نوآوری کشنده مرسدس بنز برای داشتن کابینی بزرگ و راحت

کشنده های مرسدس بنز خودرویی که میخواهیم شمارا با طراحی داخلی آن بیشتر آشنا کنیم. مرسدس بنز کمپانی آلمانی که در تمام عرصه فعالیتش به فکر تولید برترین محصول با کیفیتی مثال زدنی است. آسایش، ایمن و راحتی برای راننده یک خودرو کار و تجاری که مدت زمان زیادی را درون خودرو خود می گذراند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
این فاکتور برای کشنده ها و کامیون ها حیاتی تر است چرا که راننده و سرنشین بغل،مدت زمان بسیار بیشتری را دور از خانه و محل زندگی خودشان هستند و به نوعی اتاق و کابین به معنی خانه اول آن ها محسوب می شود. در ادامه با motoroil همراه باشید.
کابین های اروپایی و آمریکایی
البته کاربری و فاصله ای که کشنده و کامیون در طول روز طی می کند و میزان دور شدن از محل زندگی راننده باعث شده است تا دو نگاه کلی در دنیا برای کابین های خودرو های کار و تجاری به وجود آید که به طور عامیانه می توان گفت نگاه اروپایی و نگاه آمریکایی .
کشنده های آمریکایی به خاطر داشتن دماغه در جلو و کابین های کشیده و بزرگ که همانند یک اتاق خواب هستند، با انبوه از امکانات، کمد ها و قسمت های مختلفی برای قرار دادن وسایل و لوازم، به طور حتم راحتی و آسایش بیشتری برای راننده خود همراه دارند.
اما چون بنا به سنت و استاندارد های کشور های اروپایی، کشنده ها و کامیون های این منطقه عموما از نوع بی دماغ و دارای طول مشخص کوتاه تری هستند، امکان داشتن اتاق های کشیده و طویل برای داشتن یک کابین جادار، ممکن نیست. در عوض این کشنده ها به سمت آسمان پیش رفته اند و در ارتفاع در حال بزرگ شدن هستند تا با داشتن مکان های مختف برای قرار دادن اشیا و لوازم ضروری، خلا ناشی از اتاق های طویل تر تا حدود زیادی جبران شود.
پیشنهاد سردبیر: کف تخت یا Flat Floor در تمام کشنده های اروپایی
تک ستاره مفهومی مرسدس بنز
یک کشنده را در نظر بگیریم. در این کشنده یا راننده تنها در حال طی طریق است و یا کمک و شاگردی نیز دارد. اگر یک نفر در پشت فرمان باشد و یک نفر در حال استراحت بر روی تخت خواب، پس عملا صندلی شاگرد خالی و بدون استفاده خواهد بود.
حال اگر هر دو در حال نشستن بر روی صندلی خود باشند، کسی بر روی تخت خواب نخواهد بود و تخت خواب بی استفاده خواهد بود. پس در مجموع صندلی شاگرد و یا تخت خواب، به طور عکس نسبت به هم کاربردی در طول حرکت نخواهند داشت.
مغز متفکر در کشنده مرسدس بنز
کشنده مرسدس بنز با فهمیدن و درک این موضوع ساده، امکان راحتی بیشتر سرنشین و راننده را با یک ترفند ساده به وجود آورده شده است و نام این تکنولوژی را Solo Star Concept گذاشته اند.
در این حرکت جدید مرسدس بنز، تخت خواب بالایی در جای خود قرار دارد و بود و نبود آن تاثیری بر فضای مورد نیاز راننده چندان نخواهد داشت. اما تخت خواب پایینی با عرض حداقل 50 تا 70 سانتیمتری، اثر بسیار زیادی در گرفتن فضای داخل کابین و هم چنین محل های مختلف برای قرار دادن وسایل دارد.
پس مرسدس بنز با متحرک کردن این قسمت، آن را در مواقع ضروری قابل جمع کردن کرده است. در عوض صندلی شاگرد تا انتها به آخر اتاق چسبیده است و بغل آن نیز که روی دیوار اتاق و بغل دست سرنشین می شود، شبیه به خود صندلی تودوزی شده است تا اطراف سرنشین به قدر کافی راحت و لوکس باشد.
تخت خواب روی لولای خود جمع می شود و به دیوار پشت اتاق خواهد چسبید. در زیر آن فضا های مختلفی برای قرار دادن اشیا و لوازم در نظر گرفته شده است و می توان این فضا را با کمد ها و طبقه های موجود در کابین های آمریکایی مقایسه کرد.
صندلی شاگرد نیز تا انتها به دیوار اتاق چسبیده است. پس سرنشین به جای داشتن یک فضای در حدود نیم متری در جلو پا خود، این فضا به حداقل چند برابر بنا به سفارش نوع تخت خواب افزایش پیدا خواهد کرد که رقم در خور توجهی خواهد بود.
نوآوری در کشنده مرسدس بنز
این نوآوری در محصول کشنده مرسدس بنز مدل آکتروس و برای اتاق های گیگا اسپیس، بیگ اسپیس و استریم اسپیس اجرا می شود. هنگامی که نیاز به اتاق خواب باشد، صندلی شاگرد کاملا می خوابد، تا حدی که پشتی آن به کف زیرین بچسبد، سپس تخت خواب دوباره باز می شود و قابل استفاده خواهد بود.
در هنگامی که تخت خواب جمع شده است، برای سرنشین نیز یک میز بزرگ از زیر آن می توان باز کرد تا هم نقش میز را بازی کند و بتوان بر روی آن وسایلی قرار داد و هم نقش زیر آرنجی را داشته باشد. این تخت خواب می تواند بنابر سفارش دارای عرض 75 یا 60 سانتیمتری باشد.
اتاق های نامتعارف در کشنده ها
با بلند تر شدن اتاق ها در سال های اخیر، برخی از شرکت های متفرقه که مهارت آن ها کار بر روی اتاق ها و کابین های خودرو هاست، اقدام به کشیده کردن اتاق ها در طول کرده اند.
کشنده مرسدس بنز که بیشتر حالت نمایشی دارند تا کاربردی، معمولا از محصولات شرکت های اسکانیا و ولوو هستند. هر چند که رویه تکنولوژی مرسدس بنز که بر روی آکتروس اجرا کرده است، متفاوت و البته کاربردی تر است، اما هر دو این روش ها در راستای همان افزایش راحتی و آسایش داخل کابین است، هر چند که به روش دوم باید کمی چاشنی زیبایی و خاص بودن را نیز بدهیم.
در این میان چند سالی است که شرکت های سنگین ساز دنیا دست به ابتکارات دیگری برای داشتن یک کابین راحت تر نیز زده اند.برای مثال صندلی شاگرد رد این خودروها قابلیت چرخش نود درجه به سمت صندلی راننده و حتی 180 درجه رو به تخت خواب را دارد.
تخت خواب دو قسمتی در کشنده مرسدس بنز
در برخی اتاق ها، تخت خواب دو قسمتی است که که با بلند کردن بخش اصلی آن و چسبیدن تخت خواب به پشت اتاق، می توان بر روی این بخش دوم آن مثل یک صندلی نشست و از میزی که در زیر تخت خواب قرار دارد، به عنوان یک میز برای قرار دادن لپتاپ و صرف غذا استفاده کرد.
تمام این راه حل ها و حتی بلند شدن ارتفاع اتاق از راهکارهای شرکت های سنگین ساز اروپایی برای داشتن یک کابین راحت تر و فضای بیشتر است. ضمن اینکه بسیاری از این شرکت ها از قرار دادن تخت خواب دوم نیز صرف نظر کرده اند چرا که کمتر کشندهای در این منطقه دارای راننده دوم است. حتی برخی دیگر مثل کشنده مرسدس بنز در بعضی از مدل هایش از یک جای خواب آویز یا به قولی ننو شکل به جای تخت خواب استفاده می شود تا هرچه بیشتر فضای خالی در کابین باقی بماند.