مقایسه دو آلمانی پر نفوذ، بیامو 530i و مرسدس بنز E300

بیامو 530i و مرسدس بنز E300 دو رقیب سرسخت،در دنیای خودرو می باشند.که این مسئله نه تنها در سراسر دنیا بلکه به داخل ایران نیز کشیده شده است.در مطلب زیر به مقایسه این خودروی ژرمنی پرداخته ایم.با موتوراویل (Motoroil) همراه باشید.
بر علاقهمندان به دنیای خودرو واضح است که بیامو و مرسدس بنز دو غول آلمانی در عرصه اتومبیلسازی هستند. این دو برند همواره خودروهایی با آپشنهای روز دنیا و ویژگیهای منحصر به فرد، ارایه کردهاند.
دو ابر اتومبیلساز مورد نظر، در طول عمر بیش از صد سال خود همواره در ارایه بهترین نوع محصولات با یکدیگر در رقابت بودهاند؛ به طوری که شاهد سرسختانهتر شدن هر روزه این رقابت هستیم.
اگر بخواهیم بین بیامو اهل باواریاو و بنز اهل اشتوتگارت یکی را از لحاظ برتری امکانات برگزینیم، با مشکل مواجه خواهیم شد؛ زیرا این دو رقیب دیرینه همیشه با کلکسیونی از تکنولوژیهای به روز دنیا حاضر میگردند.
در میان محصولات این دو کمپانی، دسته سدان آنها بیش از سایر بخشها در رقابت با یکدیگر قرار دارند. سری 5 بیامو و E کلاس بنز، از هنگام ظهور خود مورد توجه خاص منتقدین قرار داشته و خریداران را برای گزینش یکی، دچار دوگانگی کردهاند.
در بین محصولات موجود در این دسته، دو خودروی بیامو 530i و مرسدس بنز E300 نیز دیده میشوند، که از لحاظ بسیاری از ویژگیهای ظاهری و فنی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. ددر این مقاله بر آنیم تا قسمتهای مختلف مدل 2017 این دو خودرو را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم.
مقایسه طراحی داخلی بیامو 530i و بنز E300
کمپانیهای مرسدس بنز و بیامو همواره در تلاش بودهاند که کیفیت مواد مصرفی و نوع طراحی داخلی خودروهای خود را، به عنوان یک بخش مهم در لوکس نشان دادن محصولاتشان، در بهترین سطح نگه دارند. در این دو محصول نیز چنین چیزی به خوبی دیده میشود و همین مساله کار را برای مقایسه سخت میکند.
اما اگر بخواهیم کمی سخت گیرانهتر عمل کنیم، بایستی بگوییم که انتخاب کمپانی مرسدس بنز برای استفاده از سیستم MBUX در کنار نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی، نه تنها باعث سهولت استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی E300 شده بلکه ظاهری لوکستر را به آن بخشیده است.
اگر ظاهر و زیبایی را کنار گذاشته و به بحث راحتی بپردازیم، میبینیم که کمپانی بیامو در این زمینه هوشمندانهتر عمل کرده است. صندلیهای 530i عریضتر و نرمتر از رقیب خود بوده؛ که باعث میشود 3 فرد بزرگسال بدون مشکل و به سادگی بر روی ردیف عقب این خودرو در کنار یکدیگر قرار بگیرند. از این رو برای خانوادههای پر جمعیت، انتخاب بیامو 530i انتخاب صحیحتری است.
برتری E300 نسب به رقیب هم ملیت خود در بخش طراحی ظاهری
اولین چیزی که ممکن است با خواندن این تیتر به ذهن طرفداران محصولات کمپانی بیامو برسد، این است که طراحی ظاهری یک بحث سلیقهای است؛ از این رو برتری E300 نسبت به 530i نظر شخصی نویسنده این مقاله میباشد. باید بگوییم که مقایسهای که در اینجا انجام میدهیم بر اساس نظرات طراحان بهنام خودرو و منتقدین این عرصه است.
بیامو 530i دارای چراغهای کشیدهای بوده که همراهی آن با جلوپنجره منحصر به فرد بیامو حس خشونت را به بیننده القا میکند. در این میان مرسدس بنز E300 دارای جلوپنجره برجستهتر و رینگهای 20 اینچی بزرگتر از رقیب خود، بیامو 530i است.
چنین گزینشی در طراحی باعث شده است که این محصول مرسدس ظاهری تهاجمیتر داشته باشد. از این رو طبق ملاکهای صاحب نظران این عرصه، برتری در این بخش از آن مرسدس بنز E300 است.
مقایسه تجربه رانندگی بیامو 530i و مرسدس بنز E300
مقایسه این دو خودرو را باید از دید دو دسته مختلف از علاقهمندان انجام دهیم؛ طرفداران تجربه رانندگی اسپرت و دوستداران آرامش به هنگام رانندگی.
کمپانی مرسدس بنز همواره به تولید خودروهای آرام و لوکس مشهور است. اما این بار با تولید E300 سنت شکنی کرده است. در مرسدس بنز E300 از موتوری با توانایی تولید گشتاور 370 نیوتن-متر استفاده شده که به سیستم جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک متصل است.
به هنگام رانندگی با این خودرو، علیرغم هماهنگی بسیار زیاد بین بخشهای مختلف سیستم پیشرانه آن، لرزشهایی را نیز تجربه میکنید که نه تنها آزار دهنده نبوده بلکه حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را به شما القا میکند. از این رو بنز E300 برای طرفداران رانندگی اسپرت، انتخاب مناسبتری است.
پیشنهاد سردبیر:بررسی بیامو سری 7 مدل 2020؛ لوکس با جلوپنجره عظیم!
از طرف دیگر توانایی تولید قدرت موتور 2 لیتری بیامو 530i از E300 به میزان 7 اسب بخار بیشتر است. این موتور 4 سیلندره به گیربکس 8 سرعته متصل بوده و گشتاور 350 نیوتن متر و قدرت 248 اسب بخار را تولید میکند.
تعویض دنده در این خودرو نرمتر از رقیب خود بوده و دارای کابینی بیصروصدا تر است. وزن پایین این محصول بیامو با چنین موتور قدرتمندی همراه شده و 530i را در زمینه عملکرد و مصرف سوخت در رقابت با E300 پیروز میدان کرده است.