حمل و نقل جاده ای و شهری

معرفی کامیون اسکانیا با کابین رویایی

اسکانیا در ابتدای دهه نود میلادی روی سری سوم از کشنده‌های خود، اقدام به طراحی یک اتاق با حالت و ضریب بهتر آیرودینامیک کرد که نام آن را استریم لاین گذاشت. این اتاق دارای زوایای محدب‌تر و گرد‌تری نسبت به قبل بود که مقاومت حرکت در برابر هوا را کاهش می‌داد و از طرفی در کاهش مصرف سوخت و سر و صدای کابین نیز موثر بود. با پایان یافتن تولید سری 3 در سال 1997 و آیرودینامیک‌تر شدن محصولات اسکانیا در سری چهارم، این نحوه طراحی کنار گذاشته شد چرا که اتاق‌ها به اندازه کافی آیرودینامیک بودند.

با تاخیری که در معرفی نسل جدید کشنده‌های این شرکت نسبت به رقبا به وجود آمد و ثبات طراحی پیش آمده در محصولات اسکانیا، معرفی اتاق‌های استریم لاین دوباره از سر گرفته شد و اسکانیا سری جدید این اتاق‌ها را در سال 2013 معرفی کرد که طبق گفته آن‌ها، فقط تغییراتی اندک باعث بهبود یک درصدی در مصرف سوخت به خاطر هدایت بهتر جریان هوا از اطراف کشنده و کامیون و کاهش ضریب درگ شده بود که این میزان برای پیشرانه‌های یورو 6 بین 5 تا 8 درصد محاسبه شده است.

این طراحی به قدری از طرف اسکانیا مهم جلوه داده شده است که آن را از ضروریات همراهی با موتور‌های نسل جدیدش یعنی پیشرانه‌های یورو 6 می‌داند. در این اتاق، لپی‌های دو طرف و بالای چراغ‌ها با بدنه یکپارچه شده‌اند و دو براگیر در زیر آن‌ها برای هدایت جریان هوا نصب شده است. ضمن این که آفتاب گیر نیز دارای زوایای نرم‌تری شده است تا هدایت هوای روبه‌رو بهتر انجام شود و به همین خاطر نیز طراحی چراغ‌های داخل آفتاب گیر نیز با یکپارچگی بیشتری انجام شده است. این طراحی همچنین خاصیت بزرگ دیگری دارد که آن دوری ذرات و آلودگی‌ها تا حد زیادی از روی درب‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا