عمران و راه سازی

معرفی یکی از بزرگترین کامیون های معدن در دنیا به نام Caterpillar 797B

یکی از تبلیغاتی که این کمپانی آمریکایی را موفق کرد و آن را از رقیب های همیشگی خود یعنی ترِکس و لیبهر جلو انداخت؛ این بود که با سفارش هر مشتری، این کمپانی تمامی قطعات را به نزدیک ترین محل خریدار حمل می کرد، و طی 7 تا 10 روز با اتکا به مهندسین خود اکسل ها و موتور و گیربکس آن را مونتاژ می کرد. سپس طی نهایتا  20 روز تمامی قطعات را مونتاژ و کابین راننده و بدنه را به هم جوش می دادند.

Caterpillar
Caterpillar

طراحی Caterpillar 797B

همین نقشه برای مدل 797B به روز رسانی شد و به حداقل زمان ممکن یعنی 15 روز تقلیل پیدا کرد. برای تبلیغات این سری، شرکت کاترپیلار تمامی قطعات پیشرانه 797B را گارانتی کرد به جز بدنه و قسمت باری، با این حال عمر مفید هر دستگاه کاترپیلار 25 سال تخمین زده می شد و قطعات بازمانده از آن دوباره قابل بازیافت و به کار گیری در سفارش مجدد مشتری بودند.

Caterpillar
Caterpillar

قیمت کاترپیلار

با استقبال مشتری های فراوان کاترپیلار در بهار سال 2002 با صرفه جویی بیشتر قیمت تمام شده هر دستگاه را به 4.7 میلیون دلار کاهش داد و کاترپیلار 797B را به بازار معرفی کرد.

Caterpillar 797B
Caterpillar 797B

کاترپیلار با همان ترکیب پیشرانه دو بلوک 12 سیلندری، این بار با کمی قدرت بیشتر (3370 اسب بخار) و افزایش حجم بار گیری تا 380 تن، بار دیگر توان خود را در ساخت گربه های غول آسایِ آهنی  به رُخ دیگران بکشد.

هم چنین با افزایش حداکثری سرعت از 64 به 68 کیلومتر در ساعت، غول به صرفه تری را برای کاهش هزینه ها و جذب مشتری روانه بازار کرد. ((چهار کیلومتر سرعت بیشتر شاید در روی کاغذ خیلی جذاب به نظر نرسد اما همین رقم برای ساعت ها کار شبانه روز و طی چند هزار کیلومتر راه آفرود صرفه جویی های بسیاری را در مصرف سوخت، استهلاک و.. برای مالک به همراه دارد)) .

Caterpillar
Caterpillar

797B این بار جای باک کوچک سری قبلی خود را به یک مخزن عظیم الجثه 6814 لیتری داد و با ظرفیتی دو برابر نسبت به مدل قبلی تنها نقطه ضعف کوچک خود را نیز بر طرف کرد. در سری جدید کمپانی میشلن وزن هر تایر را 70 کیوگرم سبک تر و به هر حلقه 5.3 تن رساند و با به کارگیری تکنولوژی های جدید از قیمت هر تایر 5000 هزار دلار کاست و با دوام بهتر در اختیار کاترپیلار گذاشت.

نقطه تمایز سری 797B با سایر رقبا هم چنان در انتقال قدرت به صورت مکانیکی و دیزلی است، در حالی که سایر کمپانی ها با مشکلات برقی سیستم های انتقال نیروی خود دست و پنجه نرم می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا