کروزر

هارلی دیویدسون VRSC را بشناسید؛ یک موتورسیکلت جذاب و قدرتمند!

هارلی دیویدسون VRSC در سال 2001 در کلاس ماسل بایک و یا کروزر از سوی کمپانی هارلی معرفی شد. این کلاس تنها در این کمپانی آمریکایی و بنا به علاقه مندی خود مردمان این کشور طراحی شده و حتی ایندین سایکل که از رقبای این کمپانی در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، در این کلاس هیچ محصولی ندارد!

 سری VRSC که در دسته ماسل بایک‌ها قرار دارد، شباهت کمتری به دیگر محصولات کمپانی هارلی دیویدسون داشته و برای رقابت با کروزرهای ژاپنی همچون گلدوینگ تولید می‌شود. در توسعه و طراحی انجین V-Rod با کمپانی پورشه همکاری صورت گرفته و برای اولین بار از یک میل سوپاپ و سیستم رادیاتور در آن استفاده شده است. سری V-ROD هارلی دیویدسون با مشخصه‌هایی مانند موتور با زاویه 60 درجه و رادیاتور متمایز آن به راحتی شناخته می‌شود. از فریم شاسی سری V-Rod برای مسابقاتی همچون درگ  استفاده می‌شود.

در سال 2008، کمپانی هارلی دیویدسون سیستم ترمز ضد قفل و یا ABS را به طور استاندارد‌ روی ماسل بایک‌های تولید خود نصب کرد. همچنین در این سال هارلی دیدویدسون حجم انجین‌های سری V-Rod را از 1130 سی‌سی، به 1250 س‌سی افزایش داد که تا پیش از آن تنها در سری Screamin Eagle وجود داشت.

علاوه بر آن، کلاچ پایی به این دسته از ماسل بایک‌های هارلی افزوده شد. هارلی دیویدسون VRSC دارای سری‌ها و کلاس‌های مختلفی است که اگر در ابتدای هر مدل VR باشد، به معنای این است که انجین ماسل بایک توسعه یافته و دگرگون شده با همکاری پورشه و اصلاحات دیگر است. برای شناخت بهتر مدل‌های این کمپانی بد نیست بدانید اگر در ابتدای نام موتور حروف SC باشد، به معنای نسخه ویژه تردد در خیابان است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا