هشت درس الکس لین در مسابقات فرمول E

نکته مهم: این مطلب به مرور زمان، ویرایش و یا تکمیل میشود!
در صورتی که با مشکل نگارشی، دستوری و یا مفهومی در این محتوا برخورد کردید، از شما دوست عزیز و گرامی، صمیمانه تقاضا میکنم که ما را مطلع کرده، تا نسبت به تصحیح و تکمیل آن، در اسرع وقت اقدام نماییم.
تیم تحریریه ” پلتفرم صنعت خودرو motoroil “
راننده ماهیندرا ریسینگ، لین سابقه فعالیت حرفه ای در مسابقات اتومبیلرانی را داشته است. او به ما میگوید برای پیروزی در FE چه چیزی لازم داریم.

اتوکار با لین صحبت کرد تا از زندگی به عنوان یک راننده فرمول E اطلاعاتی کسب کند – و فهمید که رقابت در سریالی که دارای یکی از با استعدادترین شبکه ها در ورزش موتور خارج از F1 است، بسیار شدید است. در اینجا همان چیزی است که ما آموخته ایم.

رانندگان اطلاعات زیادی در مورد مدار جدید ExCel E-Prix ندارند
“غیر از ورود و خروج به مرکز اکسل، تقریباً تمام آنچه من می دانم است. فرمول E در حال حاضر بیشتر محافظت می کند، نه برای تیم های عمدی hoodwink، بلکه برای نمایش بهتر، بنابراین ما نمی توانیم به اندازه معمول آماده شویم. تیم ها می خواهند تا آنجا که می توانند مزیت پیدا کنند و تعداد مشخصی از روزها را در شبیه ساز سپری می کنند – سپس آنها به مدار می رسند و باید تمام این یادگیری ها را دور بیندازند، که بسیار سرگرم کننده است! ”
میزان بالای برخورد در فرمول E در بیشتر پیست ها اجتناب ناپذیر است
“فرمول E بسیار مبتنی بر تولید کننده است و این بدان معنی است که فشار برای انجام و گرفتن نتیجه بسیار زیاد است. سپس شما یک کلاس کلاس جهانی را اضافه می کنیدو با اجازه دادن به کسی که از شما پیشی بگیرد یا گرسنه نتیجه نباشید، یک راننده خوب مسابقه نمی شوید. بنابراین شما این کوکتل پرخاشگری را دارید تا نتیجه بگیرید و این سبک مسابقه ای را ایجاد می کند که استثنایی پرخاشگرانه است. وقتی در آن هستید، احساس عبور می کند یا منتقل می شود. این مدارهای تنگتر است که بدترین نوع مسابقات را به وجود می آورد. ”
اضطراب دامنه، همانطور که برای رانندگان EV در جاده است، در فرمول E یک مشکل است
“اولین مسابقه در والنسیا در سال جاری [هنگامی که تعدادی از رانندگان پس از بیش از میزان تخصیص انرژی خود به دلیل تعداد زیاد اتومبیل ایمنی و دوره های زرد کامل دوره رد صلاحیت شدند] یک خطای ریاضی بود. این قوانین بر اساس این است که ما برای هر دقیقه ای که زیر اتومبیل ایمنی می گذاریم و یک دوره زرد کامل، درصدی از انرژی را از ما می گیرند.
اما اگر در پنج دقیقه گذشته اتومبیل ایمنی یا FCY دارید و چهار درصد از آن را می گیرید زیرا چهار دقیقه ماشین ایمنی داشته اید، حدس بزنید چه چیزی؟ خیلی از افراد قرار نیست که این کار را تا آخر پیش ببرند. تجربه چنین چیز عجیبی بود و شما نمی توانستید آنچه را که ماشین به شما می گوید باور کنید که فقط مقدار کمی انرژی برای شما باقی مانده است.
قوانین از آن زمان تصحیح شده است، اما بهترین نبود. این مسابقه کاملاً جالب بود و من برای نتیجه ناراحت شدم.در فرمول E رانندگان نسبت به نمایش احساس مسئولیت می کنند، زیرا ما در تلاشیم نشان دهیم که خودروهای الکتریکی عالی هستند و شما می توانید آنها را مسابقه دهید. این یک سریال جذاب است و وقتی چنین اتفاقاتی می افتد، طعم بدی به جا می گذارد.
مسابقه در مسابقات کامل جایزه بزرگ موناکو در بهترین حالت فرمول E بود و سرگرم کننده تر از F1 در Principality
“موناکو بهترین مسابقه فرمول E بود که دیده ام. ما در مدار مناسب سایز اتومبیل ها قرار داشتیم و بالعکس. برای من همان چیزی بود که فرمول E است و باید باشد. این مسخره است که موناکو با توجه به شهرت خود در F1 احساس خوبی برای مسابقه می کند، اما احساس خوبی داشت و در گوشه هایی که قبلاً هرگز ندیده بودیم سبقت را ایجاد کرد. سبک مسابقه ما واقعاً در موناکو جواب داد. ”

فرمول E شدیدترین و راضی کننده ترین شکل مسابقات اتومبیلرانی است که لین تجربه کرده است
“من تا آنجا می گویم که رقابت در فرمول E شما را به عنوان یک فرد مصرف می کند. ساعت ها وقف لازم است برای استخراج حداکثر توان از ماشین، بلکه همچنین یادگیری نحوه انجام آن، بسیار وقت گیر است. اینقدر ظرفیت ذهنی هم لازم دارد.
در طول روز دو سبک رانندگی وجود دارد:
شما مسابقه ای کاملاً صرفه جویی در مصرف انرژی دارید و مسابقات واجد شرایط بودن با بیشترین سرعت ممکن و بیشتر از آنچه همه ما به آن عادت کرده ایم، بسیار عالی است. شما ماشین را یک طرفه تنظیم می کنید، بعد فقط چند ساعت دیگر مسابقه می دهید که کاملاً مخالف آن است.
صرفه جویی در مصرف انرژی، دمای باتری، لاستیک. مردم فقط 45 دقیقه از تلاش ما را در یک “شنبه یا یکشنبه” می بینند، اما زمان آماده سازی برای ما 10 روز است و هر روز ما در شبیه ساز برای ماشین فعالیت انجام می دهیم، و در این مدت زمان از ساعت 8 صبح تا 8 شب روی خودمان و پروژه فعالیت می کنیم.
این همه قهرمانی است، اما در عین حال بسیار ارزشمند. فکر نمی کنم در یک قهرمانی شرکت کرده ام که وقتی نتیجه خوب یا حتی کمی خوب پیش بیاید احساس خوبی به من دست دهد. وقتی حتی به لیست ورود نگاه می کنید، حتی برای کسب یک امتیاز در موناکو من نهم شدم، اما ما هر دو را شکست دادیم پورشه، هر دو آئودی کارخانه، هر دو مرسدس کارخانه. وقتی به آن فکر می کنید، بد نیست!
همچنین بخوانید: نتایج مسابقات فرمول یک فرانسه ۲۰۲۱!

آیا فرمول E لین را به یک راننده مسابقه بهتر تبدیل می کند؟
“این قهرمانی باعث می شود من یک راننده بسیار بهتری باشم زیرا وقتی برای خود رقابت می کنید، وقتی چندین راننده در همان اتومبیل مسابقات اتومبیلرانی وجود ندارد، شما خیلی بیشتر به عملکرد خود فکر می کنید و بیشتر انتقاد می کنید. متوجه می شوم وقتی به مسابقات اتومبیلرانی برمی گردم خیلی بهتر شده ام، شما در سطح بالاتری برمی گردید. من مطمئن هستم كه الكساندر كه در مسابقات GT براي كوروت نيز مسابقه مي دهد همين حرف را مي زند.
فرمول E اکنون یک سری “مقصد” برای رانندگان جوان، بلند پروازانه مسابقه است
“این مکالمه ای است که من و الکساندر آخر هفته داشتیم. وقتی به هر دلیلی به F1 نرسیدید، این سوالی است که هر راننده ای باید بپرسد: حالا چه؟ کارهای جالب دیگری نیز وجود دارد که باید انجام دهید و برنده شوید، و سپس شما باید درک کنید که چه چیزی برای شما طنین انداز است. آیا این Indy 500 است؟ لمانس است؟ آیا چیز دیگری است؟ و من فکر می کنم اکنون فرمول E یک مقصد واقعی برای هر راننده برتر است که به دنبال چیزی برای پر کردن خلا F F1 است. ”
مسابقه در E-Prix لندن شخصی خواهد بود
“این واقعا خاص است. بدیهی است که این مسابقه خانگی من است، اما همچنین شهر اصلی من است، جایی است که من در آن زندگی می کنم و جایی که بزرگ شده ام. این خودش خیلی جالب است. امیدوارم که ما چیز جدیدی را در داخل و خارج از عرصه ایجاد کنیم و فرمول E به خاطر ایجاد زمین جدید مشهور است، کاری که همه ما می خواهیم انجام دهیم. مسابقه در خانه انگیزه اضافی است. ”
منبع: AutoCar – دیمین اسمیت