تاریخسازی مرسدس بنز در مسابقات جهانی فرمول یک

پنجمین مرحله از مسابقات فرمول یک دیروز در کشور اسپانیا و در شهر بارسلونا برگزار شد. این گرندپری که به میزبانی پیست کاتالونیا صورت گرفته بود، با رکوردشکنی مرسدس بنز خاتمه یافت. قبل از آغاز هراز و دومین مسابقه تاریخ فرمول یک، طبق معمول شاهد دو تمرین تیمهای مختلف بودیم که در دو نوبت در روزهای جمعه و شنبه صبح برگزار شد که خودروهای فراری پا به پای مرسدس بنز و با اختلاف بسیار کمی در حال رقابت بودند و نوید یک مسابقه پرهیجان و گرم را در پیست کاتالونیا میدادند.
در بعد از ظهر روز شنبه اتفاقات جور دیگری رقم خورد به نحوی که رانندههای مرسدس بنز 4 بار متوالی رکورد تاریخ این پیست را در یک دور مسابقهای جابهجا کردند و سرانجام والتری بوتاس توانست پولپوزیشن گرندپری اسپانیا را از آن خود کند. لوئیس همیلتون نیز دیگر راننده مرسدس بنز در رده دوم و سباستین فتل راننده اول فراری در مکان سوم برای آغاز مسابقه قرار گرفتند.
بعد از ظهر روز یکشنبه خودروهای صدرنشین با اتخاذ یک استراتژی مشابه و استفاده از لاستیکهای سافت منتظر سبز شدن و سوت آغاز گرندپری بارسلون بودند. در آغاز مسابقه همیلتون با شروعی بینظیر جایگاه اول را تصاحب کرد و تا انتهای مسابقه در همان رده رانندگی میکرد و در دورهای پیاپی مشغول ثبت سریعترین زمان پیست بود. فتل، بوتاس، مکس و حتی لکلرک در پیچ اول درگیریهایی با یکدیگر داشتند اما در نهایت همگی جان سالم به در بردند اما فتل یک رده از دست داد و راننده تیم ردبول، مکس ورشتپن توانست رده سوم را از آن خود کند. اتفاق هیجان انگیز دیگر این مسابقه برخورد لنس استرول و لندو نوریس از تیم مکلارن بود که باعث شد هر دو راننده به گاراژهای خود بازگردند و از مسابقه اوت شوند.
مرسدس بنز برای پنجمین بار پیاپی توانست در این فصل فرمول یک مکانهای اول و دوم را تصاحب کند و این اتفاق نادر را در این رقابتها رقم بزند. کیمی رایکونن از تیم آلفا رومئو هم برای دومین بار در این فصل در همان دور اول تایمگیری حذف شد که در نوع خود جالب بود و نکته جالب دیگر این بود که گرندپری اسپانیا از معدود مسابقاتی بود که فراری نتوانست پودیم به دست بیاورد.
2 دیدگاه