
اولین خودرو توسط یک فرانسوی انجام گرفته بود، اما توسعه و بهبود آن یک تلاش جهانی است.اولین وسایل نقلیهای جادهای که با موتور کار میکردند حرکتشان توسط موتورهای بخار انجام میگرفت. مطابق این تعریف نیکولاس جوزف از فرانسه اولین خودرو را در سال 1769 ساخته بود .

این خودرو از جانب باشگاه سلطنتی اتومبیل انگلستان و باشگاه اتومبیل فرانسه به عنوان نخستین خودرو شناخته شده است. حال چرا بسیاری از کتاب های تاریخ میگویند که اتومبیل توسط گوتلیب دایملر یا کارل بنز اختراع شده است؟ دلیل این موضوع آن است که هر دوی دایملر و بنز موتورهای بسیار موفق و کاربردی بنزینی را اختراع کرده که در عصر خودروهای مدرن از آن استفاده کردند.
دایملر و بنز خودروهایی را اختراع کردند که شبیه خودروهای امروزه بودند. با این حال، غیرمنصفانه است که بگوییم هر یک از این دو فرد مخترع “خودرو” است.
تاریخچه موتورهای احتراق داخلی – قلب اتومبیل ها

یک موتور احتراق داخلی موتوری است که از سوختن مواد منفجره سوخت استفاده می کند تا یک پیستون را درون یک سیلندر فشار دهد – حرکت پیستون باعث حرکت یک میل لنگ شده که آن نیز چرخ های خودرو را از طریق زنجیر یا شفت میچرخاند. معمولاً برای موتورهای احتراق داخلی از انواع مختلفی سوخت استفاده میگردد که از آن جمله میتوان به بنزین، دیزل و نفت سفید اشاره کرد.
شرح مختصری از تاریخ موتورهای احتراق داخلی شامل نکات زیر است:
- 1680 – فیزیکدان هلندی، کریستین هویگنس یک موتور احتراق داخلی را طراحی کرد (وی این موتور را هرگز نساخت)؛ موتور وی با که باروت کار میکرد.
- 1807 – فرانکوئیس ایزاک ریواز از سوئیس یک موتور احتراق داخلی را اختراع کرد که از مخلوطی از هیدروژن و اکسیژن برای سوخت استفاده میکرد. ریواز خودرویی را برای موتور خود طراحی کرد. این، اولین خودروی با موتور احتراق داخلی محسوب میشد؛ طراحی این خودرو بسیار ناموفق بود.
- 1824 – مهندس انگلیسی، ساموئل براون یک موتور بخار قدیمی Newcomen را برای سوختن بنزین اتخاذ کرده و از آن برای به حرکت در آوردن کوتاه مدت یک خودرو در لندن استفاده کرد.
- 1858 – مهندس بلژیکی به نام ژان ژوزف اتیان لنوور یک موتور احتراق داخلی با سوخت زغال سنگ را طراحی کرده و در سال1860 آن را تولید کرد. در سال 1863، لنوور یک موتور پیشرفته (با استفاده از نفت و یک کاربراتور اولیه) را به یک واگن سه چرخ متصل کرد که به کمک آن توانست یک سفر جاده ای با فاصله پنجاه مایل را طی کند.
- 1862 – آلفونس بو دی روچاس، یک مهندس عمران فرانسوی، یک موتور چهار زمانه را اختراع کرد.
- 1864 – مهندس اتریشی، سیگفرید مارکوس یک موتور یک سیلندر با یک کاربراتور خام را ساخته و آن را برای یک رانندگی 500 فوتی در مسیری پر سنگلاخ بر روی یک گاری نصب کرد. چند سال بعد، مارکوس یک وسیله نقلیه طراحی کرد که با سرعت 10 مایل در ساعت حرکت می کرد. برخی از مورخین از این خودرو به عنوان پیشگامی در عرصه خودروی مدرن و اولین خودروی بنزینی در دنیا یاد کرده اند (با این حال یادداشت های زیر مطالبی متضاد با این گفته را نشان میدهد).
- 1873 – يك مهندس آمريكايي به نام جرج برايتون، يك موتور نفتی دو زمانه را تولید کرد که از دو سیاندر پمپاژ خارجی استفاده میکرد. این موتور اگرچه که در عمل نا موفق بود اما به عنوان اولین موتور ایمن و کاربردی روغنی شناخته میشود.
- 1866 – مهندسان آلمانی یوجین لانگن و نیکلاوس اوگوست اوتو یک موتور بنزینی کارآمد تر را اختراع کردند.
- 1876 – نیکولاس اوگوست اوتو موتور چهار زمانه موفق به نام “چرخه اتو” را اختراع کرد.
- 1876 – نخستین موتور دو زمانه موفق توسط دوگالد کلرک اختراع شد.
- 1883 – مهندس فرانسوی به نام ادوارد دلمار یک موتور چهار زمانه تک سیلندر را ساخت. گرچه که کاملا مشخص نیست که آیا او واقعاً یک اتومبیل ساخته است، اما با این حال طرح های دلمار برای آن زمان بسیار پیشرفته بود؛ پیشرفته تر از کارهای بنز و دایملر، حداقل روی کاغذ.
- 1885 – گوتلیب دایملر آنچه که اغلب به عنوان نمونه اولیه موتور بنزینی شناخته میشود – با سیلندر عمودی و با بنزین تزریق شده از طریق یک کاربراتور – را در سال 1887 اختراع کرد. دایملر در ابتدا یک وسیله دو چرخه به نام “Reitwagen” (سوارکاری) را بوسیله این موتور ساخته و یک سال بعد اولین خودروی چهار چرخ جهان را تولید کرد.
- 1886 – در 29 ژانویه، کارل بنز خودرویی با سوخت بنزین را تولید کرد.
- 1889 – دایملر موتور پیشرفته چهار زمانهای با دریچه های قارچی شکل و دو سیلندر ساخت.
- 1890 – ویلهلم مایباخ اولین موتور چهار سیلندر و چهار زمانه را ساخت.
طراحی موتور و طراحی خودرو، همواره فعالیت های یکپارچهای بودهاند. تقریبا تمام طراحان موتور که در بالا ذکر شد اتومبیل هایی را نیز طراحی کرده و چندین نفر از آنها به تولید کنندگان بزرگ خودرو تبدیل شدند. همه این مخترعان و مخترعان دیگر، پیشرفتهای قابل توجهی را در توسعه وسایل نقلیه احتراق داخلی به انجام رسانیدند.
اهمیت نیکلاوس اوتو در صنعت خودروسازی

یکی از مهم ترین نقاط تحول در طراحی موتور حاصل کار نیکلاوس اوگوست اوتو است که در سال 1876 یک موتور بنزینی را اختراع کرد. اوتو نخستین موتور احتراق داخلی چهار زمانه را به نام ” موتور چرخه اوتو” ساخته و به محض اینکه ساخت موتور به اتمام رسید، آن را بر روی یک وسیله نقلیه نصب کرد.
اختراعات اوتو به لحاظ تاریخی بسیار قابل توجه است؛ این موتور چهار زمانه اوتو بود که به طور کلی برای تمام خودروهای با سوخت مایع مورد استفاده قرار گرفت.
کارل بنز
در سال 1885 یک مهندس مکانیک آلمانی به نام کارل بنز اولین خودروی کاربردی جهان که توسط یک موتور احتراق داخلی کار میکرد، را طراحی و تولید کرد. بنز یک سال بعد و در تاریخ 29 ژانویه 1886 برای اولین بار اختراعی (با شماره ثبت 37435) را برای یک ماشین با سوخت بنزین، ثبت کرد.
نام این خودروی سه چرخ “موتورواگن” یا “اتومبیل اختراع بنز” بود. بنز اولین ماشین چهار چرخ خود را در سال 1891 ساخت. او شرکت و کارخانه بنز را افتتاح کرده و تا سال 1900 بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان شد. بنز اولین مخترعی بود که یک موتور احتراق داخلی را با یک بدنه اتومبیل ترکیب کرده و هر دو را با هم طراحی کرد.
عالی بود ممنون از سایت خودتون