عمران و راه سازی

یکی از پرفروش‌ترین کامیونت‌های دنیا؛ یونیماگ مدل U5023 437

این خودرو که در اواخر سال 2012 ساخته و به همگان معرفی شد استانداردهای یورو 4 را به همراه دارد. پیشرانه 5.1 لیتری آن با چهار توربو شارژر عظیم و کد OM 934 LA قادر به تولید 231 اسب بخار و رقم باور نکردنی 902 نیوتن متر گشتاور خروجی است.

سیستم انتقال قدرت آن، 8 دنده برای حرکت به سمت جلو و 6 دنده برای عقب دارد و هم چنین می‌تواند یونیماگ را به نهایت سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با پسوند BlueEFFICIENCY  مانند سایر مرسدس های سدان نیز عرضه می‌شود که حاکی از کم مصرف بودن آن است. لازم به ذکر است مصرف آن در هر یکصد کیلومتر تنها به 17 لیتر گازوئیل می‌رسد.

یونی ماگ درون کابین چه آپشن هایی دارد؟

یونی ماگ
یونی ماگ


از امکانات درون کابین آن نیز می‌توان به کنترل لغزش یدک کش، کنترل عبور از شیب و سر بالایی، انتخاب چندین نوع حرکت برای عبور از مسیرهای گلی، برفی و یا شنزار و رمل، کنترل باد تایر، صندلی‌های برقی به همراه گرم‌کن و سیستم تهویه مطبوع هوا خودکار اشاره کرد.

یونیماگ در حال حاضر بیشتر خودرویی مطلوب و مناسب برای فعالیت‌های منظم اداری و یا تجاری است، اما مدیران مرسدس بنز معتقدند با اندکی افزایش امکانات و برخی تعدیلات در طراحی داخلی این خودرو می‌توانند آن را به راحتی تبدیل به خودرویی کنند که حتی در خارج از ساعات کار هم اعضای خانواده از نشستن در آن لذت ببرند. یونیماگ‌های جدید به این ترتیب به اس‌یووی‌هایی قدرتمند و چندکاره نیز تبدیل خواهند شد.

علت محبوبیت یونیماگ

یونی ماگ
یونی ماگ

بزرگ‌ترین علت محبویت این کامیونت در قلب مشتریان را شاید بتوان در طراحی تخصصی آن برای عبور از مسیرهای ناهموار و سخت جستجو کرد. یونیماگ در بحبوحه بعد از جنگ جهانی از معدود کامیونت‌هایی بود که با دو دیفرانسیل عرضه می‌شد و می‌توان گفت از معدود خودروهایی بود که در این کلاس و با این ابعاد ساخته می‌شد.

این طراحی تخصصی با پیشرفت فنّاوری هر ساله بروز رسانی می‌شد که نتیجه آن مفصل بندی بی نظیر اکسل، سیستم‌های کنترل رانندگی در مسیرهای ناهموار که می‌توان نام رانندگی نیمه خودکار را به آن داد، دریافت 5 ستاره ایمنی از معتبرترین مؤسسات اروپایی، استفاده درون شهری و کارخانه‌های تولیدی کوچک به خاطر ابعاد آن و … بود.

یونی ماگ
یونی ماگ

باید خاطرنشان کرد برای عاشقان قدرت نیز دایملر یونیماگی با پیشرانه 7.7 لیتری توربودیزل با قدرت 320 اسب بخار و 1200 نیوتن متر گشتاور تدارک دیده است که این رقم از دور موتور 2100 به بعد کاملاً قابل دسترس است. البته از قیمت مناسب این کامیونت هم در دوران جنگ سرد، و هم در عصر حاضر نمی‌توان گذشت و با خدمات پس از فروش بی نقص و آوازه ستاره سه پر مرسدس بنز، یونیماگ خود را در قلب هر علاقه مندی جا می‌کند.

یونیماگ در آینده

یونی ماگ
یونی ماگ

کانسپتی بدون سقف که رنگ سبز آن حاکی از قورباغه سمی است که می‌تواند از هر نوع مسیری عبور کرده و طعمه خود را شکار کند. این کانسپت مفهومی بر پایه پلت فرم U5000 ساخته شده است و به نوعی تداعی کننده خاطره اولین یونیماگ رو باز ساخته شده با نام M-B 1951 است.

نکته قابل توجه در این کانسپت سیستم تعلیق آن است که هوش از سر هر ببیننده و علاقه مندی می‌پراند. سیستم فنربندی و تعلیق آن به گونه ای است که این خودرو را قادر می‌سازد از هر مسیری با هر ناهمواری عبور کند اما نکته جالب این است که این سیستم اجازه تکان خوردن به اتاق را نمی‌دهد و قادر است با کمترین تکان ممکن از هر مانعی طی مسیر کند.

یونی ماگ
یونی ماگ

با معرفی این کانسپت به نظر می‌رسد مرسدس بنز برای خودروی محبوب خود که حداقل دو دهه است که تمامی جوایز نشریات معتبری اروپایی را از آن خود می‌کند خواب‌هایی دیده است و قرار است با معرفی نسل جدید این کامیونت توانا سر و صدای زیادی در دنیای خودروهای آفروود به پا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا