خودرو

حیوانات در طراحی لوگوی برندهای مختلف خودرویی چه نقشی دارند؟

لوگوی حیوانات خشمگین و اغلب درنده بخشی از باطن خودروهای بسیار لوکس و اسپرت را نشان می‌دهد. آن‌ها را با دیگر خودروها متمایز می‌سازد و از طرفی می‌تواند با انحصاری جلوه دادن برند خود، نقش بسزایی در انگشت شمار بودن خودروی شما داشته باشند.

حیوانات

مانند نشان مار زهرآگین در محصولات وایپر که علی‌رغم وجود لوگوی بسیار جذاب گاو خشمگین در برند دوج، این محصول منحصر به‌فرد این کمپانی را از سایر تولیدات آن متمایز می‌سازد. مار آن هم از نوع کبرا روی محصولات فورد و آن هم از نوع موستانگ نیز جلوه‌ای ویژه دارد که همیشه از قدرت و درندگی بیشتر خودرو حکایت می‌کند.

اسبی بر خواسته روی دو پا نیز در لوگوهای فراری و پورشه دیده می‌شوند که حاکی از چابکی بسیار و شتاب‌های ویران کننده محصولات این دو برند دارد. البته همانطور که گفتیم، در پورشه اشاره‌ای به اسب‌های اشتوتگارت دارد و در فراری اشاره‌ای به سمبل موفقیت و پیروزی در باستان است.

پلنگ درنده جگوار نیز در این رابطه بسیار مشهور است که حتی نام این برند نیز از روی این حیوان نشات گرفته شده است. گاوها نیز که نماد بی‌بدیل قدرت هستند در لوگوهایی همچون لامبورگینی و همچنین دوج دیده می‌شود. گفتنی است شیر به پا خواسته پژو را هم نمی‌توان در این رابطه نادیده گرفت که نمادی از قدرت و ابهت محصولات این کمپانی فرانسوی است.

نشان اسکانیا نیز از عقابی خشمگین و تاج بر سر نهاده بهره می‌برد که نشان از مظهر بالندگی و قدرت بسیار زیاد دارد. لوگوي کمپانی سيزتا نیز به طور آشكار گوياي مليت ايتاليايي كارخانه است. اين لوگو طرحي از يك سر گرگ به نشانه افسانه است. گفتنی است؛ در میان تیونینگ کاران معروف نیز کمپانی Abarth با نشانی برگرفته از عقرب بسیار خودنمایی می‌کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که حیوانات تاثیرات زیادی در صنعت خودرو دارند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا