حمل و نقل جاده ای و شهری

تاریخچه اسکانیا از پیدایش تا معرفی نسل ششم کامیون‌هایش

بیش از 120 سال با اسکانیا

در این مقاله با تاریخچه اسکانیا بیشتر آشنا شوید:

شروع به کار اسکانیا به سال 1891 باز می گردد. زمانی که این شرکت مثل بسیاری دیگر از شرکت های آن زمان یک واگن ساز محسوب می شد تا این که در سال 1923 مهندس نیلسون در این شرکت اقدام به طراحی و ساخت یک موتور چهار سیلندر سوپاپ بالا برای قرار دادن بر روی خودرو های باری و مسافری کرد و به این ترتیب دریچه تازه ای به روی اسکانیا باز شد. کم کم کامیونهای اسکانیا وارد بازار خودرو دنیا شدند.

 اسکانیا سری 140 با مجهز شدن به موتور 8  سیلندر خورجینی 350 اسب، با نام super 140 معرفی شد.

اسکانیا
اسکانیا

با این اتفاق، اسکانیا به سرعت کار را بر روی پیشرانه های دیزلی گسترش داد و در سال 1936 اولین موتور دیزلی خود را ساخت و کم‌کم در کنار ولوو به سازنده بزرگی در خودرو‌های تجاری کشور سوئد تبدیل شد.

سری 2 اسکانیا که اهمیت زیادی در موفقیت بیشتر اسکانیا در دنیا داشت.

اسکانیا
آاسکانیا

اسکانیا در دهه 50 میلادی کاملاً شاخته شده بود و از برترین تولید کنندگان خودرو‌های سنگین در دنیا محسوب می شد و به همین خاطر سعی در گسترده‌تر کردن بازار‌های خود داشت تا‌این‌که به سمت برزیل، که مرکزی برای ورود به بازار آمریکای جنوبی بود حرکت کرد و در سال 1961 اقدام به تاسیس یک کارخانه تولیدی در شهر سائوپوئولو نمود.

اولین بار اتاق‌های استریم لاین با سری 3 معرفی شدند و دوباره اسکانیا از این اتاق در سری پنجم خود نیز استفاده کرد.

اسکانیا
اسکانیا

موفقیت اسکانیا هر روز بیشتر می شد تا این که در سال 1969 با سری 140 خود اولین موتور هشت سیلندرش را معرفی کرد که با 14 لیتر حجم و 350 اسب بخار، قوی ترین پیشرانه آن زمان اروپا قلمداد می شد و آغاز گر راه تولید هشت سیلندر های این شرکت شد. در سال 1980 سری 2 و در سال 1988 سری 3 کامیون های اسکانیا معرفی شدند که با همین نسل اولین سری از اتاق های استریم لاین روی کار آمدند.

سری 4 در سال 1995 روی کار آمد و طرح آن تا امروز بر روی محصولات کامیون‌های اسکانیا باقی است.

اسکانیا
اسکانیا

سال 1995 سری 4 روی کار آمد که طرح کلی آن تا امروز بر روی محصولات باری اسکانیا ثابت مانده است. هم چنین سال 2010 موتور هشت سیلندر 730 اسب بخاری این شرکت عنوان قوی ترین موتور دیزلی تولید انبوه جهان را به دست آورد که منجر به بالا گرفتن رقابت اسکانیا با ولوو بر سر ساخت قوی ترین پیشرانه شد.

تولید سری T در سال 2005 به عنوان نماینده کامیون‌ها دماغ‌دار اسکانیا به علت نداشتن بازار کافی برای همیشه متوقف شد.

اسکانیا
اسکانیا

اسکانیا در سال 2011 موتور های یورو 6 خود را معرفی کرد اما از آن ها تا حدتی بر روی محصولات خود استفاده نکرد و در سال 2013 نیز دوباره سری استریم لاین را به خطوط طراحی خود بازگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا