مسابقات اتومبیل رانی

نگاهی به 10 مورد از عجیب‌ترین شرکت کننده‌ها در مسابقات داکار تا به امروز (بخش دوم)

چالش داکار برای برخی از رانندگان تنها رانندگی در طی چند هزار کیلومتر است، اما تعدادی از رانندگان دیگری هم هستند که نبوغ خود را در علم مهندسی خودروهایشان به کار می‌برند و واقعا هیجان و روحیه این مسابقات را هم دارند. رانندگان حرفه‌ای ترجیح می‌دهند به چیزهایی کمیاب‌تر در صحرا دست پیدا کنند چرا که راننده‌های معمولی فقط به رانندگی می پردازند. پس با این تفاسیر همراه ما باشید با قسمت دوم معرفی راننده‌های عجیب به همراه ماشین‌‌ها و موتورهای شگفت آورشان که طی این سالها موجب تعجب همگان در مسابقات داکار شده‌اند. در گذشته بخش اول را مطالعه کردید.

6. رولزرویس از نوع 4×4

در سال 1981، دی مونتگورگی با دوستان خود شرط بست که با همراهان آفریقایی خود می‌تواند با ماشین لوکسش در رالی شرکت کند. او برای تقویت‌ این خودرو ضمن استفاده از سپرهای محکم‌تر، سیستم تعلیق دو دیفرانسیل تویوتا را  برای این خودروی لوکس قرض گرفت و از تایرهای آفرودی برای این Rolls-Royce Corniche استفاده کرد. این راننده برای رولزرویس خود بدنه‌ای ویژه که تنها 80 کیلوگرم وزن داشت را سفارش و توانست یک Corniche 4WD تولید کند. اما بخت با این راننده یار نبود و بنا به تشخیص داوران به علت تعمیر غیر قانونی رد صلاحیت شد.

7. حضور خودروی 6 چرخ در داکار

دی مونتگورگی در تلاش بعدی و در سال 1984 سعی کرد با خودرویی عجیب‌تر وارد کارزار رقابت با خودروهای دیگر شود. در همین راستا، یک خودروی 6 چرخ به نام Jules II Proto را با خود به مسابقات داکار 1984 آورد. پیشرانه انتخابی او برای این ماشین قلب تپنده هشت سیلندر V شکل Chevrolet با حجم 3.5 لیتر در کنار جعبه دنده پورشه 935 بود. نام ژول نیز از عطر ساخته شده توسط برند دیور قرض گرفته شده بود. مونتگورگی با نهایت بدشانسی در مرحله سوم رقابت‌ها به طور کلی از مسابقات کنار رفت.

8. پورشه‌های قد بلند

مسابقات داکار

دستیابی بیش از 30 هزار پیروزی در انواع رقابت‌های مختلف جهانی اتومبیل رانی در پیست‌های مختلف تا به امروز، واقعیتی است که نشان از توانایی بالای فنی برند پورشه دارد. البته باید گفت تمامی این پیروزی‌ها روی آسفالت به دست آمده‌اند. اما در سال 1984 و در رالی پاریس، این برند توانا با یک پورشه 911 اصلاح شده و چهار چرخ متحرک به میدان آمد که با نام 953 شناخته می‌شد.

نتیجه این مسابقات برای پورشه بسیار شگفت انگیز بود، به نحوی که در سال بعد آ‌‌ن‌ها با سه پورشه 953 در این رقابت‌ها شرکت کردند که متاسفانه در این سال هر سه شرکت کننده پورشه نتوانستند رالی را به اتمام برسانند. اما رانندگان پورشه در سال 1986 با آپشن‌های اضافی نظیر ترمز ABS ‌و توربوشارژر و با نام 959 به مسابقات بازگشتند که توانستند در مرحله اول و دوم مسابقات مقام نخست را کسب کنند و سرانجام قهرمان مسابقات لقب بگیرند.

9. حضور جالب سیتروئن 2CV در مسابقات

مسابقات داکار

حضور جالب و بلند‌پروازترین تلاش برای شرکت در رالی داکار متعلق به سیتروئن 2CV و برادران مارکز بود. در سال 2007 آن‌ها با شاسی تقویت شده، تغییر گسترده سیستم تعلیق و همچنین افزایش قدرت پیشرانه به نحوی که موتور 2CV قادر به تولید 100 اسب بخار نیرو بود، به مسابقات داکار سال 2007 راه یافتند. حضور این تیم در مسابقات نیز با بخت و اقبال زیادی همراه نبود و در مرحله چهارم به دلیل نقص فنی در سیستم تعلیق از مسابقات کنار رفتند.

10. جالب‌ترین شرکت کننده داکار

مسابقات داکار

جایزه جالب‌ترین شرکت کننده داکار به خودروی Chip Van با رانندگی بلژیکی‌ها تعلق می گیرد. این خودرو در واقع یک تویوتا 4×4 با تولید 200 اسب بخار نیرو بود که قسمت عقب آن برای پخت و پز تغییر شکل داده شده بود. در طی مسابقه آن‌ها هر روز بیش از 7 کیلوگرم سیب زمینی سوخاری شده به راننده‌ها و سایر مشتریان تحویل می‌دادند و توانستند طی 58 روز مسابقات را به پایان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا