موتورسیکلتموتورسیکلت خیابانی
موضوعات داغ

بررسی برترین موتورسیکلت‌ های 150 سی‌سی بازار ایران

بهترین موتورسیکلت های ایران در بازار کدامند؟

در این مطلب چهار موتورسیکلت‌ شهری نامدار و بهترین موتورسیکلت های ایران را برای مقایسه کنار هم قرار دادیم تا به نقاط قوت و ضعف آن‌ها اشاره کنیم.بازاری که به نظر می‌رسد، نفس‌های آخرش را کشیده و باید منتظر تغییر و تحول جدیدی باشد. لازم به ذکر است موتورسیکلت‌ های انتخابی ما در یک استایل مشخص شهری هستند و هدف ما این است که با چالش‌هایی که پیش روی این گروه می‌گذاریم بتوانیم، شما را به بهترین هدف خود برای خرید موتورسیکلتی در این کلاس و حجم برسانیم، با ما همراه باشید.

نامی GL 150: قوی‌ترین عضو گروه

در نگاه اول این موتورسیکلت‌ بسیار شبیه به سوزوکی‌های قرمز قدمی AX 125 به نظر می‌رسد و حتی ظاهر کمی متفاوت آن نظر ما را جلب می‌کند. زین خوش فرم و پهن آن نیز نوید یک رانندگی لذت بخش را می‌دهد و جنس روکش آن نیز خوب به نظر می‌رسد.

کله چراغ نامی گرد است و صفحه کیلومتر و آمپر آن طرحی شبیه به کاوازاکی GTO دارد. این موتورسیکلت‌ به نحوی طراحی شده است که ما را یاد موتورسیکلت‌ های قدیمی می‌اندازد و به قولی بوی خاطرات قدیمی را زنده می کند.

بهترین موتورسیکلت های ایران
موتورسیکلت نامی

این موتورسیکلت‌ سواری لذت بخش خود را مرهون پیشرانه آن است که می‌تواند 11.4 اسب بخار نیرو و 9.6 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مجهز به استارتر الکتریکی است و حداکثر سرعت آن 95 کیلومتر عنوان شده است. مزیت آن نسبت به رقبا داشتن ترمز دیسکی بسیار قوی در جلو و وزن 110 کیلوگرمی آن است. ضمناً باید گفت مصرف سوخت آن نیز در هر یکصد کیلومتر کمتر از 3 لیتر است. در این مقایسه نامی گرچه با برچسب قیمتی 8 میلیون تومان از سایر مدعی‌ها گران‌تر است؛ اما کیفیت ساخت آن و توان بیشتر پیشرانه باعث می‌شود تا ما مقام نخست را به این موتورسیکلت زیبا اعطا کنیم.

کبیر KML 150: بهترین در برابر رقم پرداختی

نماینده کبیر سیکلت هم در کلاس 150 سی‌سی بسیار شبیه به نامی و البته مدل قدیمی سوزوکی AX دارد. کبیر با اینکه بسیار شبیه به نامی است اما سواری آن کمی خشک‌تر بوده و در دست اندازها این مسئله کاملاً نمود پیدا می‌کند.

پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه آن که با هوا خنک می‌شود قادر است 11 اسب بخار قدرت و 10.8 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفتنی است این گشتاور را در دور موتور 8100 RPM در اختیار راکب خود می‌گذارد که صبر زیاد راننده را می‌طلبد.

بهترین موتورسیکلت های ایران
موتورسیکلت کبیر

سبک‌ترین موتورسیکلت گروه 101 کیلوگرم وزن داشته و ترمز جلوی آن هم دیسکی است. مصرف آن نیز 2.8 لیتر در هر یکصد کیلومتر است و با قیمت 2.8 میلیون در بازار معامله می‌شود. تنها دلیلی که ما نماینده کبیر را در جایگاه دوم قرار دادیم، کیفیت ساخت و مونتاژ کمتر آن نسبت به نامی بود، هم چنین با اینکه بر روی کاغذ گشتاور بیشتری دارد، اما در عمل از نامی دیرتر شتاب گرفته و نهایت سرعت آن نیز کمتر است، اما با توجه به قیمت کبیر می‌توان آن را یک گزینه خوب برای استفاده شهری انتخاب کرد.

ارشیا R150: میان رده از هر نظر

فرستاده کمپانی ایران دوچرخ به این رقابت نفس‌گیر ارشیا نام دارد. موتورسیکلتی که از صفر تا صد آن توسط مهندسین توانمند داخلی ساخته می‌شود و به نوعی افتخار ملی است.

موتوگازی و نگاهی کوتاه به دو موتورسیکلت آن

آشنایی با قوی‌ترین موتورسیکلت دنیا

این موتورسیکلت همانند سایر 125 سی سی‌های موجود در سراسر کشور ظاهری قدیمی و منسوخ داشته و جوان پسند نیست. اگر موتورسیکلت‌های 125 سی‌سی را رانده باشید و بخواهید این موتورسیکلت را خریداری کنید، جز کمی قدرت بیشتر چیز دیگری نصیبتان نخواهد شد.

بهترین موتورسیکلت های ایران
موتورسیکلت ارشیا

در مورد سواری و لذت رانندگی آن نیز باید گفت کمک‌های تلسکوپی ارشیا بهتر از کبیر عمل کرده و نرم‌تر هستند، اما ارزش پرداخت قیمتی بالغ بر 7.5 میلیون تومان را ندارد. پیشرانه آن 11 اسب بخار نیرو و 10 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

کیفیت ساخت آن دلچسب نیست ولی راضی کننده است و تنها می‌توان به کوله باری از تجربه که در پشت نام ایران دوچرخ است، دل خوش کرد. لازم به ذکر است مصرف سوخت آن نیز 3 لیتر بوده و هر دو ترمزهای آن کاسه‌ای هستند که در برابر ترمزهای دیسکی رقبا حرفی برای گفتن ندارد. اما با این وجود نهایت سرعت آن به یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و از این نظر بالاتر از سایر اعضای انتخابی ما در این رقابت است.

کویر CDI 150: شکست کویر

کویر موتورسیکلت در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و نامدارترین شرکت‌های تخصصی موتورسیکلت در کشورمان است و شاید در آینده‌ای نزدیک قصد داشته باشد تا در کلاس 150 سی‌سی، موتورسیکلت جدیدی را به بازار معرفی کند. کیفیت ساخت این موتورسیکلت راضی کننده است و ظاهری شبیه به دو موتورسیکلت دیگر گروه دارد؛ اما طرح اگزوز و جلوبندی آن کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

ارگونومی زین آن خوب طراحی شده است ولی راحتی نامی و کبیر را ندارد. کویر مجهز به استارتر نیست و با هندل روشن می‌شود که برای موتورسیکلتی که قیمتی نزدیک به 3 میلیون را یدک می‌کشد، کمی دلسرد کننده است.

ترمزهای آن نیز کاسه‌ای بوده و حتی مصرف سوخت آن اندکی بیشتر از 3 لیتر در یکصد کیلومتر است. قلب تپنده آن نیز توانایی تولید 10.5 اسب بخار قدرت و 10 نیوتن متر گشتاور را دارد.

بهترین موتورسیکلت های ایران
موتورسیکلت کویر

مشخصات فنی آن بی‌نظیر است و در عمل نیز کشش و شتاب خیلی خوبی را ارائه می‌دهد، اما نداشتن هیچ گونه آپشن های ابتدایی و البته قیمت 3 میلیون تومانی آن باعث شده تا این موتورسیکلت در رده آخر مقایسه برترین موتورسیکلت ها قرار بگیرد. البته اگر قصد خرید دارید باید آوازه کویر و خدمات پس از فروش آن را هم در نظر بگیرید که در کشور بی‌بدیل بوده و حتی شرایط اقساطی بسیار مناسبی هم برای خریدار در نظر می‌گیرد.

جمع‌بندی :

با توجه به امکانات و قیمتی که هر کدام از این موتورسیکلت‌ها دارند و ما به تفسیر آن را بیان کردیم، خریدار ایرانی باید با نیم نگاهی به جیب خود از برترین‌های این کلاس، موتورسیکلت اخراجی خود را انتخاب کند. رقابت بین اخراجی‌ها نفس‌گیر بود و موتورسیکلت‌ها با یکدیگر اختلاف کمی داشتند، اما همانطور که مشاهده کردید فاکتورهایی نظیر قیمت و آپشن برای ما خیلی اهمیت داشت که در نهایت نامی در جمع بهترین موتورسیکلت های ایران ، پیروز این رقابت نام گرفت.
امتیاز مجموع: 5]
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن