تاریخچه خودرو

زندگی‌نامه خودرو‌ساز مشهور نیکلاوس اوتو و موتور مدرن

یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در طراحی موتور، حاصل کار نیکلاوس اوتو می­باشد. وی در سال 1876 موتور گازی به نام”موتور چرخه اوتو”، که نخستین موتور احتراق داخلی (موتور درون سوز) چهار زمانه بود، را اختراع کرد.

نیکلاوس اوتو
نیکلاوس اوتو

تولد: 14 ژوئیه سال 1832، مرگ: 26 ژانویه سال 1891

سال‌­های اولیه­ زندگی اوتو

نیکلاوس اوتو به عنوان کوچکترین فرد در بین شش خواهر و برادر خود در هولزهاوزن آلمان متولد شد. وی پدرش را در سال 1832 از دست داده و مدرسه را در سال 1838 آغاز کرد. اوتو تا سال 1848 و پس از اینکه شش سال عملکرد خوبی را از خود نشان داد، به دبیرستانی در شهر لانگن­شوالباخ نقل مکان کرد. او علی‌رغم اینکه تحصیلات خود را کامل نکرد، همیشه بدلیل عملکرد خوبش مورد توجه قرار می­گرفت.

علاقه اصلی او در مدرسه، در زمینه علم و فن آوری بود، با این وجود پس از سه سال دوره­ای را در زمینه تجارت در یک شرکت کوچک به اتمام رسانید. اوتو پس از اتمام کارآموزی به فرانکفورت رفته و در آنجا برای فیلیپ جاکوب لیندمیر به عنوان یک فروشنده چای، قهوه و شکر، مشغول به کار شد. او خیلی زود علاقه خود را به تکنولوژی­های روز نشان داده و آزمایش بر روی ساخت موتورهای چهار زمانه (با الهام از موتور بنزینی احتراق داخلی دوزمانه لونوار) ، را آغاز کرد.

نیکلاوس اوتو
نیکلاوس اوتو

در اواخر پاییز سال 1860، اوتو و برادرش از یک موتور بنزینی جدید که جین جوزف اتیِن لونوار در پاریس ساخته بود الهام گرفتند. این دو برادر یک نسخه از موتور لونوار را ساختند و در ژانویه سال 1861 برای ثبت اختراع یک موتور سوخت مایع بر اساس موتور لونوار (گاز) نام نویسی کردند اما رد شد. موتور تنها چند دقیقه کار کرده و سپس متوقف می­شد.

برادر اوتو تسلیم شده و این باعث شد که اوتو در جستجوی فردی دیگر برای همکاری بر بیاید.

اوتو پس از دیدار با یوجین لانگن که تکنسین و صاحب یک کارخانه شکر بود، کار خود را ترک کرد و در سال 1864، اولین شرکت تولیدکننده موتور در جهان، یعنی شرکت N.A. Otto & Cie ( که اکنون با نام DEUTZ AG، Köln فعالیت می­کند) را راه اندازی کرد. در سال 1867، این گروه برای موتور بنزینی خود که یک سال پیش آن را تولید کرده بودند، در نمایشگاه جهانی پاریس مدال طلا را دریافت کردند.

موتور چهار‌زمانه

نیکلاوس اوتو
نیکلاوس اوتو

در ماه مه سال 1876، نیکلاوس اوتو نخستین موتور احتراق داخلی چهار زمانه پیستونی را ساخت. او همچنان به توسعه موتور چهار زمانه خود پس از 1876 ادامه داده و کار خود را پس از اختراع اولین سیستم احتراق مغناطیسی برای احتراق کم ولتاژ در سال 1884 به پایان رساند. حق ثبت اختراع اوتو در سال 1886 به نفع اختراع آلفونس روچاس برای موتور چهار زماه وی، لغو گردید.

با این حال در حالی که هنوز طرح روچاس به تولید نرسیده بود، اوتو این موتور را ساخت. در 23 اکتبر سال 1877، حق ثبت اختراع دیگری برای موتور بنزینی به نیکلاوس اوتو، و فرانسیس و ویلیام کراسلی اعطا شد.

در کل، موتورهای زیر از ساخته‌های اوتو می‌­باشند:

نیکلاوس اوتو
نیکلاوس اوتو
  • 1861 یک نسخه از موتور اتمسفری لونوار.
  • 1862 یک موتور شارژ فشرده چهار چرخه­ای (قبل از ثبت اختراع روچاس) که از آنجایی که بلافاصله از بین رفت، شکست خورد.
  • 1864 اولین موتور اتمسفری.
  • 1876 موتور چهار زمانه که به عنوان موتور چرخه “اوتو” شناخته می­شود. اصطلاح چرخه اوتو به تمام موتورهای چهار زمانه شارژ اطلاق می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا