دانستنی هاسوپر اسپرت و هایپرکار
موضوعات داغ

پانزده مدل از گران قیمت ترین اتومبیل های سوپرلوکس جهان تا سال 2021 (سری دوم)

با پانزده مدل از گران قیمت ترین خودروهای سوپرلوکس دنیا تا سال ۲۰۲۱ آشنا شوید. (سری دوم)

در مقاله قبل با 5 مدل از گران قیمت ترین اتومبیل های سوپر لوکس جهان آشنا شدیم. در این مقاله (سری دوم) به بررسی 5 مدل دیگر از این خودروهای جذاب می پردازیم. با ما همراه باشید.

خودروی شماره ده MCLAREN P1 LM با قیمت 3.6 میلیون دلار

این خودرو یک ماشین جدید تولید شده نیست، در واقع این بیشتر یا کمتر از نسخه خیابانی مک لارن P1 GTR است که توسط شرکت بریتانیایی لانزانته که p1 اصلی ساخته شده توسط مک لارن را خریداری کرد، تبدیل به این خودرو شده است. این شرکت در نظر داشت که گروه انتخاب شده از خریداران P1 GTR که شامل ایالات متحده ، ژاپن ، انگلستان و امارات متحده عربی بودند را حفظ نماید. این ماشین نقاط مشترک زیادی با P1 GTR و ماشین افسانه ای جاده ها یعنی مک لارن F1 دارد. به عنوان مثال: آبکاری طلا اطراف خلیج موتور 3.8 لیتری دوقلو توربو v-8. این اتومبیل دقیق تر از P1 GTR است. نه تنها وزن آن 132 پوند (60 کیلوگرم) کمتر از P1 GTR است بلکه بال عقب آن اصلاح شده و شکاف جلوی بزرگ تر آن با شیرجه زدن در هوا به تولید 40% نیروی بیشتر به این ماشین در مقایسه با P1 GTR کمک می کند. هیبت آیرودینامیک این خودرو شاهد تولید 1000 اسب بخار نیرو باشد. تا الان, تنها پنج عدد از این خودرو ساخته شده است، که همه آنها به فروش رسیده است.

 

خودروی شماره نه LAMBORGHINI VENENO ROADSTER با قیمت 4.5 میلیون دلار

برای جشن تولد 50 سالگی این شرکت ساخته شده. Veneno در زبان اسپانیایی به معنی سم است و به معنای واقعی کلمه حق این واژه را ادا می کند زیرا طراحی منحصر به فرد این خودرو برای نگاه بینندگانش کشنده است. شرکت لامبورگینی در طراحی این خودرو به دنبال طراحی حالتی شبیه به یک ماشین فضایی بیگانه بود، که انصافا هم با سرعتی که دارد می تواند با یکی از آن ها رقابت کند. این خودرو دارای موتور 6.5 لیتری V12 و تک کلاچ ISR خودکار است که می تواند چرخش در 8,400 rpm به عملکرد 740 horsepowers و 507 پوند-فوت گشتاور داشته باشد که همه این ها باعث می شود این ماشین در 2.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. در ساخت این ماشین به شدت از Lp700-4 Aventador الهام گرفته شده است. VENENO از فیبر کربن ساخته شده است. بخش فنر شده در قسمت بالایی سیستم تعلیق، به صورت فشرده قرار می گیرد و وزن کل این وسیله نقلیه با جنس فیبر کربن فقط 3،285 پوند است، اگرچه این خودرو توسط یک سیستم چهار چرخ محرک کامل هدایت می شود. فقط 9 عدد از  این اتومبیل ساخته شده است. مشکل بزرگ این اتومبیل بالا رفتن نرخ فروش مجدد دیوانه وار آن است که یکی از این 9 عدد با قیمت 11 میلیون دلار فروخته شد! این گرانترین اتومبیل در جهان بوده است که در بدو معرفی به تولید رسیده است و فقط سه دستگاه در اولین اقدام در اختیار مشتریان قرار گرفته و یک درگیری چالش برانگیز و آتشین برای دستیابی به تعداد نسخه های باقیمانده وجود داشته است.

همچنین بخوانید: پانزده مدل از گران قیمت ترین اتومبیل های سوپرلوکس جهان تا سال ۲۰۲۱ (سری اول)

 

خودروی شماره هشت KOENIGSEGG CCXR TREVITA با قیمت 4.8 میلیون دلار

گرانترین ماشین تولید شده خیابانی_مجاز در دنیا است. این ماشین با الماس واقعی پوشانده شده است. بله درست متوجه شده اید. “Trevita” مخفف ترجمه «three whites» است. فیبرهای کربن به کار رفته در این خودرو در واقع با رزینی آغشته به گرد و غبار الماس، به نام بافت الماس اختصاصی Koenigsegg ، پوشانده شده اند. این فناوری الیاف را از رنگ مشکی سنتی به سفید براق یا سفید نقره ای تبدیل کرده و بدنه این خودرو را به دلیل طراحی و شکل منحصر به فردی که دارد در سراسر جهان مشهور کرده است. این تمام ماجرا نیست. در زیر این پوشش، یک موتور 4.8 لیتری V8 سوپرشارژ وجود دارد که دارای خروجی کلی 1004 اسب بخار و 797 پوند فوت گشتاور است. این امر باعث می شود تا بتواند در رقابت سبقت در آزادراه کارآمد باشد. این خودرو با یک بال عقب دوگانه کربنی در نوع خود، سیستم اگزوز آیکونل، کیسه های هوا، ترمزهای سرامیکی کربنی مجهز به ABS، سیستم سرگرمی، خوشه ابزار کرونومتر و سیستم های نظارت بر لاستیک به همراه سیستم هیدرولیک ارائه می شود. در ابتدا فقط تصمیم به ساخت سه عدد از این اتومبیل گرفته شده بود، اما بعد تصمیم بر آن شد که به دو دستگاه کاهش یابد، زیرا تولید منظم فیبر کربن استفاده شده در آن بسیار سخت و زمان بر بود.

 

خودروی شماره هفت PAGANI HUAYRA IMOLA با قیمت 5.4 میلیون دلار

مشخصات فنی Huayra Imola که به نام پیست اتومبیلرانی معروف ایتالیا نامگذاری شده است، مدت هاست که درگیر راز و رمزهایی است. سازنده این خودرو به تازگی جزئیات فنی این ابرخودرو را منتشر کرده است. شرکت مرسدس ای ام جی، موتور 6.0 لیتری V12 توئین توربو را به طور خاص برای این پاگانی تولید کرد. این موتور 827 اسب بخار قدرت و 811 پوند فوت گشتاور پمپ می کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک، ایمولا را از هر خودروی دیگری در سری پاگانی هوایرا قدرتمندتر می سازد. برخی از ویژگی های چشمگیر این خودرو شامل پخش کننده بزرگ هفت بخشی، یک اهرم حرکت بزرگ، دامنه های جانبی بارزتر، باله به شکل کوسه و نورافکن های یکپارچه است. باله غول پیکر نصب شده در پشت ماشین باعث می شود تا ظاهر آن تهاجمی تر به نظر برسد. مهندسان برای کاهش وزن اضافی این ماشین، یک شکل منحصر به فرد ایجاد کردند. آنها طراحی بعد هندسی ماشین را اصلاح کردند تا نهایت تعلیق را به ماشین بدهند. آنها دامپرهای فعال را به همراه سیستم بالابر جلو نصب کردند تا خودرو تحت شتاب بیشتر و ترمز پایدارتر قرار بگیرد. Huayra Imola همچنین دارای یک بسته ترمز بهبود یافته Brembo و لاستیک های مخصوص Pirelli Trofeo R است. فقط پنج نمونه از پاگانی هوایرا ایمولا تولید شده است.

 

خودروی شماره شش BUGATTI DIVO با قیمت شش میلیون دلار

بوگاتی دیوو موفقیت بزرگ Chiron را دنبال کرد، با این حال این خودرو دارای مشخصات عجیب و غریب و بسیار منحصر به فردی است، تا آنجا که سازندگان آن به خود می بالند. بوگاتی دیوو چابک ترین و پویاترین خودرویی است که این شرکت تاکنون خلق کرده است. کشش اضافی تولید شده توسط عناصر آیرودینامیکی باعث کاهش حداکثر سرعت Divo به 236 مایل در ساعت (25 مایل در ساعت کمتر از Chiron’s) شده است. Divo با داشتن قدرت 1500 اسب بخار، شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت را در 2.4 ثانیه طی می کند. در حالی که Chiron روی حداکثر سرعت تمرکز دارد، Divo توانایی چابکی و رانندگی پیشرفته تری را ارائه می دهد. سیستم اگزوز طراحی شده جدید این خودرو دارای لوله های اگزوز چهارگانه و بال عقب جمع شونده می باشد. برای ایجاد نیروی رو به پایین بهبود یافته، دیوو به یک کانال NACA در سقف مجهز شده است که هوا را به قسمت عقب خودرو هدایت می کند. این خودرو همچنین از خنک کننده رادیاتور بهبود یافته برای ترمزها استفاده می کند که با دو دریچه، یکی نصب شده روی کاپوت و دیگری روی قوس های چرخ جلو پیش می رود. در داخل خودرو، فرمان با جیر مصنوعی نرم تزئین شده است. در فضای داخلی همچنین از روکش مبلمان آلکانتارا استفاده شده است. برای کم شدن وزن، کمدهای ذخیره سازی و کنسول مرکزی برداشته شده اند. و از تزئینات فیبر کربن در کل فضای داخلی استفاده شده است. آنچه Divo را از Chiron متمایز می کند، موتور چهارگانه توربوشارژ W16 است. اما گیربکس 7 سرعته دو کلاچه در آن از مدل قبلی حفظ شده است.

ادامه این مطلب را در سری سوم از این مقاله ارائه خواهیم کرد. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: beautifullife

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا