حمل و نقل جاده ای و شهری

کمپانی دانگ فنگ بزرگ ترین تولید کننده خودرو های کار و تجاری

فرزند بزرگ اژدها

هر چند نام دانگ فنگ برای ما ایرانیان چندان نام قابل اعتباری نیست و این دید بد به خاطر وجود محصولات بسیار بی کیفیت سری اول ورودی از این کمپانی چینی به بازار کشورمان است اما دانگ فنگ برای خود رکورد هایی بزرگ دارد که نشان از اعتبار بالای این شرکت در بین کمپانی های چینی و حتی در وسعتی جهانی است.

چندین سال قبل بود که ولوو در صدد خریداری این شرکت بر آمد و در نتیجه با شراکت با دانگ فنگ، پای خود را در بازار چین نیز باز کرد. این همکاری البته باعث می شد تا ولوو با استفاده از آمار فروش دانگ فنگ، بتواند در مقابل دایملر یعنی قدر ترین رقیبش تا حدودی قد علم کند.

البته دانگ فنگ نیز حسابی از این موقعیت استفاده کرده است و در حال ورود اولین محصول خود به بازار اروپاست که در آن از کمک های فنی ولوو نیز استفاده شده است.

دانگ فنگ در بازار جهان

اما دانگ فنگ در بحث جهانی در کجای جدول قرار دارد؟ بد نیست بدانیم که دانگ فنگ بزرگ ترین تولید کننده خودرو های کار و تجاری نه تنها در کشور پهناور چین است، بلکه اگر در سطح جهانی به آن نگاه کنیم نیز، این شرکت رتبه اول را در اختیار خواهد داشت.

دانگ فنگ
دانگ فنگ

دانگ فنگ به تنهایی و فقط با نام خود، در سال در حدود 500 هزار دستگاه انواع خودرو تجاری تولید می کند و این در حالی است که دایملر تراکز که بزرگ ترین تولید کننده خودرو های کار و تجاری در دنیاست، در قالب یک گروه این رکورد را به دست می آورد!. در واقع همین اسم و رسم و آمار تولید دانگ فنگ است که آن را برای ولوو بسیار دوست داشتنی و محبوب کرد. مهم ترین رقبای دانگ فنگ، FAW و فوتون هستند و جالب این که فوتون نیز از همکاران نزدیک مرسدس بنز به حساب می آید.

50 درصد کمپانی دانگ فنگ سهم ولوو

کمپانی چینی دانگ فنگ که با شراکت 50 درصدی ولوو اداره می شود، پس از همکاری با این شرکت سوئدی، جهش های بزرگی را در خود مشاهده کرده است که در آخرین آن حضور در نمایشگاه IAA هانوفر و حاضر شدن در جمع بزرگان اروپاست.

پشنهاد سردبیر:نگاهی به کشنده 2400 اسب بخاری ولوو

 

دانگ فِنگ در مدل جدید خود که KX نام گرفته است، از کمک طراحی ولوو به نحو مطلوبی بهره برده است و اتاقی جدید با طراحی زیبا را عرضه استفاده کرده است.

در اولین نگاه به این اتاق، بدون معطلی یاد MAN TGX خواهید افتاد، چرا که شکل چراغ های جلو در ترکیب با جلو پنجره و پلکان جلو اتاق، همگی برداشتی از MAN TGX هستند.

نمای زیبای بادگیر و سقف بلند به همراه خطوط سیال و روان اتاق، چهره ای مدرن از یک کشنده چینی را نمایش می دهند. با توجه به حرف ها و صحبت هایی که قبلا زده شده است، احتمال اینکه دانگ فِنگ از پیشرانه های ولوو برای محصولات خود استفاده کند بسیار زیاد است.

دانگ فنگ
دانگ فنگ

در کنار این اتاق نمونه های KR، KL و KC که در کلاس های گوناگون هستند نیز تولید خواهد شد. دانگ فِنگ کشنده KX را به نیت فروش در کشورهای مختلف دنیا و حضور در بازارهای اروپایی عرضه کرد که در حال حاضر هنوز موفق به فروش این خودرو در قلب اروپا نشده است.

منبع
dongfengtrucks

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا