد سفر به محل کار و اوقات فراغت که ماشین نیست. دوچرخه سواری ، پیاده روی و اتوبوس های مدرسه از جمله این سفرها هستند.” وی افزود: “ما قلمرویی داریم كه همزمان شهری، نیمه شهری و بسیار روستایی است و دارای چشم انداز غیر قابل تحركی است. یک دره مرکزی وجود دارد که مربوط به Meurthe است، که از کل قلمرو عبور می کند. به علاوه دره های کوچک دیگری که به یکدیگر متصل نیستند. غیر از دره بزرگ.”
مردم را به محل کارشان نزدیک کنید
حدود 80٪ از ساکنان این سرزمین نیز در آنجا کار می کنند. از این رو این چالش، راه حل های حرکتی خوبی است برای کسانی که دور از شهرهای بزرگ زندگی می کنند و توانایی سفر ندارند. عدم تحرک، یکی از اولین موانع یافتن کار است. ویسنت بنوئت اظهار تأسف می کند: “قیمت سوخت بر قدرت خرید مردم تأثیر می گذارد و شهری مانند Saint-Die در ساعات شلوغی بسیار سریع متراکم می شود. خصوصاً به این دلیل که همه در اتومبیل تنها هستند. محل زندگی ما از نظر جغرافیایی بهترین نیست. بنابراین افراد جویای کار در یافتن شغل مشکل دارند. این ما هستیم که می توانیم به عنوان وسیله ای برای سفر ارزان قیمت، آنچه را که می توانیم ارائه دهیم. “
اینجاست که دوچرخه های برقی نقش آفرینی می کنند. حتی اگر قیمت دوچرخه های الکترونیکی هنوز هم بالا است (به طور متوسط از 500 یورو برای ابتدایی ترین مدل ها) ولی در مورد کمک مالی برای خرید هنوز تصمیم گیری نشده است. آنچه در حال حاضر برای مدیر “تحرک” شورای شهر قابل مشاهده است، این است که مردم در مناطق مسطح قلمرو دوچرخه سواری کنند. ما در این باره صحبت می کنیم زیرا می بینیم امکان دوچرخه سواری در اطراف هست.
در حداکثر، هشت سال آینده کمتر از سی و پنج کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ساخته خواهد شد. بودجه: بین شش تا هشت میلیون یورو است. این بودجه توسط ذینفعان مختلف (کمون، ایالت، منطقه…) تأمین می شود. هدف، ارتباط بهتر شهرداری ها با یکدیگر و گشودن راه هایی است که از لحاظ خدمات حمل و نقل عمومی ضعیف هستند.
تپه ها را با دوچرخه می پیمایید؟
“با پیشرفتی که با دوچرخه های برقی به دست آورده ایم، استفاده از آنها آسان می شود ما قبلا فکر نمی کردیم با استفاده از دوچرخه های الکترونیکی، چنین اتفاقی بیوفتد. که بتوان از تپه ها بالا رفت. به همین دلیل است که قبلاً مردم بیشتر دوچرخه های سنتی خود را سوار نمی شدند.” این جملات را وینسنت بنوئیت می گوید.
جشنواره تحرک
در دو سال آینده، مبادلات چند حالته در Saint-Dié و Raon-l’Etape ایجاد می شود. این شامل گاراژهای ایمن برای دوچرخه و ایستگاه های شارژ دوچرخه های الکترونیکی خواهد بود. امیدوارم این امر باعث تسهیل سفرهای دوچرخه سواری بین ایستگاه های خانگی و راه آهن شود.
با این حال ، دوچرخه های برقی تنها حالت پایدار سفر نیستند. این انجمن در حال توسعه ایستگاه های شارژ اتومبیل های الکتریکی است. افزایش حمل و نقل در صورت تقاضا در حال انجام است و اجرای یک برنامه محلی حمل و نقل در حال مطالعه است (دو منطقه جدید در حال ساخت است و 9 منطقه در حال حاضر فعال هستند).
هدف این سال: “ساخت بخشی از مسیر دوچرخه سواری بین Saint-Dié و Saint-Léonard. این نماینده ادامه خواهد داد که راه سبز موجود است و حدود پانزده کیلومتر از دره Meurthe بالا می رود “. همچنین لازم است یک “سفیر تحرک” استخدام شود که مسیرهای معمول در قلمرو را مطالعه کند. این اطلاعات به ارتباط بین راه های سبز قلمرو و شاید به گسترش شبکه در سال های آینده کمک خواهد کرد.
به عنوان نمادی از تغییرات پیش رو، در 8 ژوئن سال جاری ، سنت دی اولین جشنواره تحرک فعال خود را برگزار کرد. جایی که انجمن ها و سایر بازیگران به مردم پیشنهاد وسایل نقلیه ای کردند که مردم فکر نمی کردند حالا حالاها به آن دسترسی داشته باشند. امسال نیز برای اولین بار Saint-Dié-des-Vosges میزبان یکی از مسابقات تور فرانسه است (Saint-Dié / Colmar ، 10 ژوئیه). و این نماد دیگری از تغییر در این زمان است.
منبع: easyebiking