موتورسیکلت خیابانی

سوزوکی GSX-750S، یک سامورایی جذاب

کمپانی مشهور سوزوکی ژاپن برای ماندن در کورس رقابت با موتورسیکلت ‌سازان نامدار کشورش و همچنین اروپایی‌های خوشنام، مجبور شده تمامی ساخته‌های خود را با جدیدترین معیارهای آلایندگی زیست‌محیطی به‌روز کند و دامنه این به‌روزرسانی‌ها به GSX-S570 نیز رسیده است.

برای مدل سال جدید میلادی، شاسی موتور برگرفته از GSX-R750 افسانه‌ای سال 2005 به نازل‌های انژکتور با 10 دریچه مجهز شده که موجبات ریزسازی بهینه‌تر مخلوط سوخت پیش از احتراق را فراهم می‌کند. سیستم کاتالیک کانورتری مشابه آنچه که GSX-S1000 دارد، در مجموعه سیستم اگزوز به‌کار رفته که نه تنها GSX-S750 را با استاندارد یورو 4 تطبیق می‌دهد، بلکه سبک‌تر از مدل قبل نیز است.

مهندسین سوزوکی همچنین دریچه‌های ورودی هوای جدیدی برای موتور طراحی کرده‌اند که در کنار جریان دادن بهینه‌تر هوا از سه ورودی، بخشی از طنین موتور را نیز به سمت موتورسوار هدایت می‌کند که مخصوصا در هنگام شتاب‌گیری، القاکننده هیجان بیشتری است. در نتیجه این تغییرات زیاد، قدرت پیشرانه 4 سیلندر خطی 749 سی‌‌سی سوزوکی به 113 اسب‌بخار افزایش یافته است.

از آنجایی که شتاب‌گیری همیشه از اصلی‌ترین اولویت‌ها برای موتورهای نیکد و خیابانی بوده است، در GSX-S750 جدید نسبت دنده‌های محور عقب برای عکس العمل سریع‌تر در چرخ عقب، کوتاه‌تر شده‌اند. سیستم کنترل هرزگردی 3 حالته، سیستم استارت دکمه‌ای سوزوکی، همیار کنترل عملکرد موتور در دورهای پایین نیز در تقویت حس سواری با GSX-S750 جدید، بی‌تاثیر نیستند. چرخ‌های 17 اینچی 10 پره‌ای را که با تایرهای بریجستون همراه شده‌اند و سیستم ترمز که شامل دیسک ترمزهای 310 میلی‌متری با کالیپرهای 4 پیستون به همراه سیستم ABS عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش می‌گذارند را به موارد بالا اضافه کنید. گفتنی است؛ رنگ مشکی مات این سوزوکی از مدل‌های دیگر گران قیمت‌تر است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا