موتور کراس

بررسی مختصر Endro R 690cc از کمپانی KTM کشور اتریش

کمپانی KTM اتریش یکی از بهترین موتورسیکلت های دنیا در کلاس اندرو را برای سال 2019 برای خرید عموم به بازار عرضه کرده است که با حجم 690 سی سی و تک سیلندر برای مشتریان این کمپانی پرآوازه قابل سفارش است.

Endro R با شاسی باز طراحی شده و تجهیزات الکترونیکی جدید و آپشن های جذاب آماده رقابت با پرفروش های این  بازار همچون هوندا CRF و یاماها تنر است.

آپشن های جدید Endro R 690cc

Endro R 690cc
Endro R 690cc

KTM  دو حالت رانندگی برای مدل جدید Enduro R در اختیار راکب قرار داده است. حالت اول حالت مود خیابانی است که باعث پاسخگویی سریع دریچه گاز می‌شود، درحالی‌که  سیستم کنترل کشش مطمئن خواهد شد هرز گردی چرخ عقب و تک‌چرخ زدن به کمترین حد خود برسد.

سیستم کنترل کشش قابل تنظیم، تمام تلاش خود را برای باقی ماندن لاستیک‌ها روی جاده انجام می‌دهد. این سیستم قابلیت غیرفعال کردن به‌طور کامل را دارا می‌باشد.

Endro R 690cc
Endro R 690cc

حالت رانندگی دوم، حالت استفاده از حداکثر توان پیشرانه و مختص آفرود است. در این حالت کنترل دریچه گاز نرم‌تر می‌شود، درحالی‌که سیستم کنترل کشش، به چرخ‌ها اجازه هرز گردی و بلند شدن از سطح زمین را نیز می‌دهد، حسگر تشخیص زاویه جدید، اطلاعات خود را به سیستم ABS  می‌فرستد تا این سیستم در هنگام پیچیدن نیز قابلیت خود را حفظ کند. فعالیت سیستم ABS  در هنگام خم شدن، تنها در حالت خیابانی فعال است، بااین‌حال سیستم ABS در حالت آفرود تنها روی چرخ جلو فعال باقی می‌ماند.

همچنین باید خاطرنشان کرد غیرفعال کردن کامل سیستم ABS توسط راکب قابل انجام است.

توانایی های فنی این موتورسیکلت

Endro R 690cc
Endro R 690cc

اگزوز از جنس استیل و پولیش خورده برای برخورد سنگ های ریز جاده های خارج شهر مهیا شده است. شاسی لوله‌ای شکل کرومی بازطراحی شده است تا ضربات جاده‌ای را تا جای ممکن جذب کنند. همچنین کمک فنرها نیز برای بهبود کنترل شاسی دوباره طراحی شده‌اند تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

سیستم تعویض دنده سریع کی تی ام موسوم به شیفتر پلاس اجازه تعویض دنده را بدون گرفتن کلاچ به راکب می دهد که همه اینها به مدد کلاچ لغزشی و سیستم جدید سیم کلاچ این کمپانی اتریشی هست. تایرهای سیم پره دار ۲۱ اینچی جلو و  ۱۸ اینچی عقب هردو به‌وسیله لاستیک‌های Mitas  E07 پوشانده شده‌اند.

لازم به ذکر است این تایر  هم‌روی آسفالت و هم در جاده‌های خاکی کارایی خود را حفظ می‌کند و صدای زیاد تایرهای آفرودی را بر روی آسفالت ایجاد نمی کند. سیستم ترمز این موتور سیکلت ساخت کمپانی برمبو است و از دیسک های 300 میلی متری در جلو و 240 میلی متری در عقب سود می برد.

تجربه رانندگی با این موتورسیکلت آفرودی

Endro R 690cc
Endro R 690cc

یقینا موتورسیکلتی که پیشرانه اش 690 سی سی حجم دارد و بیش از 74 اسب بخار نیرو تولید می کند، در مسیرهای خارج از شهری کاملا سرکش و عصبانی است. شتاب اولیه این موتورسیکلت مثال زدنی و فوق العاده است می توان گفت در دنیا نظیر ندارد.

تک سیلندر این موتورسیکلت می تواند تا 73.5 نیوتن متر گشتاور خروجی تولید که در مسیرهای رملی یا شن عملکردی فوق العاده از خود به نمایش می گذارد. در مسیرهای مستقیمی می تواند حداکثر سرعت endro R را به 140 کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که هیچ گونه لرزش یا از دست رفتن تعادل در این موتورسیکلت دیده نمی شود که این امر مدیون شاسی جدید و پیچشی این موتورسیکلت خارق العاده است.

پیشرانه این موتورسیکلت که قیمتی بالغ بر 12 هزار دلار دارد با رادیاتور غول پیکری خنک می شود که به راکب اجازه می دهد تا مدت زمان زیادی از حداکثر توان تولیدی پیشرانه بدون هیچ کم و کاستی استفاده لازم را ببرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا