نیکد

تجربه رانندگی و بررسی موتورسیکلت آپاچی 180 RTR پس از 26 هزار کیلومتر

در این مطلب به سراغ موتورسیکلت محبوب این روزهای بازار موتورهای نیکد در داخل کشور رفته ایم. موتورسیکلتی که بیش از 26 هزار کیلومتر طی 4 سال کارکرده است و حالا می توان نقاط ضعف و یا قوت آن را بهتر برای آنها که قصد خرید این موتورسیکلت هندی را دارند بازگو کرد. هدف ما از تست و بررسی نسل دوم آپاچی 180 RTR مجهز به ABS ضمن نمایان کردن توانایی های این ققنوس هندی طی 26 هزار کیلومتر، بررسی دقیق جز به جز قطعات مصرفی و همچنین استهلاک موتورسیکلت در طی این مدت است.

کیفیت نامناسب برچسب ها

آپاچی 180 RTR
آپاچی 180 RTR

شمایل ظاهری آپاچی 180 RTR

 با ورود محصولات TVS  و همچنین باجاج کشور هند به ایران این موتورسیکلت از لحاظ ظاهری توانست انقلاب بزرگی در بازار کشور ایجاد کند چرا که تا پیش از ورود موتورهای نیکد به طور فراگیر موتورسیکلت های بازار کشور به دو دسته 125 سی سی CDI  یا CG و موتورهای وارداتی سنگین تقسیم می شدند. اما با ورود موتورهای نیکد و در راس آنها مدل های مختلف آپاچی این بازار جان دوباره ای گرفت.

در مورد ظاهر جذاب و گیرای این موتورسیکلت که حتی هنوز بعد از چند سال تغییر محسوسی هم تجربه نکرده هیچ خرده ای نمی توان گرفت خصوصا کله چراغ تیز و بدنه ای مملو از خطوط تهاجمی جای هیچ انتقادی را از این ققنوس زیبا باقی نمی گذارد. خصوصا که در این بازار آشفته که قیمت ها روز به روز در حال افزایش است و با قیمتی در حدود 6 میلیون تومان از لحاظ ظاهری حداقل می تواند بهترین انتخاب باشد.

کمک فنر عقب

آپاچی 180 RTR
آپاچی 180 RTR

موتورسیکلت انتخابی ما با این که بیش از 3 سال از عمر آن می گذرد همچنان از قطعات بدنه اصلی بهره می برد. در مورد ظاهر این موتورسیکلت باید گفت برچسب های آپاچی و RTR در دو سمت باک کمی دچار نقص شده اند و زین موتورسیکلت آسیب جدی ندیده است به جز رنگ آنکه که کمی براقی خود را از دست داده است. البته بر روی فلاپ زیر پیشرانه اثراتی از خراش نیز دیده می شود که ناشی از عبور این موتورسیکلت از موانع بلند است.

رنگ دور رینگ ها نیز کمی ریخته است اما در کل همچنان سالم هستند که فارغ از کیفیت قابل قبول این نماینده آپاچی، سلیقه مالک در نگهداری این موتورسیکلت هم در این مورد بسیار دخیل است. کنسول و نمایشگرها نیز با تلفیقی از تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال همچنان بدون عیب کار می کنند ضمن آنکه ظاهر اسپرت و طرح فیبرکربن آن نیز جالب به نظر می رسد.

مشخصات فنی آپاچی 180 RTR

آپاچی 180 RTR
آپاچی 180 RTR

در مورد سیستم تعلیق این موتورسیکلت باید گفت کمک های گازی عقب با اینکه عملکرد تقریبا مناسبی داشتند اما به نظر باید به زودی با نمونه جدید خود تعویض شوند ضمن که باید گفت کمک های تلسکوپی جلو هنوز دچار مشکل خاصی نشده اند. لاستیک ها هم هنوز همان تایرهای فابریک هستند و تایر عقب نیز حدود 60 درصد آج داشت که تایر جلو در وضعیت بهتری قرار داشت. زنجیر چرخ نیز مرتب روغن کاری شده و صدای نرم و روانی دارد.

همچنین ترمزها نیز عملکرد مناسبی دارند و سیستم ABS ترمز جلو  هنوز دچار مشکل خاصی نشده اند و لنت های آنها همچنان نمونه فابریک هستند. اما در مورد پیشرانه نیز باید گفت قلب تپنده آپاچی 180 دارای پیشرانه ای با حجم دقیق 177.4 سی سی با توان 17 اسب بخار و گشتاور 15.5 نیوتن متر به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور ساده پیستونی و سیستم استارت الکتریکی – هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.2 لیتر در هر یکصد کیلومتر می باشد.

روغن پیشرانه نیز به صورت مرتب و پس از طی هر 5000 هزار کیلومتر تعویض شده است و تا کنون پس از سه سال و طی مسافت بیش از 26 هزار کیلومتر هیچ گونه مشکلی نداشته است. در پایان باید خاطرنشان کرد در صورت داشتن بودجه کافی برای خرید این موتورسیکلت نیکد چه به صورت کارکرده و چه صفر کیلومتر پیشنهاد بسیار ایده آلی برای رانندگی درون شهری است.

آپاچی 180 RTR- ABS مدل 1394
نوع‏موتور چهار زمانه
حجم‏موتور(cc) 177.4
تعداد سیلندر/سوپاپ 1/2
حداکثر قدرت(hp)@دور‏در‏دقیقه 17.3
حداکثر گشتاور (Nm)@دور‏در‏دقیقه 15.5
گیربکس 5 سرعته
محور متحرک عقب
وزن خالص (Kg) 138
شتاب 0-100 (s) 12
ظرفیت مخزن سوخت(L) 16
مصرف سوخت ترکیبی (L/100km) 3.2
حداکثر سرعت (Km/h) 130
طول×عرض×ارتفاع (mm) 2085 ×730×1105
فاصله بین دو محور (mm) 1326
قیمت نمونه تست شده (میلیون‏تومان) 10
قیمت نمونه صفر کیلومتر  (میلیون تومان) 20

 

 

امتیاز مجموع: 0]
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن