کروزر

معرفی موتورسیکلت هایابوسا GSX1300R

هایابوسا برای سوزوکی به میدان آمد تا به افسانه‌های علاقه‌مندان به موتورسیکلت واقعیت بخشد. این موتورسیکلت برای اولین بار در سال 1999 وارد بازار شد و با سقف سرعتی نزدیک به 300 کیلومتر توانست خود را با نامی چون شاهین شرقی و یا سلطان در قلب هواداران سوزوکی و حتی سایر برندها جا کند. هایابوسا GSX1300R که ساخت شرکت سوزوکی بوده، سال‌ها به‌عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت ساخت سوزوکی شناخته می‌شد و در کلاس خود، از برترین‌های دنیاست.

مشخصات هایابوسا GSX1300R

در مورد تعداد این موتورسیکلت کرورز در کشورمان باید گفت سه دستگاه هایابوسا GSX1300R وجود دارد که دو عدد از آن‌ها به رنگ زرد بوده و لیمیتد ادیشن هستند و نسبت به نسخه‌های معمولی خاص‌تر محسوب می‌شوند. این موتورسیکلت 15 هزار دلاری که در کشورمان بر چسب قیمتی یک میلیارد تومانی را به خود می بیند، از پیشرانه‌ای چهارسیلندر به حجم دقیق 1340 سی‌سی برخوردار است. قدرتی که این شاهین را قادر می‌سازد تا ظرف کمتر از 7 ثانیه از مرز 200 کیلومتر بر ساعت عبور کرده و همچنین صفر تا یک صد کیلومتر را در 3 ثانیه پر کند.

گفتنی است؛ این شاهین شرقی به راحتی می‌تواند از سرعت 300 کیلومتر عبور کرده و حتی تا 310 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. سرعتی که برای سایر موتورسیکلت‌های ریس داخل کشور به علت محدود بودن روی سرعت 299 کیلومتر، کاملا دست نیافتنی است.

قابلیت‌های فنی و لذت رانندگی

در مورد لذت سواری این موتورسیکلت باید گفت که نمی‌توان از آن انتظار عملکرد موتورسیکلت‌های سوپربایک و یا ریس را داشت و حتی در سر پیچ‌ها نیز نمی‌توان مانند مسابقات موتو جی پی موتورسیکلت را بسیار خم کرد، اما قدرت شتاب‌گیری و حفظ تعادل آن در مسیر مستقیم به حدی است که به راحتی می‌تواند سایر موتورهای کلاس ریس را پشت سر گذاشته و حتی در مسابقات درگ موتورسیکلت و خودرو نیز به پیروزی برسد، امری که بارها در پیست آزادی و مسابقات آزاد درگ شاهد آن بودیم.

حقیقتا این موتورسیکلت، سواری بسیار نرمی داشته و حتی صدای آن نیز در دورهای آرام به سختی به گوش می‌رسد، اما می‌توان به عنوان یکی از موتورسیکلت‌های فراتر از 1000 سی‌سی در بازار ایران لقب سلطان را به آن اعطا کرد. ترمزهای برمبو مونوبولیک دوبل آن در جلو با دیسک‌های 310 میلی‌متری و تک دیسک عقب بسیار خوب عمل کرده و حتی می‌تواند در صورت مهارت راکب، تنها با ترمزهای جلو، عقب این موتورسیکلت عظیم را به هوا بلند کرد.

 گفتنی است؛ شاهکار سوزوکی برای ترک دوم نیز حساب باز نکرده و شما باید با باز کردن قسمت انتهایی آن تنها زین کوچکی را برای نفر دوم مهیا کنید. هر چقدر که سواری با این غول ژاپنی لذت بخش باشد، ترک نشستن آن عذاب آور بوده و حتی در سرعت‌های بالا ترس زیادی را هم به نفر عقبی منتقل می‌کند.

لازم به ذکر است؛ موتورسیکلت‌های هایابوسای موجود در کشور کاملا از مجاری قانونی وارد شده و دارای سند و برگه سبز هستند که همین امر موجب شده تا قیمت آن‌ها به صورت کارشناسی تعیین نشود و حالا در این آشفته بازار قیمت خودرو و موتورسیکلت، تنها موتورسیکلت میلیاردی بازار قلمداد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا